Geweldig, je zou hem bijna zonder kast neerzetten. Snel is anders maar dat geratel maakt het helemal goed. Ik gebruik zo nog regelmatig mijn nixie meter. Dt is een philips, gewoon omdat het zo mooi is om te zien maar ook omdat het een hele goede meter is.
Ik heb de 750 weer dicht, je wil daar geen vuil of stof in krijgen, maar de 720 staat nog open , die moet wel ivm ingrijpende revisie, ondanks alle enorme waarschuwings stickers van binnen en van buiten, ivm vervuiling. Die heeft speciale extra aged weerstanden en heeft een 0.1 ppm/C stabiliteit en 0,1 ppm resolutie. En dan nog staan er hele correctie grafieken in het boek en een blz vol formules. Je moet de lekweerstand meten, temperatuur afwijking tov fabrieksgegevens en dan kan je de meetfout uitrekenen) die groene weerstanden zijn hier echter hetzelfde als in de 750, namelijk 0,01 % , en dat voor de gewone, door de gebruiker te vervangen minder critische weerstanden. Er zitten ook nog een berg niet gespecificeerde door de fabriek geselecteerde en gematchte weerstanden in.
sine, die gevoeligheid heeft mijn nixie meter ook, als dat window fout staat zie je alleen flikkerende buizen. Maar dat is niet achterhaald. Veel moderne meters doen dat nog steeds. Die nemen een x aantal sampels en geven het gemiddelde, zolang de waarde binnen dat, soms instelbare window blijft gebeurt er niets, komt het daar buiten dan begint hij opnieuw te averagen. mijn keithley doet dat bv.
Mijn philips is van eind 60 begin 70 en die is ook autorange.