Op 20 juni 2011 15:13:33 schreef T-baev:
Buiten dat veel te grote watermerk op de verkeerde plaats inderdaad mooie foto's. Misschien zou het effect nog mooier zijn als je er 's nachts een paar zou kunnen fotograferen.
met deze nog enkele foto's bij avond en nacht van vorige week...

Op 20 juni 2011 15:34:43 schreef (Z)weetvoetje:
Hoeveel antenne hangt er nu aan? Want dat maakt natuurlijk veel uit.
Hoe heb je het filter afgestemd? Ik zie dat je best een smal filter hebt gebruikt, maar ik zie geen regelbare spoelen/condensatoren. Ik kan me heel goed voorstellen dat een deel van het filter naast de frequentie staat, normaal gesproken neem je hiervoor regelbare spoeltjes en/of condensatoren.
(zelfde geldt ook voor de antenne, deze moet ook afgestemd worden)
er zit ongeveer 50cm antenne aan, het filtergedeelte was inderdaad veel te smal, deze heb ik er intussen overbrugd, maar dan is de ontvanger veel te gevoelig, de bovenstaande foto's zijn ook getrokken met de IR sensor.
Voor de AM-ontvanger moet ik het ideale nog uitproberen...
@fotoopa:
een controller had zeker gekunnen, alleen heb ik daar totaal geen kaas van gegeten 
momenteel probeer ik me een beetje te verdiepen in PIC-proccesoren, maar zou mij daar eigenlijk eens volledig op toe moeten leggen.
Mijn schakeling mag dan mss groter zijn en iets meer batterijen verbruiken, maar ik kan wel zeggen dat het iets is wat ik van nul af volledig zelf ontworpen heb, en daar ben ik eigenlijk wel trots op.
Detecteren op licht werkt best wel goed bij mij, ik stel de spannning over mijn IR diode in op halve voedingsspanning. De RC (47n 100K) zorgt ervoor dat er een vertraging is om de diode op halve voeding te krijgen, bij plotselinge lichtverandering krijg ik een puls die als trigger gebruikt wordt. Dit werkt zelfs bij klaarlichte dag.
Een lens voor de diode is nog een optie, omdat er toch wel veel foto's getrokken worden bij flitsen buiten het camerabereik.
Mijn camera staat idd manueel, afhankelijk van het daglicht pas ik mijn diafragma en sluitertijd aan. Het onweer zelf is zowiezo fel genoeg om op de foto zichtbaar te zijn.
Toch is het niet voorspelbaar waar en wanneer er een foto getrokken wordt, maar over de resultaten tot nu toe ben ik wel tevreden.