Doe mij ook maar zo'n krimptang
Moderator
Hier gaf Avast ook een melding dat er iets geblokkeerd was. Voor verdere discussie daarover verwijs ik iedereen even door naar Tweakers of een ander PC forum.
Op 11 oktober 2010 14:29:05 schreef Roland van Leusden:
Terechte opmerking, misschien moet je idd dan die huisjes ook van reichelt gaan nemen. Volgens mij zijn er voldoende tangen verkocht inmiddels en speelt het 150 euro probleem niet meer.
Nu wel ja, maar het idee was dat ik er in de toekomst ook makkelijk aan kan komen. (vruchtbare bouwgrond voor misschien een groter kitje)
Op 11 oktober 2010 14:25:09 schreef leejoow:
Zou ik meteen 2x http://www.reichelt.de/?ACTION=3;ARTICLE=15042;PROVID=2402 kunnen meebestellen?
Kan geregeld worden.
Moderator
Een low budget tang: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=460721
Op 11 oktober 2010 08:18:51 schreef Jochem:
Is die tang ook geschikt voor adereindhulzen, of knijp je daarmee de huls kapot?
[afbeelding]
Daar zijn goedkope tangen voor, bijv van Klauke, Knipex of CK: http://nl.farnell.com/knipex/97-61-145a/crimp-tool-ferrules/dp/876343
Maar deze vind ik ook goed werken door de 4 delige bek: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=468243
Golden Member
Op 11 oktober 2010 17:14:28 schreef klein is fijn:
Hier gaf Avast ook een melding dat er iets geblokkeerd was. Voor verdere discussie daarover verwijs ik iedereen even door naar Tweakers of een ander PC forum
Daar kan ik volledig inkomen, het geeft alleen maar topic vervuiling. Als laatste over dit onderwerp dan nog even dit voor iedereen die er last van heeft.
[ot]
Het is een trojan Win32:Jifas-GB. Schakelt je tasmanager uit, disabled je antivirus, installeert zelfstandig nieuwe AV. Malwarebytes e.d. worden geblokkeerd/geven geen melding.
Start pc in veilige mode met netwerk. download/installeer/update malwarebytes en run dan. Haalt de meeste troep weg. Maar niet alles... Moeilijk te verwijderen. Ik had gelukkig een recente ghost-image van m'n C: partitie.
[/ot]
Joh, toch lullig. Ik heb hier met Firefox en McAfee geen last gehad gelukkig.
Op 11 oktober 2010 18:24:01 schreef Henry S.:
Een low budget tang: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=460721
Ah, ja bedankt. Dan moet ik maar zoiets halen. Ik dacht: zou mooi zijn als dat ook met die tang kan. Maar zelf dan:
Ik wil ook wel zo'n tang. Dus zet me er maar bij, als er tenminste geen extra kosten bovenop die 17.95 komen. Inderdaad is er misschien wat korting te bedingen als je meer dan 20 van die tangen gaat bestellen.
Heeft reichelt geen 'normale' C-grid contacten? Ik vind die dingen bij Farnell idioot duur.
Moderator
Op 11 oktober 2010 20:52:58 schreef Jochem:
Ik wil ook wel zo'n tang. Dus zet me er maar bij, als er tenminste geen extra kosten bovenop die 17.95 komen. Inderdaad is er misschien wat korting te bedingen als je meer dan 20 van die tangen gaat bestellen.
Ik zal die tang uiteindelijk toch van mij naar jou moeten krijgen.
Zet mij ook maar op de lijst voor een tang.
Als de bestelling van de connectors nog doorgaat, wil ik er daar ook wel 2000 van, als deze nog beschikbaar zijn.
En de verzendkosten Duitsland -> NL komen er ook bij.
Special Member
Op 11 oktober 2010 21:30:22 schreef klein is fijn:
[...]Ik zal die tang uiteindelijk toch van mij naar jou moeten krijgen.
Heb je een indicatie van wat het dan totaal gaat worden?
Zie trouwens dat je me al op het lijstje heb gezet. Nouja, zolang het onder de €29,99 blijft (verscheept tot mijn deur) prima.
(waarom 29,99? Psychologische prijs!)
Snelle actie trouwens
Moderator
Tangetje kost €17.99, verzenden per envelop kost €2.64, een stevige envelop kost grofweg €0.50 dus pak 'm beet een totaal van €21.10.
Op 11 oktober 2010 22:28:38 schreef Roland van Leusden:
En de verzendkosten Duitsland -> NL komen er ook bij.
Die wil ik wel deels voor eigen rekening nemen, die had ik anders toch wel moeten betalen.
Duitsland -> NL gedeeld door hat aantal tangen zal niet zo veel meer zijn denk ik en wel zo eerlijk?
Mooie actie!
