dikke weerstand eruit gehaald kleurencode grijs,rood zwart en goud 82 Ω. Meting geeft 81.4Ω aan lijkt mij goed. als ik een weerstand (code; paars,zwart,geel,goud) van 700kΩ heb en bij meting geeft die 900 a 1000 kΩ aan dan mag ik gerust zeggen dat deze stuk is? Hij mag toch maar 5% afwijken dus +/- 35?

Ga nu solderingen 1 voor 1 nalopen.

[Bericht gewijzigd door arc1978 op (39%)]

Beide weerstanden zijn ok. Als je ergens verkleuring ziet op de print, dat is verdacht. Sorry dat ik de foto's niet bekeken heb, is nogal druk nu.
Kan je de print in de auto uitmeten? Bij mij lukte dat net, al was't vrij moeilijk.

Er is wss een zelfdiagnose op de display, de odo-meter (dagteller) ingedrukt houden terwijl je het contact aanzet. Daarna gaan de meters en lichtjes aan, allemaal op maximum. Daarna op bepaalde waardes moeten ze even blijven staan. Zoiets kan je eventueel wel googelen.

wat moet ik dan precies uitmeten. Ik krijg mn voeding op mn display 2 a 2.4V. dimmer werkt. Wat ik niet begrijp is, ik krijg de werkspanning van de display's, maar hij licht niet op. op alle pinnen krijg ik voeding.

Update; alletwee prinplaten solderingen opnieuw gemaakt en weer gemonteerd. Helaas geen geluk.

ff een vraagje, die transistor van display 1 zie link kan die dan toch stuk zijn? Omdat de sporen half weg waren. Wat is een alternatief voor deze tor?

Bedankt voor al jullie ideeen en oplossingen.
Kreng werkt niet, maar op zn minst geprobeerd om dat ding te maken.
Ik heb al iemand gevonden die waarschijnlijk voor mij op zoek gaat naar een "CLUSTER".

Bij deze nogmaals bedankt.
Hoe sluit je deze topic?