rick6213
in mijn bericht hierboven zijn eventuele fouten voorbehouden ;)
niet echt goedkoop maar de 2 beste zijn:
1. een nieuwe auto met airco
2. een airco laten plaatsen in de garage (toen die van ons vervangen werd was dat 695 euro)
695 euries.? Daar moet je heel lang de ramen voor open houden om het verschil eruit te rijden
. Denk wel meer dan 1x Italie op en neer
.
Persoonlijk zou ik het zo laten. Wij rijden ook met een camper zonder airco richting Italie volgende maand. Misschien een portable airco voor op de camping.
RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Als je voor 695 euro een airco hebt, waarom moet ik dan 1500 betalen voor een herstelling? Ik heb het niet laten maken. Een extra bezweet T-shirtje wassen kost minder.
Op 11 juli 2010 21:23:37 schreef Evarist:
Als je voor 695 euro een airco hebt, waarom moet ik dan 1500 betalen voor een herstelling? Ik heb het niet laten maken. Een extra bezweet T-shirtje wassen kost minder.
Een garage zal je altijd het duurste rekenen. Bij Renault wilden ze de boordcomputer van een Renault Kangoo vervangen zonder een diagnose te stellen. Vervangen hielp altijd zeiden ze, en ik heb ze vertelt dat ik eerst een fatsoenlijke reden wilde horen om deze uit te wisselen. Naar een andere dealer gegaan, die hebben gemeten en erachtergekomen dat een van de verstuivers slecht was. Onder de garantie vervangen.
Als je achteraf wil laten inbouwen, ga naar een goede niet-merkdealer. Deze zijn stukken goedkoper.
Voorbeeldje. Schoonvader wil trekhaak onder zijn Toyota Verso.
Kosten dealer: 950,- euro
Kosten onafhankelijke garage: 450,-
Kijk goed rond waar het het goedkoopste kan. Kan behoorlijk prijsverschil in zitten.
[Bericht gewijzigd door Stefanh001 op (52%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
een beetje auto tegenwoordig heeft airco he ...
je kan het zelf installeren maar bega niet de fout om de aircopomp van een amerikaanse bak op je europese wagen te zetten of je krijgt je startmotor al niet meer rond ...
Onzin. Die amerikanen hebben geen bal vermogen, alleen een enorme motor. Op een 5.7l V8 Chevrolet motor zit dezelfde A6 pomp als op een 1.9l opeltje.
Overigens worden op sommige auto's de airco pas later ingebouwd ivm de belasting.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Die amerikanen hebben geen bal vermogen, alleen een enorme motor
Mja, zo'n 5.7l V8 Chevrolet motor doet +300Hp, dat red jouw 1.9 opeltje niet.
maakt niks uit.
mijn 5.2 start met een accu kleiner als men capri 2.0.
k geloof dat mijn accu een 240A levert. een diesel accu is vaak meer dan het dubbel.
k zou niet weten waarom een airco pomp van een amerikaan zwaarder zou zijn dan een europese.
voor die inbouw van 695€ daar, dat is vervangen van een bestaande. hier hebben ze dan geen schakelaars, kabelboom, zekeringen moeten bijsteken. een nieuwe installatie zal veel meer kosten.
ik zou er geen steken, voor die ene rit. dat is dan een onderdeel minder die kapot kan gaan in je auto
Jeroen
Moderator
Op 11 juli 2010 22:26:11 schreef GJ_:
Onzin. Die amerikanen hebben geen bal vermogen, alleen een enorme motor. Op een 5.7l V8 Chevrolet motor zit dezelfde A6 pomp als op een 1.9l opeltje.
Daarnaast loopt de airco pomp ook niet mee als je start
.
Op 11 juli 2010 22:53:50 schreef Roland van Leusden:
Mja, zo'n 5.7l V8 Chevrolet motor doet +300Hp, dat red jouw 1.9 opeltje niet.
