Fred, ik heb ze gezien bij een firma in Duitsland. Die dingen worden nog steeds als memory backup gebruikt en zullen dus ook nog wel worden geproduceerd...
Helaas geen link meer te vinden 'Google will be your friend...'

Nedis had die dingen altijd, geen idee van welk merk. Ik heb ze ook wel eens van Varta gezien.

standaard varta cel. farnell heeft ze zeker.
de onderdelenspecialist ook... dus elke daarbij aangesloten boer kan je die leveren.

zijn nicd cellen.

Davotronics in oudenaarde kan je zeker helpen. ik kocht die daar vroeger regelmatig... ( pre 2000 )

Ik heb wel iets liggen, maar dat is jaaaaaren niet aan de lading geweest, dus of ze nog OK zijn, weet ik niet.

@Mods: Waarom doet mijn aapje het ineens niet meer???

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (21%)]

Tidak:
Dan leeft je aapie en soms isie verdwenen, geef je hem wel goed te eten, of isie bang van het onweer?
Ik wens je sterkte met je beestje.

MVG Gerard.;)

Op 29 juni 2011 01:27:30 schreef Tidak Ada:

@Mods: Waarom doet mijn aapje het ineens niet meer???

Pfff, wat een zegen, eindelijk rust ;)

Op 29 juni 2011 01:27:30 schreef Tidak Ada:
@Mods: Waarom doet mijn aapje het ineens niet meer???

En nu weer wel. Snap het ook niet maar ik heb de url in je profiel vernieuwd en opgeslagen en toen deed die aap het weer.

Ik vond dat model accu wel, van Varta onder de zelfde naam maar dan 150 mA en NiMh en ik dacht dat je niet zomaar NiMh ipv nicd mag plaatsen. Als iemand dat weet is het opgelost, dan bestel ik twee van die NiMh versies.

Een maatje groter wellicht, maar de originele Fluke NiCd in mn meter is vervangen door een originele Fluke NiMH. Origineel vervangdeel. Verder geen wijzigingen.

Thnx !

@Zonnepaneeltje:
Inderdaad hij moest vast even slapen >:)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (96%)]

Beste,

Ik zoek een 18 polige box header voor mijn 4x40 LCD.
Ik vind wel overal 16 en 20 polige headers, maar geen 18 polige...
Weet iemand een leverancier, of zal ik maar 2 pootjes van een 20 polige moeten afknippen?

joel26

[Bericht gewijzigd door joel26 op (25%)]

box header is toch flatcable? misschien kun je beter aan de kant van de LCD een 20P connector plaatsen.

Dat dacht ik ook al omdat ik er nergens 18 polige kon vinden.
Dan zou ik echter 2 pootjes af moeten knippen o.i.d. omdat er maar 18 gaten in de pcb zitten. Daarom zou een originele 18 polige natuurlijk iets beter staan..

joel26

Waarom zou dat beter staan?
Gewoon 2 pootjes eraf knippen en toch 20 draadjes, waarvan 2 ongebruikt in de connector laten zitten.
Alleen de onderkant van de print verraad die 'ingreep'

Achja, dan wordt het toch maar een 20 polige :P

Hallo,

ben op zoek naar een ferrite core rond 10mm en lang 80mm ( of langer en ze dan inkorten ).

Heb er wel gevonden maar die zijn 60mm lang.

Alvast bedankt.

LA

[Edit] gevonden bij Ebay

Ik ben op zoek naar een leverancier die (structureel) audio-transformatortjes voor PCB montage in het assortiment heeft voor een schappelijke prijs.

Het gaat om 1-op-1 trafootjes die gebruikt kunen worden voor het aansluiten op een telefoonlijn.

Iemand een adresje?

Dit lijntje weer eens uit het stof halen...

Ik zoek wat 3mm leds, geschikt voor 12 volt (of nog wat meer dus met ingebouwde voorschakelweerstand) , diffuus en zo breed mogelijk stralend, kleur: wit/warm wit.

Weet iemand een betrouwbaar adres hiervoor?

