Vergelijking PCB fabrikanten

Dit topic is gesloten

Op 4 september 2011 13:08:27 schreef maartenbakker:
..inclusief het plechtstatige taalgebruik, kenmerken die echt bij zo'n studentenbladartikel horen ;))

Ik lees er echt niets geks aan hoor. Gewoon doorsnee Nederlands. Studententaal ziet er heel anders uit.
Overigens, dat het er bij Eurocircuits professioneel aan toe gaat is niet zo gek. Het is tenslotte geen hobby toko of zo.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

Ik zeg ook niet dat het studententaal is, maar hier en daar heeft de schrijver zich in zijn woordgebruik verslikt omdat hij het te mooi probeerde te maken. Het geheel is vervolgens gegarneerd met dingen van het kaliber van een klein spatiefoutje hier of daar, ook niet passend bij de beoogde stijl dus. Iets dat ik goed herken uit dergelijke verslagen in het blad van de Delftse ETV bijvoorbeeld en bij deze ook niet wil afkraken maar gewoon constateer.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Fabrikant: MakePCB
Aantal besteld: 33
Afmeting: 25x10mm dual layer print
Prijs per stuk: 1.72 euro
Verzendkosten: 10.88 euro
Levertijd: 50 dagen
Bruikbaarheid: Had 33 stuks bestelt maar 36 stuks ontvangen. Bruikbaarheid: 36/36
Kwaliteit: Goed, 1 print had een onderbroken via en was keurig met een stift aangegeven. Draadje erdoorheen en het printje deed het gewoon.

http://www.uploadarchief.net/files/download/imag0166.jpg

[Bericht gewijzigd door VWG3JB op zondag 4 september 2011 15:18:25 (17%)

@maartenbakker
Het gaat hier redelijk offtopic. Mijn bedoeling was om wat informatie bij te brengen van wat ik daar heb gezien. Verder was het lettertype opgelegd door de bundelaars (we hebben veel bedrijven bezocht) en door dit lettertype zie je de spaties slecht. Verder hoef je het voor mij ook niet te verbeteren, dat hebben anderen al gedaan ;) Ik dacht dat het misschien een leuk tekstje was tussendoor voor de geïnteresseerden.

maartenbakker

Golden Member

Dat laatste dacht ik ook, vandaar mijn suggestie het hier ergens te plaatsen inplaats van ergens weggestopt in een word-documentje. Anders had ik er ook geen woorden aan vuilgemaakt ;) Overigens geen kritiek op het lettertype. Dat was me niet eens opgevallen (als daar wat mee was).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 4 september 2011 16:44:42 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 september 2011 13:16:40 schreef pe1oxp:
Hoe zie je bij Seeedstudio welke printen getest zijn?

Die hebben een viltstift streep op de zijkant van de print. (ik had een keer om 100% E-test gevraagd en daarvoor extra betaald. Had ik maar 5 printjes met een streep gekregen. Hebben ze me netjes dat "extra" teruggestort).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Fabrikant: www.batchpcb.com
Aantal besteld: 1
Aantal gekregen: 2
Afmeting: 80x112mm dual layer print
Prijs per stuk: $34.38
Verzendkosten: $1.30
Afhandeling: $10.00
Totaal betaald: €32 (op 21-08-2011)
Levertijd: 19 dagen
Kwaliteit: Ziet er goed uit (moet nog testen of ze wel werken).

http://www.dfzone.be/fotos/printje/1_Vga.JPG

Mogen we weten voor wat het dient of is dat beroeps geheim?

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 10 september 2011 10:34:24 schreef tom2010:
Prijs per stuk: $34.38
Verzendkosten: $1.30
Afhandeling: $10.00
Totaal betaald: €32 (op 21-08-2011)

Dit snap ik niet helemaal.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dat zal gebruikt worden om elk uur de hoeveelheid geproduceerde elektriciteit door onze zonnepanelen te verzenden naar een website.

Op het printje zit een PIC18F27J53 µcontroller, de ENC28J60 ethernet interface, rs485 interface (communicatie met de omvormer), SD kaart interface, USB en nog wat RAM/EEPROM.

