Liebherr vriezer koelt maar door

Tafelmodel vriezer Liebherr premium met superfrostknop blijft maar door koelen.

Verdraai je de temperatuurinstelling (schaal van 0 tot 4) zodanig dat ie minder koud gaat worden dan stijgt de temperatuur in de vriezer in eerste instantie waarna hij na aanslaan weer doorgaat tot -40 graden celsius.

Er lijkt iets te blijven hangen. Superfrost knop staat natuurlijk uit maar doet het wel.

Er zit geen normale vacuumthermostaat o.i.d. maar electronica achter het frontje met een voeler in de vriesruimte.

Wat zou het kunnen zijn? Voeler of de electronica.

de voeler kan weleens de schuldige zijn , maar als er een triac regeling opzit kan deze ook stuk zijn . er was een serie van liebherr uit ong 2004 die vrij veel last had van defecte printjes bij de tafelmodellen vriezers.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

waar zit dat triac regeling op de printplaat en hoe ziet het er uit?

Frontje losnemen (3 schoefjes of druklipjes) en daar achter zit een printje van ong 10x10. Er zit een relais op die defect kan zijn of een redelijk grote condensator van ong 2x3 deze levert te weinig vermogen voor het voedinkje waardoor relais niet opkomt( verbreekt dan)

Er zitten twee printjes op met elkaar verbonden met een flat cable.

Het gaat om een displayprintplaat (2x15cm)met de leds voot temperatuurindicatie, bediening e.d.

De achterste printplaat (5x15 cm) heeft inderdaad het relay en die grote grijze blokcondensator van 2x3x1cm.

Blok condensator met ESR meter doormeten, als je die niet heb, dan gewoon vervangen. Relais lossolderen en danmet 9 v blokje of voedinkje testen, Succes!

ESR-meter heb ik inderdaad niet.

Heb de blokcondensator maar vervangen (1,50 euro) en de koelkast werkt weer naar behoren! Was heel goed te doen. De nieuwe condensator was iets kleiner maar pootjes iets uitbuigen was al voldoende om hem te kunnen plaatsen.

Goedkope reparatie. Totale printplaat koste anders geloof ik iets van tegen de 60 euro.

Super bedankt!

Ha! zo zie je maar, zijn die kleine dingen... Succes weer met de kast

Wellicht beter een nieuw topic starten, maar ik heb exact hetzelfde probleem met een Liebherr GX 811 tafelvriezer. Echter is dit meen ik een ander apparaat. Heeft iemand een suggestie?

Apparaat schakelt uit als hij terug gedraaid wordt, maar slaat niet meer af nadat hij weer in is geschakeld. Superfrost lijkt normaal aan en uit te gaan, afgaand op het LEDje althans.

Kort samengevat: Zelfs op stand 1 slaat hij niet af en meet ik -32 aan de lucht.

Kan twee dingen zijn: Sensor/NTC defect, electronica of in geval van normale thermostaat is deze defect. Kan je front openmaken om te zien wat er voor thermostaat inzit??

We kunnen het topic sluiten, de vriezer is afgedankt. Dank voor de reacties!

zonde! Liefhebbers genoeg voor een (defecte ) liebherr.

Met afgedankt bedoel ik: voor een kleinigheid als defect via marktplaats van de hand gedaan. Dus die draait nog wel even door ;)

Dat is niet afgedankt maar verkocht...