Voor zo'n symbol PPT2837 vraag ik 20 euro, inclusief docking station, voedingsadapter, holster, batterij, pen en serieele kabel (laatste 3 zolang de voorraad strekt). Leuke apparaten met strongarm processor, wel met een zwart/wit scherm.
Ik heb ook net nog 100m 50-ohm kabel gevonden, ligt er volgende week ook dus 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Even een herpost van wat ik nog heb:
Ik heb:
- 2 * PIC18F4553
- 1 * 2*12V ringkern trafo, 200VA
- 1 * 2*12V ringkern trafo, 250VA
- 1 * Een ex ups trafo van 500VA, secundair is ongeveer 2*8V (onbelast!). Aan de primaire kant hangen nog wat extra connnectoren.
- 1 * Handyboard, nog nooit gebruikt
- 4 * T1010 (winterm) Thin clients (moet even kijken of ze het allemaal nog doen)
- 2 * Overhead projectors, beide werkend.
- 1 * Een Akai am-17 versterker, werking onbekend.
Wat ik nog graag zou hebben:
- Een TFT monitor. Grootte, resolutie en dooie pixels maken niet zoveel uit.
- Embedded spul waar (mogelijk) linux op draait/kan draaien.
- Koellichaam t.b.v. de nieuwe CO voeding.
@ dany,
Wat kost een thin client? (eentje is genoeg
)
En kan daar een stand-alone OS op draaien, of moet die met eoa server verbonden zijn waar alles op draait?
(het staat wel nog niet voor de volle 100% vast of ik kom ja of nee aangezien de dinsdag erna mijn examen week begint...
)
Oorspronkelijk zijn die thinclients bedoeld voor citrix, het is mogelijk er linux op te draaien. Nadeel is dat die kernel niet geheel compatible is met nieuwere ext2 filesystems - daar zit nog wat werk in waar ik gewoon niet aan toekom. Het zijn dus Geode's op 166Mhz met 32Mb geheugen. Prijs 7,50 per stuk.
guidob
Overleden
Ik zoek ook nog een oud 15 inch vierkant TFT/LCD.
Ik heb ook wel donatie/ruil spullen, b.v.
24V (bij 220 in) 150VA (standaard model) en
24V (bij 220 in) 63VA (met ook 380V primair).
22V (bij 220 in) 80VA (ringkerntje)
12V (bij 220 in) 150VA (met dikke gelijkrichter/koeling erop).
12V (bij 220 in) 1A (montage op klemmenstrook)
philips PE1220 zonder kast
Verder zat klein spul, dus kan zijn dat ik iets heb wat iemand zoekt aan onderdelen.
Als er vraag is naar deze trafo's wil ik ze wel meeslepen.
Op 4 maart 2011 21:42:44 schreef Tidak Ada:
Waar gaat die kabel liggen? Op de stand van CO ?
Ik heb trouwens ook nog ergens coax met dubbele mantel liggen, dat zal wel extra geisoleerd zijn voor hoogspanning? Straks eens gaan zoeken. Ik zal vrijdag wel even langs de CO-stand lopen.
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Op 5 maart 2011 09:49:25 schreef roosmcd:
[...]
zalvrijdagwel even langs de CO-stand lopen.
Je Bedoelt zaterdag neem ik aan. 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Er wordt vrijdags al opgebouwd.....
Nee dat niet. De standhouders mogen er zaterdagochtend vroeg (ik meen 7:00 of 7:30 uur) in en om 9:00 gaat de boel open voor de bezoekers. Spullen afgeven kan dus pas na 9:00 uur, tenzij je een standhouders badge (armbandje) hebt. Zonder badge kom je er voor 9:00 uur niet in, controle is zeer strikt...
Tidak Ada
Ah, Ik had ergens gehoord dat de standhouders vrijdag(avond?) al terecht konden. Of geldt dat alleen voor de comerciëlen?.
Goed om te weten
(En handig voor roosmcd
)
Hmmm, dillema; €7,5 is een leuke prijs voor zo'n 'experimentje' aangezien het mijn bedoeling is om die als stand-alone te gebruiken in men werkplek (internet + pdf's + eagle en evt een mediaspeler).
Maar ik vrees dat het nogal snel aan de kant gaat gesmeten worden uit frustratie omdat het maar niet wil werken (0 komma 0 ervaring met linux).
Tevens vind je bitter weinig info over wat dat linux OS nu exact kan :s (en al helemaal geen voorgecompilede kernels)
e/: zit de voeding er ook bij? Niet dat dat zo'n probleem is aangezien die dingen op 12V werken 
Ik heb nog grote aantallen D-sub connectoren liggen, male en female, diverse maten, zowel chassis, als printmontage.
Verder nog grote aantallen ic-voetjes met diverse pinaantallen met gedraaide pinnen.
RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Op 5 maart 2011 13:10:23 schreef watchout3:
Tevens vind je bitter weinig info over wat dat linux OS nu exact kan :s (en al helemaal geen voorgecompilede kernels)
Dan leef je de laatste jaren onder een steen. Linux kan tegenwoordig zo'n beetje alles 
Magoed, PDF, web, mediaspeler is voor Linux geen probleem. Alleen zijn die Winterm's niet snel genoeg voor. Verder moet er zoals _danny_ zegt een hoop aan drivers gebeuren. Dat is vrij hardcore C code, dat lukt je niet zonder ervaring 
Beter een oude computer gebruiken om Linux mee te spelen.