Als het kan zou ik er ook wel 1 willen...
Ben nog net op tijd zo te zien:)
Ik ben ook wel voor om de DE-NL verzendkosten te delen
Het zou nogal onzin zijn om jou te laten betalen voor de verzendkosten van de tangen die wel allemaal willen, en dan mag je ook nog eens het werk gaan doen.
@KIF je hebt kennelijk mijn post gemist, ik sta nog niet in de lijst?
Op 11 oktober 2010 21:30:22 schreef klein is fijn:
Ja, uiteraard is dat duidelijk. En als je die verzendkosten DE-NL door 22 deelt lijkt me dat net zo eerlijk (daarbij, dan blijft daar toch niks van over.. voelen we mooi allemaal niks )
Maar je kunt me dus gewoon op die lijst zetten hoor (ik zie mezelf net als droid nog niet staan).
Ik zie dat de deadline al verstreken is, maar indien mogelijk: ik wil er ook wel 1.
Misschien kun je in de openingspost even een sectie reserveren voor wie de tang wil hebben en hoe we het verder gaan regelen. Zeker gezien het aantal deelnemers kan ik me voorstellen dat je een voorschot wil op de kosten.
Dominic
Moderator
De meeste mensen in het lijstje zijn niet onbekend, dus gisteren is de hele handel al besteld en betaald. Als mensen zich opeens terugtrekken dan verkoop ik de tangen die overblijven wel via V&A.
Er gaat standaard 3% vanaf bij zo'n bedrag, dus de kosten per tang staan momenteel op:
code:
krimptang 17.95 - 3% = 17.41
verzendkosten DE->NL 23.80 / 24 = 0.99
stevige envelop 0.50
verzendkosten NL->NL 2.64
----- +
totaal 21.54
Enveloppen moet ik nog even naar kijken, standaard luchtkussen enveloppen lijken iets te gammel.
Goeie zaak KIF. Luchtkussens zijn niet nodig bij zo'n tang. Stevige kartonnen enveloppen lijken de beste optie.
Wat zijn ze bij reichelt trouwens kinderachtig, 23.80 euro voor verzending?! Komt dat door DE->NL of is DE->DE net zo duur?
Verzenden naar buitenland is achterlijk duur in Europa, betaalde laatst 19 Euro voor een pakketje naar Parijs.
Als je vervolgens ziet dat die chinezen die via ebay verkopen een vergelijkbaar pakketje vanuit china naar nl sturen voor ongeveer 4 euro ...
Special Member
Op 10 oktober 2010 22:46:30 schreef Schimanski:
Even wat anders. Na klikken op de link naar ledsee.com in de post van Alson ging er een javascript draaien en werd er bij mij een trojan geinstalleerd. Na een verwijderen, en een tweede keer klikken (controle) greep mijn scanner in "onveilige URL"De trojan is het bekende security verhaal. "uw systeem is geinfecteerd, maar voor 80$ bent u levenslang beveiligd."
/e: 't is een rootkit.
Off topic.
Hier nog een, ik heb onze PC weg kunnen brengen hij deed niets meer.
Special Member
offtopic:
Ubuntu FTW . Boot razendsnel en is imuun voor windowsvirussen. Voor de echte windowsprogramma's gebruik je dualboot (of een VM, dan kun je zelfs heel makkelijk snapshots terugzetten).
Knopicilin is ook leuk voor dergelijke gevallen: een virusscanner (meerdere, eigenlijk) die van CD start. Kunnen die rootkits zich niet verstoppen.
Maar de beste oplossing blijft toch altijd om vanaf 0 opnieuw te beginnen. Partities weggooien, windows opnieuw instaleren, virusscanner erop, servive packs / updates erop, firewall erop, en dan een backup terugzetten. Dan weet je zeker dat de boel schoon is.
EDIT@timberleek hieronder:
Flamewar? Het wordt pas een flamewar als ik ga beweren dat pinguins cooler zijn dan ramen, alle mensen die Bill heten stom zijn, alle mensen die Linus heten cool zijn, en nog wat meer van die ongefundeere meuk...
Maar pinguins zijn cool. Cute and Cuddely boys, cute and cuddely!
En inderdaad niet het juiste forum. Al kan knopicilin een goeie zijn voor de getroffenen.
[/ot]
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op 14 oktober 2010 12:18:36 (25%)
ik denk niet dat dit het forum is voor een linux vs windows flamewar
Special Member
shit shit shit.. ik ben te laat: als je er 1 overhoud: ik zoek al JAREN zo'n tang maar ivm mijn verbouwing kom ik nu minimaal op CO; heb dit topic gemist. (anders wellicht iets voor rosmalen )
@ Kif, Heb je die connectors ook besteld of waren er niet genoeg kandidaten voor?