Show your projects! Part 21

Dit topic is gesloten

Op 11 januari 2011 11:29:13 schreef Animal64:
Geweldig wat die Yanze Yuan heeft gepresteerd. Minstens zo indrukwekkend vind ik zijn werkbank, bezig met een project en dan zo opgeruimd hoe doet ie dat?

Een getrainde werkster. ;-)

Beetje laat maar Sine, wauw! Je legt de lat wel hoog, prutsers, zoals mijzelf, durven nu voorlopig niks meer te laten zien.
De plaatjes daarna zijn een beetje langs me heen gegaan dus daar ga ik nog eens voor zitten.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 10 januari 2011 22:08:43 schreef alex278:
Leuk ding. Jammer dat ze die dingen niet voor 't veel kleinere grut hebben, want 'n smd-chippie in zo'n clip steken is geen werk tov insolderen op een header-bordje.

Toch. Alleen nog printje voor maken. Ik zal morgen een foto posten. Moet dadelijk gaan werken.

Anders ideaal voor AVR inclusief connector voor kristal, isp en voeding. De grotere hebben ook een jtag connector. Dit kost de Yamaichi socket bij RS.

edit: Foto toevoegen.
http://users.skynet.be/buckfast_beekeeper/CO/zif.png

Nadeel is dat het niet op de gebruikelijke .3" is. Daar zou nog een sandwich printje voor onder moeten. Past wel perfect op een breadbord. Doel is uiteraard prototyping. Beginnen met een ATtiny84 en indien mogelijk een ATtiny24 gebruiken in de schakeling. Je hebt ook niet van elke smd chip een TH equivalent nodig.

ps: soldering van de header op pen 14 zou idd wat beter kunnen.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op 12 januari 2011 10:42:53 (21%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 10 januari 2011 21:51:45 schreef pros:
[...]
Ik heb net vandaag een schattig testclipje binnengekregen, dat met wat kunst- en vliegwerk prima te gebruiken is, ook voor ISP-doeleinden.

[afbeelding]

De I in ISP stond toch voor in-system? Waarom dan moeilijk doen met clips/ZIF sockets alsof hij high-voltage programming nodig heeft?

Als je zelfbouw kitjes met een microcontroller verkoopt of als je de print zo klein wil hebben dat een individuele ISP niet past?

Henry S.

Moderator

Op 9 januari 2011 22:43:12 schreef Bert_mc:
Één omwenteling komt ongeveer overeen met een MHz.

Wat is je totale regelbereik, en gaan de afmetingen van het geheel op de uitersten meespelen?

Mooi werkje! Op naar de meerpolige cavities.

Op 10 januari 2011 05:32:01 schreef Bert_mc:
Ja, verzilveren of vergulden misschien. Ik heb het niet berekend, maar ik verwacht (Hoop ?) dat het skin effect bij 400MHz nog niet zo uitgesproken is dat het oxidelaagje al een grote invloed zou hebben. En indien wel, dan gaat nikkel niet helpen denk ik, want koper geleidt beter dan nikkel.

Misschien is wrijfzilver iets?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

...of als je de print zo klein wil hebben dat een individuele ISP niet past?

Zoiets, inderdaad.
Als je iets maakt met een ATtint13 in SMD-uitvoering wil je doorgaans iets kleins bouwen.
Ik was voordien al met andere oplossingen aan het stoeien geweest, maar dat testcklipje lijkt me handiger.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Tidak Ada

Golden Member

@Bert-mc

Ik bedenk me nog iets: Als je dat plaatwerk met een vlam soldeert, heb je grote kans op trekken door ongelijkmatige verhitting. Misschie ook wel de reden dat cavities iha van zwaar materiaal worden gemaakt. Je doet er dus goed aan eerst in een oventje of op een kookplaat voor te verwarmen. Misschein kun je het wel helamaal in een reflow oven fixen....?
Zou het tin trouwens niet storend kunnen werken? Dat is zeker als je nog wilt vergulden/verzilveren. hardsolderen zou dan de beste oplossing kunnen zijn, maar dan wordt de kans op vervormen nog groter met dunne plaat.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 11 januari 2011 21:23:05 (24%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Projectje van vandaag of eigenlijk van van avond :)

