Mooi algemeen experimenteer pakket. Prijs lijkt me best redelijk.
Ik ben ook benieuwd naar andere combinaties, bijvoorbeeld een voornamelijk smd pakket (zoals al genoemd) of een "frontpaneel" pakket met een aantal van die stappenschakelaars en ander schakelspul en wat leds en (led of lcd) displays. En wat te denken van sensors, drivers en optocouplers e.d.? Een rf pakket is ook al genoemd.
Geen idee wat je allemaal hebt maar er zijn wel wat combinaties te bedenken waar iemand die de meest gangbare onderdelen al heeft nog mee aan de slag zou kunnen omdat het iets nieuws biedt.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Waarom niet een open dag houden voor CO leden.
Die dan kunnen komen kijken en alles wat ze interesant vinden direct kopen en meenemen.
Dat scheelt je een hoop uizoekwerk en je bent gelijk een hoop spul kwijt.
Zet een weegschaal neer en verkoop het per gewicht.
Men zoekt het een an ander aan componenten uit je weegt de handel en rekent een prijs per 100 gram.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ben het met pa3gws eens, opendag en verkopen per 100 gram. Zoiets had ik toen bij stuut en bruin ook voorgesteld, hebben ze helaas niet gedaan.
Een open dag is best een goed idee, alleen uitzoeken per 100 gram is niet zo handig, er zijn kleine onderdelen als HF torren en bepaalde ic's die een klein fortuin kosten per stuk.
*hardop denkt*
Iets voor het CO beursteam ?
-ah, dat gaat niet lukken dus-
@ pa3gws:
Dit is al diverse keren voorgesteld, buiten dit forum.
Helaas is dit niet mogelijk
De verhuurder van de loodsen laat hooguit een paar mensen toe, en dan alleen maar op afspraak.
Diegene die serieuze belangstelling hebben kunnen mij hierover mailen.
Het is in dezelfde loodsen als die elektronicaverzameling
@Dominic:
Dit soort ic's is daar ook in overvloed, en voor diegene die daar belangstelling in hebben is het altijd mogelijk om hiervan wat in die zakken te doen
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
@Sine
Ik dacht ook even hardop, als ik het een en ander voorschiet, kunnen we volgend jaar wat pakketjes samenstellen.
-off-topic mode-
Ik heb je een mail gestuurd met de PCB-layout
@Kareltje
Ik ben geen mod en weet de achterliggende gedachte niet, maar het hoeft niet voor niks hoor waar het de beurs aangaat.
Ik betaal het gewoon en loopt het niet heb ik pech...
Bovendien heb jij al zeer ruimhartig op de laatste editie van Rosmalen gedoneerd met componenten.
@Chuckie:
Geen mod, maar ook iemand die volledig achter CO staat.
Die donatie was van harte gegund, en zie het ook als mijn waardering voor CO
Over dat idee, mail mij hier even over.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Smaken waar ik wel interesse in heb.
HF
Micrcontroller
FPGA ?
SMD startpakketten. ( gangbare weerstanden, C's etc. )
Misschien een Ideetje voor CO om er een ontwerp wedstrijd aan te verbinden, waar de grootste hoeveelheid onderdelen uit de grabbags moet bestaan ? 
Op 1 mei 2011 15:11:36 schreef Kareltje:
[afbeelding]Zo zou een Grabbag eruit kunnen zien.
Dat ziet er zeer goed uit. Ik ben alvast geïnteresseerd. 
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Animo! Altijd handig die "grap bags" Je weet nooit wat er in zit, en toch is zoon zak gouw weer leeg. Bij mij tenminste. 
Ik hoop eind deze week een partij grabbags, (zoals op bovenstaande foto) klaar te hebben.
De liefhebbers van deze zakken kunnen mij hierover mailen.
Het is nu even afwachten tot na het komende weekend, dan hoop ik ook SMD en HF spul thuis te hebben, evenals een grote partij weerstandjes, zowel koolstof, als metaalfilm.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Fredjuhh
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
De koningin heeft het dit jaar zonder mij moeten stellen.
Het hele weekend mailtjes moeten beantwoorden 
@iedereen: Pics en andere uC's ben ik daar niet tegen gekomen, en ik ben bang dt die er ook niet zijn.
Wel een groot aantal eproms, en zelfs programmers hiervoor.
Beste vrienden,
De belangstelling voor de grabbags is erg groot te noemen, en een goede reden om hiermee van start te gaan.
Om aan specifieke wensen te voldoen, w.b. de inhoud, is bijna niet te doen, en ik ga dus als volgt te werk:
Versie 1 Van alles wat, zoals weerstanden, C's, elko's, transistors, en dat soort dingen, aangevuld met verrassingen. vooral voor de beginnende hobbyist
Versie 2 Vooral voor de SMD fanaten, ook aangevuld met wat leuke dingen.
Versie 3 Met het oog op HF gebied, dus spoeltjes, ferriet, HF-torren? en al wat ik op dat gebied kan vinden.
Dan zijn er nog mensen die graag met logische IC's werken 40** en 74** e.d.
Iedereen zal wel begrijpen, dat ik hier geen dozen mee kan vullen, maar wel in combinatie met bovengenoemde versies.
Komend weekend ga ik al dit materiaal verzamelen, en in de doosjes proppen, en begin volgende week komen ze op vraag & aanbod.
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de belangstelling en het meedenken hierover.
Ook de mods wil ik bedanken, voor het mogelijk maken van deze aktie.
Jullie weten waarvoor ik dit doe.
edit: klein, maar dom spelfoutje weg gewerkt 
Bij deze wil ik je wel bedanken voor al het werk wat je er in steekt.
Ik denk dat je op deze manier een hoop mensen blij maakt met leuke onderdelen.
En ik vermoed de eigenaar van het spul ook wel blij is, omdat hij er van af is om wat voor rede het ook mogen zijn.
We houden de vraag en aanbod in de gaten
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Kareltje, heb je ook ergens wire-wrap IC voeten tussen het spul liggen en ook losse pennen en dergelijke?