Je mooiste gratis aanwinst - Deel 2

Dit topic is gesloten

Leuk ding !
Werkt hij ook de andere kant op ?
Ik bedoel van analoog naar digi ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Naah, dat niet. Hij is bedoeld om in een geluidsstudio achter de mengtafel te knopen. De hoofdtelefoon aansluitingen aan de voorkant, monitorspeaker aansluitingen op de achterkant, en reclocked digitaal uit voor naar de opname apparatuur. Maar euh, hij klinkt gewoon waanzinnig goed ;-)

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

Blijft een leuk ding en je hebt hem gratis :-)
Begrijp echter niet waarom dat ding zo duur moet zijn !
Ik heb hier verschillende digidesign (protool) kaartjes en m-audio adapters (extern) welke hetzelfde doen (of beter) en een stuk goedkoper zijn !
Maar hij is gratis en zit wel in een mooi jasje :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Tja, het is iets voor audiofielen. Zet zit apparaat naast de bij maanlicht door elven gesmede zilveren audiokabels en hij past er goed bij. Absoluut geen ruis, hoe hard je hem ook zet, sprankelend hoog en vol en diep laag, alles zit erop. Dubbel gestabiliseerde voedingsspanning, ovengeregelde kristallen, apartje printen voor digitaal en analoog, en ja er zit een FPGA in. Hij klinkt buitengewoon goed. Sommige mensen hebben er het geld voor, maar die hebben dus ook voedingskabels van 1500 euro enzo..

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

Heb je die kabels er ook bij gekregen ? :P

verkopen per kilo zilver, die kabels >:)
leuk ding, dat wel! en mooi ook...

ik heb net een zak met mosterd-C's gekregen, waarvan de helft nieuwe. al mijn versterkers recappen binnenort :P zal zo eens een fotootje maken...

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Op 11 november 2012 12:05:46 schreef The Engineer:
[....]ik heb net een zak met mosterd-C's gekregen, waarvan de helft nieuwe. al mijn versterkers recappen binnenort :P zal zo eens een fotootje maken...

kijk daar heb je nu meer aan dan aan een blackbox :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Wees zuinig op je mosterd C's. Het mooiste vind ik altijd om ze in te zetten waar teerknollen zaten en/of in Philipsapparatuur. Andere polyestercondensatoren vervangen heeft meestal weinig nut.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Of ter vervanging van stokoude Wima's of polyester condensators van Ei Niš uit het voormalige Yugoslavie (Nu Servie). De laatste heeft Philips een tijdje gebruikt in z/w TV's, 9v/d 10 vind je gescheurd terug (al zal een moderne MKT ook niet misstaan).

@Dweil: Mooi stukje techniek!

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
guidob

Overleden

Op 11 november 2012 09:55:19 schreef Dweil:Zet dit apparaat naast de bij maanlicht door elven gesmede zilveren audiokabels en hij past er goed bij. .... ovengeregelde kristallen, ..

inderdaad. ovengeregelde kristallen heb je bij audio niets aan. Jitter is belangrijk, niet frequentiestabiliteit over langere periodes.

Ik had transistors gekocht online. Ik had verder niets besteld. Die waren gisteren aangekomen, maar ik kreeg ook een pakketje van dezelfde firma met regelaars. Gratis 7805 regelaars in de post! Vergissinkje met de bestelling denk ik.

ik heb vandaag 2 gratis sennheiser pro headset's gehad
type: sennheiser hmd 410
ga ik waarschijnlijk gebruiken voor mijn radio's
van 1 van de 2 headset's zijn de earpad's kapot moet ik even kopen

[Bericht gewijzigd door quinten4321 op donderdag 15 november 2012 20:03:24 (21%)

sennheisers zijn goede koptelefoons, deze hebben ook nog een micro toch ? , geen slechte vangst ...

wat er onlangs nog mij werd toegeworpen kwa gratis "rommel" . een setje motorola uhf porto's , 2 terrasheaters , 3 moederborden met duocore cpu , linksys n wlan router ,wat printen van nt1 kastjes , met nieuwe bloktrafo's erop :)

de terras heaters zijn al opgeknapt , en geven veel meer warmte af nu , de alu reflectors waren dof geworden door het weer , een stuk alu folie lost dat zo op..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
joopv

Golden Member

In de afvalbak bij de baas liggen momenteel 2 stuks 3kVA APC 3000 smartUPS, inclusief 12 accupacks van 96V bij 8Ah(schat ik) per stuk. In ieder pack zitten 8 12V gelaccu's.