Helahola, ik heb geen opeltje he 
Ik rij per ongeluk al sinds jaar en dag amerikanen, vooral omdat ik van ruimte hou. Maar eigenlijk zijn het waardeloze auto's als ik heel eerlijk ben.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dat amerikaanse wagens waardeloos zijn zeggen ze zelf in hun films . volkswagen haalt uit een 3,2 l 6 cylinder al 1/3 meer power zonder turbo's oid . wel is in europa de brandstof beter als in de usa en geeft meer power per liter als de states , dus een amerikaan hier presteert al beter als in het bouwland .
maar een airco op 12v is niet haalbaar , even een file en de accu is leeg onder de zware aircolast gezien de dynamo niet laadt onder de 1000rpm dus slaat de motor vanzelf af als de computer van de auto last van onderspanning krijgt ......
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Vraag me nu dan toch af waarom een Prius een electrische airco heeft en op hoeveel volt dat ding het dan doet.
Waarom is niet zo moeilijk: Als de motor uit staat doet de airco het nog wel (bij een Honda niet, nadeel van de Honda... en nog wel meer met die stofzuigermotor er in.).
Maar hoeveel volt zal het apparaat gebruiken, nu weet ik dat er ong. 240V-DC onder de achterbank ligt, en de stroom die daar opgeslagen is wordt ook gebruikt voor de airco, want als ik een tijdje stil sta zie ik de energie afnemen op het display.... dan start de motor even om weer bij te laden en zo gaat het door.....
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Bij de Toyota Avensis en de Toyota Aygo van mijn ouders doen de airco's het ook gewoon als de auto op contact staat. Geen enkel probleem, alleen niet te lang doen. Verwarming in de winter zuipt volgens mij nog harder dan een airco.
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dat vroeg ik me ook al af , maar de fan zou het wel even volhouden op de accu's waar normaal 100km op gereden kan worden ....
als de aircopomp aanslaat zonder draaiende motor , dimmen de lampen dan even ?
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
De airco bij een Prius werkt dus ook als de motor uit staat.
Op de accu van de Prius kun je maximaal 5 kilometer rijden, dan is het echt uit met de pret, moet je niet gaan accelereren.....
De lampen dimmen nooit!!! Ook niet als de motor start of stopt...
[Bericht gewijzigd door Roches op (63%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat is logisch, want zaten de lampen van de Prius niet op een aparte loodaccu die de traditionele boordcircuits voedt? De tractiebatterij wordt alleen voor de hoogvermogenscircuits gebruikt.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Al eens gekeken bij een camper/caravan dealer?
Die leveren losse monounits. Ik weet alleen niet of die er ook zijn voor 12V. 230V in ieder geval.
Geeft wel een bult op je dak 
Vergeet niet dat de temp binnen een wagen als snel tot 40° kan oplopen. Zondag stond hij bij mij op 47,8°C toen ik van een wandeling terugkwam (Klimmen, Limburg).
Overigns kun je met een Peltier wel een gekoelde ventilator maken, die tegen je gezicht blaast. Dat helpt je toch het hoofd ietsje koeler te houden.
Ik heb dat ooit gemerkt toen ik mijn koelbox opverwarmen had staan, voor een portie Chinees.
Het gaat hier om comfort en niet om absolute temperaturen; gevoel is niet te meten....
Het is i.i.g. gebleken dat airco een positieve invloed heeft op je concentratie, waarschijnlijk een gevolg van verhoogd comfort.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (11%)]
Hmja .... 20A peltier stroom, als je kijkt wat je daar aan koelvermogen aan overhoudt zie je dat het een erg zinloos kitje is.
519 EUR voor misschien 200W koelvermogen? Als je goed shopt heb je een mobiele airco met 10x meer koelvermogen voor de helft van de prijs.
Toevallig eigenaar van de webshop in kwestie? Wel érg toevallig dat je enige 2 posts op dit forum naar dezelfde link wijzen!
Op 30 augustus 2010 21:38:51 schreef subsonik:
Toevallig eigenaar van de webshop in kwestie? Wel érg toevallig dat je enige 2 posts op dit forum naar dezelfde link wijzen!
En reagerend in een topic waar zijn toko wordt genoemd. Geen toeval meer, spam = ban.