Op 18 december 2011 18:55:04 schreef Turbokeu:
[...]Gratis? Betalend?
Ben ook wel benieuwd. Wat is de inhoud ongeveer?
Dit topic is gesloten
Op 18 december 2011 18:55:04 schreef Turbokeu:
[...]Gratis? Betalend?
Ben ook wel benieuwd. Wat is de inhoud ongeveer?
Golden Member
Ik ben abonee, kreeg een nieuwsbrief met een link en kon hem downloaden op de elector site.
zo'n geluidsstoel uit het evoluon stond waar ik een tijd woonde , na een 15-18 jaar is die stoel weer terug naar het evoluon gegaan . het was een van de weinige die ze nog konden traceren...
Ik loop nu stage op de X-Factory van ROC de Leijgraaf
en daar hebben ze pas een paar dialyse apparaten
binnengekregen met een paar mooie lcdtjes.
Deze heb ik 3 mogen mee mogen nemen en vandaag heb ik er
een even aangesloten en hij werkt (Wel ingebrand maar
ik kan ze omruilen voor een niet ingebranden er zijn
er namelijk nog meer.
op youtube zijn nog een paar filmpjes te vinden.
ziet er heel leuk uit jammer dat het er niet meer is.
jammer dat er zo veel leuke dingen verloren gaan.
evoluon - part 1
evoluon - part 2
evoluon promo film 1967
Revolutionaire robot in het evoluon (c) 1966
De meeste gratis aanwinsten gaan hier over apparatuur en onderdelen, hoewel ik hier ook worstenbroodjes en frikandellen voorbij heb zien komen
Voor gratis onderdelen hoef ik hier niks meer te posten
Vandaag kreeg ik een pakketje van die dame waarvoor ik die boortjes en grabbags verkoop, ik dacht meteen, die heeft weer iets leuks gevonden om te verkopen, zelfde doos, zelfde plakband, gewoon een doos die ik normaal regelmatig krijg.
Deze keer blijkt het een heus kerstpakket te zijn, en om dat nu hier als gratis aanwinst te posten..., nou nee.
Wat wel leuk was om te laten zien, wat er ook in zat, is een uniek spel kaarten, en de insiders onder ons kunnen aan de afbeelding wel zien, waarom.
(voor de niet insiders)
Dit kwam voor mij als een komplete verrassing.
Silicon Member
Op 18 december 2011 18:11:01 schreef Tidak Ada:
Ik vermoed dan ook, dat veel SMD weerstanden van het MOX-type zijn...Opgedampte kool/metaal zal moeilijk zijn, omdat het in een balkvorming voorwerp niet te doen is om eem spiraal te freezen
Nope. Meest SMd weerstanden zijn carbon printed en lasercut ( meestal een R of modifed R cut )
Er zijn metaalfilm weerstanden in smd maar die zijn blauw van kleur ( op wit substraat ). De zwarte gangbare zijn carbon
@kareltje: leuk gevonden en toepasselijk. Inlijsten maar.
Golden Member
@Free:
Indertijd golden MOX weerstanden (zou een soortcomposiet zijn), naar mij is wijsgemaakt, als tussen kool- en metaalfilm in liggend qua kwaliteit. Een tempco van +100 ppm tegenover < +50 ppm voor metaalfilm en kool c.a -250 ppm. Voordeel van MOX was de lage zelfinductie. Metaalfilmweerstanden waren toen nog duur (c.a. Hfl, 0,50 /stuk).
Ik vermoedde dat SMD weerstanden wel MOX zouden zijn, omdat composiet mij praktischer te fabriceren leek voor die 'zandkorrels'. Niet dus...
Helaas ben ik niet echt thuuis in de SMD wereld; mijn oogjes kunnen dat niet meer aan
Helaas ben ik niet echt thuuis in de SMD wereld; mijn oogjes kunnen dat niet meer aan
Zulke oogjes heb ik ook
Ik ben een tijdje bezig geweest een zooi van die kruimels te identificeren, was er een paar kwijt, lagen achter een rijstkorrel.
En toch wil ik die uitdaging eens aan gaan, om een echt klein pcb'tje te maken.
[Bericht gewijzigd door Kareltje op 24 december 2011 00:59:34 (45%)
Ontzettend attent van d'r, Kareltje. Je moet er maar op komen!
Vandaar dat ik deze "leuke gratis aanwinst" hier ook post, en dit soort dingen waardeer ik enorm.
Silicon Member
boomeke schudt ...
Poloshirt , twee stalen koffietassen ( dubbelwandig met vacuum ertussen... ), pennen , luggagetag (gemaakt uit printplaat ) en wat notepads
Ik moest vorige week mijn licentie subscriptie vernieuwen en liet me langs de neus weg ontvallen dat ik het nogal proper vond dat ik in een pak van hun promoflimpjes aanwezig ben en geneens een pen gekregen had. Ik werd prompt doorgeschakeld naar het hoofd marketing. De dag erna lag er een fedex doos met bovenstaand spul erin.