Dat is genoeg accucapaciteit om een middenklasser 100km elektrisch te laten rijden :) Deze set gaat niet weg vanwege versleten accu's want dan hadden de inverters er niet ook bij gelegen. Zijn er nog zonnestroom fanaten die opslagcapaciteit nodig hebben?

Ik laat het spul vooralsnog maar even liggen, mijn berging is al veel te vol. Wel heb ik de compaq evo notebook meegenomen die er ook in lag. Daar gaat een afrikaanse scholier nog wel nut van hebben.

op zich wel interesse, afhankelijk van de prijs !
verder per mail !

Ik heb wel interesse in een stuk of 8 van die gel-accu's (dus 1 pack, indien allemaal goed, of anders 2 packs). Je hebt mail.

If you want to succeed, double your failure rate.

ups accu's zijn over het algemeen 7ah 12v . moet ook zeggen dat veel upsjes zo de bak ingaan als de accu's op zijn . vaak zijn ze dan toch al afgeschreven en menig it'er weet niet dat het ineens platgaan van een ups bij stroomuitval door de slechte accu's komt.

bij de recycler waar ik weleens kom , kun je mooi testen of de upsjes in het rek nog goed zijn , even de aan knop lang inhouden . gaan ze dan nog lopen in backup is er nog hoop voor de accu's .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
joopv

Golden Member

De inverters zijn al vergeven, ik zal ook wat accupacks meenemen. Van jochem mail gehad voor 2, nog niet van gadget inc. Hoeveel moet jij er hebben?

Ik kan niks zeggen over de conditie van de cellen. De inverter waar nog 2 packs in zaten schakelde gewoon in.

afgelopen jaar mee gekregen van school,ze zeiden we gaan opruimen dus neem maar mee:

CA3079 2x
CA3161 13x
CA3162 14x
CA3130 15x
TL431 8x
en nog 16 IC's (moet ik nog uitzoeken)
een tiental potmeters,
2N3054 8x
BUK444 6x
BUK453 4x

EDIT:
U2402B 4x (NiCd/NiMH-snellader 18poligIC)
TDB0124 10x

[Bericht gewijzigd door darkpinguin op maandag 19 november 2012 16:24:38 (12%)

gezocht: nieuw potje " magische rook "

Hangt ervan af wat de gek ervoor geeft, vrees ik.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Idd, tussen de paar euro en €100.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Ik heb van de week nog een setje sony SS-LAC300ED speakers + de center SS-LAC300ED en een Magnat subwoofer gekregen.
Welke voor satelliets best wel leuk geluid hebben.
Alleen moet ik er nog even bedenken wat ik er mee ga doen aangezien ik meer een liefhebber ben van zuilen.

ik wordt maar verwend eerst 2 sennheiser headset's en nou 2 mengpanelen (toa) en 1 printer (lexmark e210) en allemaal werkend

EDIT: ik kwam er vandaag achter dat ik een server heb met een xeon processor het mooie is dat ik deze gratis kreeg niet een recente aanwinst maar ja ik wou het toch ff melden

[Bericht gewijzigd door quinten4321 op maandag 3 december 2012 17:53:38 (42%)

fred101

Golden Member

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2012/12/doodleWilliams.png

Gisteren met behulp van Schimanski opgehaald. Een Williams electro mechanische flipperkast. (restauratie project)

Verder drie scopen, een scoopkar, stuk of 6 buizen radios en een versterker. De versterker en 3 buizenradios zijn naar Hugo, Schimanski heeft een scoop, de andere gaat naar een student en een hou ik zelf.

3 radios hou ik ook zelf, een kleine Erres KY483 "denneappeltje" in onderdelen, http://www.vanderheem.info/ky483.html

Een mooie BX490a helaas mist hij een knop maar is verder uiterlijk perfecy, innerlijk compleet en aan het stof te zien lang niet gebruikt.
http://www.radiomuseum.org/r/philips_bx490a.html

En een uiterlijk heel complete heel erg mooie F6X62A incl de pickup en een nieuw element. Schijnt een heel goed geluid in te zitten. http://www.jvanschaikconsultancy.nl/radiomuseum/philips/F6X62A/index.h… die als nachtkastje gaat dienen ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten