Vergelijking PCB fabrikanten

Dit topic is gesloten

Van de website waar je besteld hebt:

Test 5 pieces by default, tested PCB will have a mark on the PCB edge.

Dus ja de gemerkte zijn de geteste printen.

Edit :-)

www.katruud.nl - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious....

Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk dat er van 12 printen (meestal maken ze er zoveel) er geen 5 deftige bij zitten.

Daarbij zien ze er visueel in orde uit, en is het ontwerp niet zó moeilijk. Ik heb snel even wat punten nagementen die toch allemaal goed zijn. We zullen zien eens ze gesoldeerd zijn!

Ter informatie:

Bij mijn printjes van Itead zijn op somminge exemplaren de mounting holes wel plated en op sommige exemplaren non-plated.
Heb er maar even een mailtje achteraan gedaan hoe ik ze allemaal non-plated kan krijgen (zoals ik in mijn bestelling reeds verzocht had) en hun antwoord is dat ze het wel kunnen, maar dat dat $7 tot $12 extra kost afhankelijk van het aantal gaten.

Edit: en bij nadere inspectie blijkt ook nog dat ze de gaten die 0.9mm hadden moeten zijn, op 1 mm geboord hebben...

[Bericht gewijzigd door wieltje op zondag 7 augustus 2011 17:57:58 (13%)

Fabrikant: Seeedstudio
Aantal besteld: 10
Afmeting: 25x90mm dual layer print
Prijs per stuk: $2,49
Verzendkosten: $4.18
Levertijd: 18 dagen
Bruikbaarheid: Had 10 stuks bestelt maar 12 stuks ontvangen. Bruikbaarheid: 12/12
Kwaliteit: Goed, voor maar 1,70euro per printje. Alleen zijn de componentnummers in de t_silk weggevallen, ik moet nog checken of dit aan de ontwerper of aan Seeed ligt... ;) Maar geen probleem voor dit printje met beperkt aantal componenten.

Doel: Ontstekingsprintje met hall opname sensor, op basis van velleman kit K2543. De TIP komt overigens onder de pcb en de condensator aan de bovenkant, vandaar dus het grote gat om er nog met de schroevendraaier bij te kunnen.

Foto's (echte thumbnails graag):

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dsc05817.jpg

seeedstudio zit wel in de 12 panels tegenwoordig :)
ik had er ook al 12 laatst :)

Heb de laatste tijd alleen maar via het werk besteld:

Fabrikant: EuroCircuits
Aantal besteld: 2 (Proto service)
Afmeting: 52.2 x 49.0 mm
Materiaal: FR4, 1.55 mm
Lagen: 35u koper, dual layer
Prijs per stuk: € 75.84
Verzendkosten: € 10.20
Levertijd: 5 dagen
Bruikbaarheid: 100%, 2 stuks bestelt en 3 stuks ontvangen. Kwaliteit: Erg goed, mag ook wel voor deze prijs!
Doel: ...

Fabrikant: V-PS (Vermeulen Print Service)
Aantal besteld: 250
Afmeting: 7.0 x 8.0 mm
Materiaal: FR4, 0.20 mm !!!!!!!!
Lagen: 18u koper, dual layer
Prijs per stuk: € 0.82
Opstartkosten: € 100.0
Verzendkosten: € 0
Levertijd: 4 dagen
Bruikbaarheid: Moet de printen nog binnen krijgen. Maandag op het bureau.p 245 uit 250

Look at me, I can't fly.....

Heeft er al eens iemand een printje laten maken bij www.batchpcb.com?

Moet je eigenlijk nog belastingen betalen op die printjes die van China of USA komen? (Een collega van mij heeft ooit eens enkele lcd displays gekocht in China en heeft toen veel miserie gehad met de douane. Uiteindelijk moest hij er veel belastingen op betalen,...)

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op printjes heb ik nog nooit douane kosten gehad. Alleen op een reflow oven uit Sjanghai. Maar dat was ingecalculeerd.

Hangt veel af van het bedrag en het gewicht. Een envelop met printjes maken ze zo snel nog niet open.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Henry S.

Moderator

Ook dat zegt niets, kort geleden nog enveloppen met douanebrief gekregen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Voor hoeveel waarde zat er in die envelopen?

Hier kun je alles vinden over hoeveel en wanneer je moet betalen:

http://www.douane.nl/

Het komt er op neer, dat je

  • beneden € 22 niet hoeft te betalen.
  • Tussen €22 en €150 alleen BTW
  • Boven €150 zowel BTW als Douanerechten

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 18 augustus 2011 21:57:15 (35%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 14 augustus 2011 16:17:45 schreef treinfreak:
Afmeting: 7.0 x 8.0 mm
Materiaal: FR4, 0.20 mm !!!!!!!!

?!
Komt daar alleen een enkel ledje met mini-connector op ofzo?

En 0.2mmm dik, is dat flex?

Ik moet binnenkort waarschijnlijk aan een behoorlijke flex-rigid combi beginnen, maar heb er geen enkele ervaring mee. Iemand anders? (Misschien beter een nieuw topic tegen die tijd, maar die 0.2mm triggerde me even..)

If you want to succeed, double your failure rate.

Komen helemaal geen componenten op. Wordt gebruikt als tussenlaag. Daarom ook deze -***- dunnen afmeting ;P

Look at me, I can't fly.....

Had je dan niet beter een rol koperfolie met een plaklaagje kunnen pakken?

Wordt gesoldeerd aan 2 zijden en moet een kracht van 60-80N aankunnen. Daarnaast zijn er 4 netten op het bord aanwezig die elkaar niet mogen raken, want dan.... vonken.

Dit ging gewoon niet lukken met tape.
Ik heb de eerste 250 binnen gekregen en bruikbaarheid.. Denk 245 uit 250.
Heb al weer een nieuwe bestelling ingezet op 20 werkdagen, dan zijn ze nog maar €0,27 per stuk!

Look at me, I can't fly.....

Is er ook een PCB boer waar printen van 360x25mm voor een prijs van >10e ps gemaakt kunnen worden bij 10stuks?

Die afmeting is vrij lastig

-

Op 18 augustus 2011 22:06:22 schreef Jochem:
[...]?!
Komt daar alleen een enkel ledje met mini-connector op ofzo?

En 0.2mmm dik, is dat flex?

Ik moet binnenkort waarschijnlijk aan een behoorlijke flex-rigid combi beginnen, maar heb er geen enkele ervaring mee. Iemand anders? (Misschien beter een nieuw topic tegen die tijd, maar die 0.2mm triggerde me even..)

Multilayer rigid PCB's zijn erg duur. Ik weet niet wat je op de PCB wilt plaatsen en wat de verdere functies zijn maar wat er vaak gedaan wordt, is dat er op de plekken waar versteviging nodig is, dat daar dat een 'stiffner' van PCB onder geplakt wordt.

De flex van polyimide is dan 0.1mm dik incl. 1 layer, de stiffner is 0.15mm.

Ik zie veel mensen bij Seeedstudio PCBs bestellen. Nu zit ik op hun site te kijken, maar ik kan die service nergens vinden. Zit het zo verborgen, of zijn ze ermee gestopt?

[edit] Jan bedankt. Het valt onder "service". ok.

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 3 september 2011 17:43:46 (13%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Vind het wel grappig dat ze het tabje van de winkel "bazaar" genoemd hebben :D

Laatst was er bij ons op het bedrijf een vertegenwoordiger van Eurocircuits.Die kwam eens eventjes langs voor de PR ,wij zijn een goede klant.Die Vertelde dus dat ze in India een afdeling hebben die de pre-processing doet ,Er werken 180man in ploegen en die winkel draait 24/24 !
Die doen dat niet alleen voor henzelf maar ook voor derden.Ze checken de design rules en bepalen in welk proces jouw print gemaakt dient te worden,en ze sleutelen ook aan de data om het uiteindelijk in een uniforme vorm te gieten zodat verderop in het proces alle data dezelfde format heeft.Daarmee kunnen ze dan gaan paneliseren,heen en weer schuiven ,copper balancing doen en noem maar op.
Dus als je hier in Belgie een printje bestelt,wordt dat daar bekeken, en eventueel gecommuniceerd over onregelmatigheden.De data gaat daarna weer terug naar Belgie of Roemenie voor uiteindelijke produktie.

Ter info.

IK heb ondertussen redelijk vertrouwen in Seed dat ik niet meer check of ik de ge-teste of niet-geteste printjes aan het bestukken ben. (of eigenlijk ik prefereer de niet-geteste als eerste omdat ik dan nog alert ben en foutjes kan oplossen terwijl als ik dan een paar maanden later nog een exemplaar bestuk verwacht ik dat ik alle "bugs" al gevonden heb bij de eerste exemplaren, dus meestal dat het gewoon werkt zoals ie ontworpen is. )

Anyway, ik had afgelopen week een printje waar een "nette" 40 mil verbinding tussen twee draden (VCC, GND) lag op een volgens seed ongetest printje.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

In maart ben ik bij Eurocircuits in Aken geweest. Dit was het verslag:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dinsdag-eurocircuits-jan%2…

Het gaat er erg professioneel aan toe.

maartenbakker

Golden Member

Is dat (exclusief de kleine taal en stijlfoutjes maar inclusief het plechtstatige taalgebruik, kenmerken die echt bij zo'n studentenbladartikel horen ;)) niet een leuk stukje om ergens hier op de site te laten plaatsen (onder shops?) of gewoon in dit topic? Je zou het eens een modje kunnen vragen misschien. Zomaar een idee tussendoor.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 4 september 2011 13:10:22 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoe zie je bij Seeedstudio welke printen getest zijn?
Heb er 10 printjes besteld (12 gekregen) en die zijn voor zover ik kan zien allemaal hetzelfde, nergens een markering of zo te zien.

Dit topic is gesloten