Het printje kan natuurlijk ook voor andere dingen gebruikt worden zoals via internet relais aan/uit zetten, alarm systeem, mini web server,...

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Laat niemand zijn printjes bij Eurocircuits maken? 't is dat het al langere tijd geleden is anders had ik wel een logje van mijn printjes toegevoegd. Binnenkort krijg ik weer een nieuw setje voor mijn mos amp projectje, dan voeg ik wel toe. Ze zijn misschien wat prijzig maar tot dusver wat ik heb laten maken werkte allemaal 100%, vaak een extra plankje er bij en ook gewoon alles mogelijk binnen hun proces parameters.

Te duur voor mijn portemonee, moet eens leren zelf printen ontwikkelen zeker van die proto's zou wel wat schillen in tijd en geld.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

@MagicBox: Eurocircuits gebruikten we op het werk regelmatig. Prima spul. Tegenwoordig gaan we ook vaak naar Würth, ivm productieklasses die sommige klanten eisen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Fabrikant: iTead studio
Aantal besteld: 10
Afmeting (in millimeters): 90x66mm
Prijs per stuk (in euro): 2$075 > 1€55
Verzendkosten (in euro): 5$ > 3€72
Levertijd: betaald 31-08, aangekregen 26-09
Bruikbaarheid (aantal bruikbaar / aantal ontvangen, bijv: 7/10): 10 besteld 12 ontvangen, 5 elektronisch getest(standaard 50% van besteld aantal)
Kwaliteit: ziet er gelikt uit
Doel: 80W mosfet amp
Opmerkingen: ik moet nog veel leren van print ontwerpen, nu eerst bouwen en testen.
Foto's:
http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/mosamp2y…
http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/mosamp2y…

@kif: kun je mijn vorige bestelling bij iTead de verzendkosten aanpassen blijkbaar had ik het niet omgerekend. Thanks mate.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 26 september 2011 14:07:10 schreef Damic:
10 besteld 12 ontvangen,

In jouw link staat dat ze 12 stuks maken van jouw ontwerp, en er daar 2 van weggeven aan andere mensen. In ruil krijg jij 2 willekeurige printen van een ander. Heb je nu dus 10 printen van je eigen ontwerp ontvangen en 2 andere? Lijkt me zo nutteloos zonder verdere info namelijk. Maar dat is wel wat er beschreven wordt in bovenstaande link.

[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 27 september 2011 07:42:49 (10%)

If you want to succeed, double your failure rate.

@Damic:

Heb jij niet erg weinig clearance op je rond je pads? Kijk b.v. eens naar de via in de linker onderhoek van de rechter auto.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Maar Damic gebruikt wel de truuk die ik ondertussen ook uitgevonden heb. De admin-stuff voor de fabriek kan onder een connector, zodat je uiteindelijke bordje niet de codes zichtbaar heeft.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Mag je die plaats bij iTead zelf definieren dan?

If you want to succeed, double your failure rate.

@Jochem: je ontwerp word gedeeld en daarvoor krijg je 2 printen extra in de plaats van je eigen ontwerp

@Significant: hu wat?Bedoel je Q5, ja daar is 1 pen wat aan de klein kant van clearance.

@rew: die plek kiezen ze zelf, waarschijnlijk gekozen omdat daar toch iets boven komt en de rest van de mensen die code dan niet zien. Dus die plek mag je niet kiezen.

[Bericht gewijzigd door Damic op dinsdag 27 september 2011 16:28:34 (11%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 27 september 2011 10:00:04 schreef rew:
Maar Damic gebruikt wel de truuk die ik ondertussen ook uitgevonden heb. De admin-stuff voor de fabriek kan onder een connector, zodat je uiteindelijke bordje niet de codes zichtbaar heeft.

Over welke 'admin-stuff' codes heb je 't dan?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ow dat. Mwa, ze denken er ten minste nog aardig over na waar ze die meuk neer knikkeren.
Maar als je nu met twee printplaten met het ontwerp van een ander opgescheept zit, kun je dan a.d.h.v. die code ergens achterhalen wat het bijbehorende 'project' is?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dit topic is gesloten