apparatuur met argon koelen , dat is ook eens wat wat anders als een rammelende fan . zat indertijd een duur setje zijn geweest gok ik zo...
gisteren ook een gratis aanwinst erbij gescoord ; een 32" philips lcd tv en een harman kardon setje met een fikse woofer erbij. het was gratis op te halen wegens blikseminslag ( de beruchte knal om 3 uur in de nacht waar iedereen van wakker was geworden in de regio )
ook niet gek dat de moed bij het ophalen wel in de schoenen zonk bij het horen dat het huis van de vorige eigenaars naar rook stonk na de inslag en de lift werkte niet meer , en nu was er nog veel van slag af.
eemaal thuis met de cinema set de tv het eerste open gehaald . geen zwarte onderdelen in de voeding of ergens anders dus op de gok aan met de gloeilamp en scheidingtrafo ertussen. er gebeurde niks , maar er was 5v stby . dus de psu werkte nog half iig. na wat meten en weer een nieuwe site met tv schema's gevonden te hebben bleek de 3,3v stby redelijk plat te liggen . de proc werd heet dus ik begon al te denken dat het afgelopen was. maar na het omdraaien van de print bleek de hdmi switch zowel de 3,3v als de 1,8v plat te trekkken . het ic van de voeding ontkoppeld en de stekker erin . en ja beeld
en osd zat er ook nog in . toen bleek steeds als de backlite aanging dat de tv uitviel. al snel bleek dat de 280watt aan lampen in serie met de 230v te weinig was en dus viel de voeding uit. na een avond spelen op tv ,scart , component video kan ik zeggen dat het ding goed werkt . ook de dvb-t ontvangt met een stukje draad al kraakhelder ned1 , 2 , 3 en omr brabant.
gezien de hdmi switch in de tv gaar was dacht ik dat de hk set niet meer zou leven . maar ook die was in leven te krijgen met een zekering van 3,15amp . m'n gok is dat de tv aan cai hing en de overslag in de cinema via de tv naar de cai ging ( geen aarde op wcd's in dat huis ) alles werkt dus weer. de subwoofer was verder ook goed .
de set is net 2,5 jaar oud dus kan nog best wat aan . en de hdmi wil ik aan de gang krijgen door de schakeluitgang van het defecte ic te linken met 1 hdmi ingang zodat ik iig weet of de echte input nog wel goed is.