Dit is het kleinste wat ik kon vinden: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=574714

Maar heb je er al gedacht aan een SMD-LED en -weerstand aan elkaar te plakken ?

ja, dat zou een laatste mogelijkheid zijn. Erg lekker stabiel is dat niet. Het is voor het vervangen van een voorraad 4mm groeilampjes achter een dashboard, dus het moet wel tegen wat getril kunnen etc. In kleur zijn ze wel te krijgen, zelfs ook diffuus. Maar in wit lijkt dat niet echt gangbaar..

De lampjes zijn nu gewoon met de aansluitdraden door een socket gestoken en dan terug geslagen om contact te maken in te vitting.

Hier lijken ze wel wat te hebben, maar informatie is niet echt aanwezig. 4e van boven, links. Maar iets als schijnhoek kennen ze niet blijkbaar. http://www.led-switch.com/12%20volt%20LED.htm

Bij kingbright vind ik wel 12 en 14 v modellen maar niet in het wit, en maar met 40 graden kijkhoek.

Op 14 oktober 2011 21:38:52 schreef MAH:
[....] Het is voor het vervangen van een voorraad 4mm groeilampjes achter een dashboard, dus het moet wel tegen wat getril kunnen etc. [....]

Wat kweek jij achter je dashboard ? >:)

Maar alle gekehid op een stokje: Je kunt er van uitgaan dat diffuse led's een grotere openingshoek hebben dan heldere. en misschien kun je hetzelfde toepassen wat philips doet in z'n gloeilampvervangers: Je plaatst de LED in een staafje plexiglas, waarin je met een boor. of liever een freesje, een kuiltje maakt, liefst met een 90° hoek. Dat meoet he dan polijsten voor een spiegelend oppervlak.
Dan krijg je een soort "bat-wing" straligspatroon met een grote component naar de zijkanten.

Bij Ledsbuy pas nog een paar ledstrips gekocht.
Deze zijn deelbaar door 3 leds per strip, en zijn zo aan te sluiten op 12V
Ook zijn er losse stripjes van 3 leds te koop.

Haha, nou, bij de vorige auto hadden het paddestoelen of mos kunnen zijn, deze is wat nieuwer en doet daar niet aan ;)

Eventueel zelf leds aanpassen is wel mogelijk, frees & kolomboor zijn wel beschikbaar. Mogelijk kan doorzichtige krimpkous ook al heel wat doen. Of een klein beetje witte verf op de bolling..

Het probleem is tot nu toe dat ik via de gewone kanalen geen 3mm 12v witte leds kan verkrijgen, in kleurtjes is het probleem minder groot maar dat is niet bruikbaar. Het enige dat ik heb kunnen vinden is die van led-switch maar die heeft ze zelfs niet op ebay staan. Dit klinkt dat er een reden is om ze niet te produceren... Maar ik heb er toch een hand vol van nodig...

Ah, paddo's >:) Die groeien beter in het donker hoor :P

Waarom juist wit? Kan je niet een passende kleur nemen? Blauw is mode, amber (eigenlijk geel, 590 nm) en groen werd ook toegepast.

Roze wordt natuurlijk weer moeiljk, hoewel er heus roze LED's bestaan >:), maar dan zul je wel weer tegen je 12V probleem aanlopen...

Is het overigens niet mogelijk het hele zaakje aan te passen aan gewone LED's, door er een voedingkje voor te zetten en de LED's groepsgewijs in serie te bedraden?

Ik denk dat paddos het beste groeien bij wit licht. :-)

Ik heb een paar keer een ledje met weerstand is serie in een oud lampvoetje gemonteerd. Dat zou ook met smd kunnen. Je knijpt het bolletje kapot. De twee draden waar de gloei aanzit krap je af. Daar soldeer je de weerstand en led aan. Daarna heb ik de fitting gevuld met epoxy. Eventueel doe je wat extra tot net onder de led, krimpkousje om het bovenste stukje en het is netjes.

Als de fitting echt klein is soldeer je de middelste draad los ( dat is de tin op ht onder kontact. Daar steek je de weerstand met een pootje zo diep mogelijk door. Dan de rest het zelfde.