Op diodestand meet je bij een diode in doorlaat een waarde rond de 600.

In sper zie je gewoon 1 (hééél grote weerstand.)

edit: O, het gaat over leds.

Led in doorlaat: Brand
Led in sper: Brandt niet.

[Bericht gewijzigd door T-baev op (26%)]

oei, dan ben ik al heel de tijd verkeerd aant meten ... Ik ben al heel de tijd aan de pootjes van het ledje aan het meten maar de diode is dat miniscuul dingetje aan de achterkant van de printplaat zeker .... Pfff, ik wordt er helemaal gek van, zal morgen wel proberen langs die electronicazaak in merksem te passeren :)

Toch bedankt voor de moeite (en het geduld :D )

Electronicawinkels die open zijn op zondag ???
Tijd om te verhuizen, lees ik net :-)

Oeps ja, tis vandaag zaterdag :d dacht al dat het zondag was :D

Je moet ook op de LED meten en niet op die diode op de achterkant!!
De LED IS een diode ;)

EDIT: Light Emitting Diode

op 1 ledje meet ik 1350 en het andere wilt precies niet gemeten worden ... Als ik het wil meten gaat de waarde een seconde omhoog om dan weer terug op 1 te springen :s

ze lichtten niet op oid?

hoe dan ook vermoedt ik dat die 2e led sowieso kapot is.

Zou kunnen zijn dat die ene dan kapot is.

Je zou eens moeten uitzoeken wat de voedingsspanning naar de LED's is, via welke weerstanden.
Als je dat ik een kring zou zetten zou je eens kunnen testen de defecte LED te overbruggen met een weerstand van de CORRECTE(!!) waarde.

Dus voorbeeld:

V+ (12V) ----[WEERSTAND 1,2K Ohm]-------|>|(LED 1)------|>|(LED 2)-----[SCHAKELTOR/FET VOOR DIMMEN]---- V- / GND / MASSA 

Dit is chinees voor mij. Maar zoals ik al zei, kzal wel maandag dan de electronica winkel eens binnen springen ...

Op 3 juli 2010 19:32:13 schreef Sandertje:
Zou kunnen zijn dat die ene dan kapot is.

Je zou eens moeten uitzoeken wat de voedingsspanning naar de LED's is, via welke weerstanden.
Als je dat ik een kring zou zetten zou je eens kunnen testen de defecte LED te overbruggen met een weerstand van de CORRECTE(!!) waarde.

Dus voorbeeld:

V+ (12V) ----[WEERSTAND 1,2K Ohm]-------|>|(LED 1)------|>|(LED 2)-----[SCHAKELTOR/FET VOOR DIMMEN]---- V- / GND / MASSA 

Als het goed is, staan je LED's in een stroomkring. Deze loopt van de positieve voeding, via je componenten (LED's, weerstanden, nog wat regel dingen) naar de negatieve voedingsspanning.

Dat is de basis voorwaarde voor het laten werken van een stroomkring.

Beter voorbeeld:
http://www.mayothi.com/images/transistor3.gif

Dat gaat ook niet die LED's zo doormeten. LED's staan via twee serie R's op de 12V aansluiting.
Je gaat vanalles mee meten en als je daarin geen ervaring hebt trek je verkeerde conclusies.

@sandertje maak het nu niet meer ingewikkeld dan het voor de TS al is. Om de TS een simpele goed/stuk meting van een LED te laten doen heb je geen transistor schakeling met stroomkring uitleg nodig.

Bedoelde niet het doormeten, maar vervangen en daarna test.

Maar ik heb al het vermoeden dat dit niet zo gaat werken.