Aangezien het end van het jaar nadert en het budget op moet hebben we maar wat scoops gekocht... Ik sta sedert 2 weken met een Agilent 9000 op demo. Dat ding heeft flink wat bekijks van collega's en is al flink aan de tand gevoeld door mij en men collega's. Met als resultaat dat er verschillende departementen een of meerdere van die machienes besteld hebben ( een 5 tal in totaal ). Mijn budget was op voor dit jaar maar ik heb aangevraagd voor januarie...
De vertegenwoordiger kwam langs en had voor iedereen nog zo een fleece vest mee . Nu heb ik twee kleuren.
Er was ook nog een mooie pen ( geen plastic ding maar een zware geanodiseerde pen met gouden letters en het Agilent logo erop) die ligt nog op't werk. foto volgt later.
Recessie? Waar?
Golden Member
Kerst is een mooie tijd, vooral met dit soort kadootjes:
Golden Member
Op 18 december 2011 17:34:20 schreef Tidak Ada:
Composiet weerstanden zijn heel goed voor hf, want omdat ze geen spiraal hebben zijn ze zelfinductie arm.
Even ivm de zoekfunctie en compleetheid:
Ik lees juist in bovengenoemd boek dat ze niet erg goed zijn voor HF. Het brstaat uit heel dicht op elkaar geperste dielectrische deeltjes, carbon granulaat . En tussen al die deeltjes zitten dus heel veel parasitaire condensatortjes.
vandaag geheel onverwachts een HP/compaq iPaq h3900 gekregen.
dit leuke ding
vandaag een complete av set opgehaald . de eigenaar had nieuw gekocht en de boel was gratis op te halen ( het was ook de 2e verdieping en dan is een 28" crt toch wel lomp )
een philips 28" macthline crt met kastje .
harman kardon versterker.
magnat boxen
harman kardon cd speler.
philips hdd recorder dvdr725
alles werkt nog prima . ik heb er alleen de hdd recorder van gehouden de rest heb ik weggegeven ...
Op 23 december 2011 19:27:03 schreef free_electron:
Meest SMd weerstanden zijn carbon printed
'kweet niet waar je dat vandaan haalt, maar volgens mij zijn "de meeste" SMD weerstanden toch echt dikke film, meestal met Ruthenium oxide, dus echt wel een soort van MOX.
Heb voor de gein even bij DigiKey gekeken:
Resistors -> Chip Resistor - Surface Mount -> Carbon Film
Records matching criteria: 475
Resistors -> Chip Resistor - Surface Mount -> Thick Film
Records matching criteria: 126,370
'nuff said ...
- Rob.
Op 30 december 2011 21:17:03 schreef Murmeltier:
vandaag geheel onverwachts een HP/compaq iPaq h3900 gekregen.[afbeelding]
dit leuke ding
Grappig om een iPaq met Nevo software te zien, ik werk voor het bedrijf wat Nevo maakt, we hebben nog een paar van die iPaq's liggen als nostalgisch aandenken aan het begin van de Nevo producten.
benji, heb jij dan toevallig de code voor de upc medibox voor nevo?
Ik denk dat mijn mooiste gratis aanwinst toch wel mijn (dolby-surround)stereo is, complete Pioneer set vsx-409rds inclusief cd-, dvd speler, 4 front boxjes, 1 mid en een bas. Vriend van mijn zus deed hem weg omdat de volume knop het niet meer deed. Even de rotary encoder (dacht dat hij zo heette) van binnen schoongemaakt en hij doet het weer als een zonnetje (naar aanleiding van een topic ergens, had ik dat niet gevonden had ik een vervangend onderdeel moeten bestellen en tot die tijd zou mijn stereo op vol volume hebben gestaan)..
Golden Member
Maar hij is wel erg mooi. Weet je ook hoe zo'n ding werkt ? Ik heb het ergens in een boek staan maar ik denk dat je het ding er bij moet hebben om het ook te snappen.
Ik snap er echt de ballen niet van, maar zal na de nodige poetsbeurt mij hierin eens gaan verdiepen.
Er zitten enkele spiegeltjes en filterglaasjes op, en er is nog een 2de occulair bij.
Aan al die spiegeltjes en glaasjes zitten van die mooie ronde metalen knopjes op.
Ik heb dat ding al langer bij hem zien liggen, en hij zag schijnbaar dat ik hier wel belangstelling voor had.
Het is echt een te gek apparaat voor mijn kast met nostalgie.
Dit topic is gesloten