Voor mijn Labo voeding heb ik een tijdje terug deze Pic V/A meter gebouwd, deze werkt nu prima! Alleen moest er toch wat bij komen om de temperatuur te meten en zo nodig dan bij oververhitting de belasting af te schakelen. hij werd de laatste keer nog al heet toen ik 3.3 Volt 1A had getrokken.

Filmpje. Hij schakelt nu bij 35C wordt 40C lijkt me wel veilig.

morgen nieuw printje maken en in bouwen.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

filmpje geblokt door sony???

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht
help

Golden Member

Inderdaad, beter is om in dat soort filmpjes geen muziek te gebruiken...

O Hier wort ik nou hellemaal ................ van je hord op de achter grond heel zachtjes de radio en gelijk wordt je geblokt lekker dan. Dan houd het op, Sorry. Post's mogen weg. (Kan het geluid niet weg hallen namelijk)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

het geluid weghalen kan wel met 'Any Video Converter', freeware.
wel een paar keer doen om het geluid volledig weg te halen.

mvg,
noone.

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Of met windows movie maker. Daarmee kan je de verhouding tussen geluid in het filmpje veranderen t.o.v. het geluid van extra muziek. Dus je kan dan het geluid in het filmpje helemaal op 0% zetten en die van de extra muziek op 100% (maar omdat er natuurlijk voor de rest geen muziek bij zit, is er dan helemaal geen geluid).

[Bericht gewijzigd door loopycoaster op 11 januari 2011 23:21:11 (24%)

Op 11 januari 2011 11:10:52 schreef MAH:
niet de meest nuttige manier van routen maar wel creatief gedaan.

Dat is of grondplaat of gewoon alleen voor de sier. Als je goed kijkt zie je dat bijna alles aan elkaar zit, in ieder geval het koper wat je ziet aan de bovenkant is niet het circuit, die ligt namelijk onder een mask. En dat rest aan de andere kant normaal is getrokken zoals je dat meestal doet zo kort mogelijke weg, met aantal via's en die komen dat ook aan de andere kant terug maar niet alg koper kleuring maar onder een blauwe mask.

Oké Filmpje doet het weer. Heb you tube zelf er een geluidje onder laten zetten waardoor de melding nu weg is. :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Leuk filmpje, maar zou het niet slim zijn om een hysterese in te bouwen? Ik vind 35 (of 40) graden trouwens wel erg laag, Ik zou zelf eerder de voeding afzetten op 65-70 graden. Bij 40 heb je in een gemiddeld huis maar 20-22 graden speling.

Los daarvan, hoe komt jou voeding zo warm zonder dat hij stroom levert? =p Of was dit een simulatie met de sensor tegen iets warms?

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

@Tidak en Bert_mc: Een bolresonator zal wel beter zijn. Hij moet wss wel perfect rond zijn. Misschien dat het werken met lucht/helium ballonnen iets is. Je krijgt die geleidend dmv EMC shielding spuitbussen.. Tunen kan je dan miscchien doen door de luchtdruk te veranderen

Allereerst sorry voor de slechte foto's.