De drivers voor het Geode platform zijn beschikbaar (gewoon x86), de T1010 veriest een specifieke aanpassing aan de bootcode. Aan drivers hoeft niets te gebeuren en het is bekend wat er in de bootcode moet gebeuren. Alleen werkt die oplossing niet out of the box
Een (simpele) webpagina draaien is goed mogelijk, de eerdere link die ik gaf draait op een T1010. Er zit een voeding bij.
[edit]
Net even een quick test gedaan, ik heb er drie in originele toestand, 1 waarmee ik aan het klooien ben geweest.
Ik kwam ook nog twee dozen tegen met acht Wyse winterm 2300 systeempjes ... ooit aangeschaft met het idee dat ze nieuwer waren. Deze zijn 486 compatible met 2M geheugen ... Niet echt bruikbaar dus, maar als iemand interesse heeft?
[/edit]
[Bericht gewijzigd door _Danny_ op (32%)]
Je kunt inderdaad vrijdag dus al opbouwen als standhouder, dat scheelt een hoop gedoen op zaterdagochtend als iedereen dat wil doen. Standhouder heeft het voordeel dat je ook een hoop spullen kwijt raakt
Thinclients heb ik ook, vorig jaar meegenomen maar niet verkocht. Als je dus een stand ziet waar je een thinclient kunt ruilen voor een broodje Unox dan weet je waar ik sta 
Tidak Ada
@ roosmc, en wat zijn jou specs? Ik ben vollop opzoek naar een zo klein mogelijke PC voor men knutselhok. (aangezien men laptop iets teveel heeft gekost om tussen men rommel neer te pleuren:p)
Die van danny hebben het voordeel dat ze nog een seriele en een par poort hebben
, maar der is nog wat 'knutsel/tweak' werk aan.
@TA en de overige personen die koelblokjes hebben gezocht, onlangs heb ik op een beurs 2 mini blokjes gevonden die mooi passen.
En indien ze niet voldoende koelvermogen hebben, blijkbaar moet ik via men leraar bestellen ivm met onkostenvergoeding (kwamen ze wel vrij laat mee af aangezien ik al bijna alle hardware heb...
)
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Gezocht:
Een 24V AC en of DC stekkeradapter. Moet ongeveer 1 a 2A kunnen leveren.
Misschien dat iemand nog iets heeft liggen in de onderdelenbakken 
Op 5 maart 2011 17:39:13 schreef roosmcd:
Je kunt inderdaad vrijdag dus al opbouwen als standhouder..
Oh, dat is wel een mooie verbetering. Ik ben 8 jaar geleden gestopt als standhouder, toen moest je er 's-ochtends om 7:00 uur zijn voor opbouwen. We gingen altijd om 5:15 weg uit het Haagse
Aan de andere kant, om nu al je spullen onbewaakt achter te laten... Moet je er zaterdag toch nog vroeg zijn, alleen hoef je niet meer te sjouwen
En vergeet het heen-en-weer rijden niet, woon je uit de buurt kun je toch beter een hotelletje in de buurt boeken voor de vrijdagnacht. Dan heb je de eerste winst al weer verslapen... Of doe zoals de buitenlandse standhouders en zet je camper voor de deur 
Wat betreft de verkoop voor opening, dat was toen ook al. Veel "koopjes" waren voor 9:00 al van eigenaar gewisseld. Ik heb zo vaak onderdelen in bulk verkocht, die zag je dan na 9:00 op andere stands terug 
zover ik weet kunnen wij NIET vrijdag opbouwen, dus wij rijden toch nog altijd vroeg af met de stand
Op 25 februari 2011 23:40:05 schreef AC/DrieC:
[...]Deze heb ik denk ik thuis liggen, zal morgen eens kijken !
Dat zou mooi zijn,
Op 2 februari 2011 23:31:54 schreef SparkyGSX:
@Sine: ik heb wel interesse in 4 van die digitale paneelmeters, het type zonder ingebouwde trafo lijkt me wel wat.Wat wil je daar voor hebben? Geld, of ben je zelf nog op zoek naar iets anders?
Ik zoek vooral deze nog met 4 en/of 8 standen :
anders 10pf voor de vier ?
Op 2 februari 2011 23:47:07 schreef _Danny_:
Hey me too! Naja net te laatDie met ingebouwde trafo's ben ik ook wel benieuwd naar, net als het eerste setje koelplaten. Zouden die per stuk voldoende zijn voor de nieuwe CO voeding op 120VA?
Zelfde als de bovenstaande, 120W is wat aan de heftige kant vrees ik, zelfs 60 is al heftig.
Op 3 februari 2011 08:55:52 schreef JesperR:
edit: iemand boven me wil set 1 ook, dus met set2 ben ik ook tevreden
Niet te gek, komen we anders @rosmalen wel uit.
Op 25 februari 2011 09:54:17 schreef clairvoyant:
Sine,Ik heb wel interesse in die 2 losse koelprofielen, wat zou je er voor willen hebben? en zijn ze geschikt voor de nieuwe CO-labvoeding? (zo zien ze er wel uit...)
Die alu versie is prima bruikbaar voor de 3A versie, de zwarte voor de 1,5A
Volgens mij had ik vorig jaar de CO-stand vrijdagmiddag al gezien, vandaar mijn aanname. Sorry voor de verwarring!
Heeft er trouwens iemand nog een megafoon in de aanbieding? Liefst een versie met een afneembare microfoon (en hard).