Een optische RS-232 link gemaakt voor mijn werk. Gaat goed tot 14k4baud met 60m 3x1,52 kabel (capaciteit 12nF), langer had ik even niet. Doet 3x Rx en 3x TX, voor de data en CTS, RTS, DTR en DSR. Wordt voor een attractie die vanaf een ander punt bediend moet gaan worden. Ongeveer 50m verder, met een ander aardpunt. Aangezien ik geen enorme aardlus wilde maken heb ik het zo gedaan. Ik twijfel alleen nog over het verbinden van beide aardschermen via een RRC netwerkje. Die voegt volgens mij weinig toe, maar voert misschien het een en ander af als 1 kant losgekoppeld wordt? Er moet dan nog een R (van 1MOhm 1W?) over de C.

http://sites.google.com/site/benadski/_/rsrc/1295096998587/electronics-1/projects-for-work/opt_232_1.jpg

En de verplichte onderkant:
http://sites.google.com/site/benadski/_/rsrc/1295096998587/electronics-1/projects-for-work/opt_232_2.jpg

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces! WORKSHOP!
Tidak Ada

Golden Member

Optische link met een kabel capaciteit van 12nF?? Of heb je optpcouplers in een gewone link ingezet? Had dat dan niet beter helemaal met glasvezel gekund, of zeg ik iets stoms ?

Ziet er overigens wel netjes uit, behalve die oranje en gele draadjes over de IC's heen. Die had in aan de onderkant gemonteerd... Of kan dat niet? Kan ik helaas op de foto's niet beoordelen.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 15 januari 2011 15:46:57 (36%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Beetje warrig uitgelegd misschien... :P

Het is eerder een optische scheiding dan een link eigenlijk. En aangezien ik geen ervaring met glasvezels heb en outdoor FTP kabel goedkoop is ben ik hier voor gegaan. ('t Is toch zeker 10x goedkoper dan 6 outdoor glasvezels leggen en bijbehorende omzetters maken lijkt me?)

De willekeurig gekozen kabel, die ik voor de test tussen PC en optische scheiding heb gezet, heeft een capaciteit van 12NF tussen de aders, veel hoger dan de RS232 specs toelaten (2,5NF). De FTP kabel die ik uiteindelijk ga gebruiken zit onder de 2,5NF. Die moet dus veel beter geschikt zijn en het zal dus "nog probleemlozer" moeten werken. ;)

Draadjes aan de onderkant had gekund, maar dat vind ik niet mooi. Dit heeft meer "science fiction" gehalte! En voor de werking maakt het niet uit.

[Bericht gewijzigd door Benadski op 15 januari 2011 16:21:02 (23%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces! WORKSHOP!

Hier iets waar ik aan bezig ben.

is een led driver die 3.5 volt en 1500 ma levert
volledig in smd. moet zeggen dat het solderen aardig gelukt is.

dit is het 3d ontwerp:
http://i53.tinypic.com/2ijoqs0.jpg

Zo is hij geworden:
ik maak nog een andere op een speciale warmtegeleidende printplaat.
http://i55.tinypic.com/2vmy2s8.jpg

en hiero in werking:
http://i51.tinypic.com/kdtzki.jpg

klein is fijn

Moderator

Een remote voor het moodlight waar ik al een tijdje mee bezig ben:
http://www.kleinisfijn.nl/co/moodlight/remote_th_top.jpg

En natuurlijk de onderkant:
http://www.kleinisfijn.nl/co/moodlight/remote_th_bottom.jpg

Formaat: 30x50mm
Controller: ATtiny2313 met wat Bascom code
Batterij: CR2032

De knopjes hangen alle aan de interrupt on pin change port, waardoor de ATtiny in normale status in slaap modus staat. Als je een knopje indrukt wordt ie wakker, als je het knopje ingedrukt houd dan begint ie sneller achter elkaar te zenden, en na een tijdje begint ie nog sneller te zenden. Als je het knopje loslaat gaat het ding meteen weer terug in slaapstand.

Hoe hang je al die knoppen tegelijk aan de interrupt pin?

Ik weet niet hoe KiF het gedaan heeft, maar 1 methode is door ze allemaal een weerstand te geven. Er zijn meerdere manieren om de weerstandwaarde te bepalen. Neem je de E12 reeks, kan je dus met gemak 12 verschillende knoppen op 1 pin aansluiten.

LED there be light

Dit topic is gesloten