Je mooiste gratis aanwinst - Deel 2

Dit topic is gesloten

@pros: Kijk eens naar de magneten,het staat er duidelijk op. We hebben oude dingen, maar wij worden dat ook.
Nee die van mij, hij is scharnierbaar aan de bovenkant. Alleen heb ik het nu maar 90 ° omhoog gedaan.
Anders ben ik de kwik-kolom kwijt en zo is het juist mooi om te zien.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Diamon

Golden Member

Heb vandaag iets gered van de stort, zag dit staan op mijn werk in de kelder:
http://zwolle-thuis.dnsalias.org/circuitsonline/topic/96134/kasten/klein/2011-08-16%2016%2031%2027.gif

Ergens deze week es met de auto naar het werk gaan en inladen die hap.

Mochten er mensen zijn die nieuwsgierig zijn naar foto's van dichtbij, hier staan de orginele foto's: klik

M'n ogen zijn niet meer wat ze waren, en omdat ik meestal met tekst aan de slag ben, staat de monitor nogal donker ingesteld met een hoog contrast. Dat heeft dan weer tot gevolg dat zulke details onzichtbaar blijven...

hmm , dan moet je toch eens aan een bril denk ik . draai hier op 0% brightness en zelfs de rgb kleuren heb ik half dichtstaan omdat de monitor nog teveel licht geeft anders. wel op 90% contrast .

maar als ik dat een half uur gedaan heb dan is alles ineens heel raar van vorm ....

@diamon , de apparaten zijn onbekende dingen , maar wel mooie kasten met leuke degelijke onderdelen voor hergebruik.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Diamon: Nu kan je behoorlijk wat temperatuur regelen, en als je een compressortje heeft, ook luchtregelaars.
Heel wat bruikbaars zo te zien.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Tidak Ada

Golden Member

Diamon,

WAt is daar nu voor eem troep over gegaan ? Loog of zo ?

Werk je in een glasfabriek en zijn dit besturingen vor gasbranderes en ovens?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Diamon

Golden Member

@Tidak Ada, weet niet wat er over heen gegaan is.

Ik ben een ICT nerd en in hetzelfde pand zit een redelijk groot laboratorium. Sinds een aantal jaren hebben ze het laboratorium verkocht. Ik heb een jaar of 4 het ICT beheer gedaan van het laboratorium en weet dus bij wie ik de vraag moest neerleggen of ik het mocht meenemen.
Maar dit zijn inderdaad regelkasten voor ovens en aanverwanten.

Zit wel leuk spul in (relais, solid state relais, ringkerntrafo (2x25@6A) etc...).

flash2b

Special Member

@Diamon

Ik vind het mooiste aan je vonst, de behuizingen !! Prima voor eigen gemaakt meet apparatuur/voedingen.

Diamon heeft zeker een paar mooie behuizingen. Opgestapeld op de labtafel passen ze ook mooi bij elkaar.

Op 17 augustus 2011 18:44:32 schreef testman:
hmm , dan moet je toch eens aan een bril denk ik .

Als pros z'n avatar een impressionistische karikatuur betreft (wat ik me al TIJDEN afvraag), dan is dat reeds het geval.

Verder zou je inderdaad zeggen dat eenieder die met wat inzoomen de tekst op dit forum kan lezen, ook de cijfers op de foto zou moeten kunnen zien.

@GerardMonique: Wat een prachtige dingen, zowel de wijzertjes-kWh-meter als het kwik-exemplaar.

If you want to succeed, double your failure rate.
Henry S.

Moderator

Op 18 augustus 2011 09:04:23 schreef flash2b:
@Diamon

Ik vind het mooiste aan je vonst, de behuizingen !! Prima voor eigen gemaakt meet apparatuur/voedingen.

Zeker weten, kost je alleen een nieuwe frontplaat per kast. :D

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Heb ook n paar dingetjes op de kop kunnen tikken, helaas doet mn fototoestel het atm niet echt..

HP4260A universal bridge
http://ronlawrence.homestead.com/HP-4260A-1.jpg

een VSHD Guard potential regulator(?)
Geen idee wat het ding doet, maar ziet er wel retro uit..

Last but not least, een Hughes thermal video system:
http://www.flir.com/uploadedImages/Shared/Images/Products/Legacy/Probeye%20Thermal%20Video%20System%20Hughes.jpg

Ongelofelijk cool ding, maar helaas heb ik geen argon, en kan ik hem dus niet koelen (pun intended)...

Mss belanden die dus nog wel es op V&A..

Tidak Ada

Golden Member

Mooi ding, die camera!!

Is stikstof niet bruikbaar?
Kookpunt ligt 10K lager dan van Argon en je kunt het gewoon in een thermosfles (niet zo'n RVS ding !!) meenemen. Het is vele malen goedkoper dan Argon. Ze gebruiken het zelfs in de moderne Horeca !! (Boulli, 3 Michelinsterren)
Ik heb er ooit 1 1/2 uur mee in de trein gezeten ;)

Dop niet helemaal vastdraaien i.v.p. ontluchting van de damp !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

VSHD Guard potential regulator
Guarding wordt bij meting met bv electrometers gebruikt. Ik ben er nog steeds niet precies achter want er zijn meerdere varianten die allemaal guarding heten. Dan wordt er gelijke spanning of (geinverteerde spanning ? )van het meetsignaal op de afscherming gezet.

Het klinkt alsof het daar voor is. Heb je een foto, als het zoiets is en je wil er van af dan wil ik hem wel overnemen. Ik ben nogal eens met dat soort dingen bezig.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

fred is met alles bezig tegenwoordig ,

er stond een hp word generator op mp , is dat iets bekends voor jou ?

http://link.marktplaats.nl/486209163

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Nee hoor, voornamelijk met RF en meetapparatuur en dan bij voorkeur richting netwerkanalyse, calibratie en "low level" metingen.

Projectjes de laatste tijd: voltreferenties, net af een Spectrum analyser en vanavond een 500pS pulser (bouwkitje gemaakt door onze RikW en compleet afwijkend een pomschakelaar voor de kelderpomp. Verder bezig met een meetzender tot 2GHz

Restauraties: Tek 547, berg plugins, Tek puls generator en time mark generator.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

@Tidak: zou kunnen, al heb ik ook niet onmiddelijk een voorraadje stikstof op de plank liggen :+

Ik dacht dit weekend eens bij de bouwmarkt te gaan kijken, of ze geen kleine 'wergwerpflessen' argon hebben voor een halfautomaat.

@Fred: Als je wil probeer ik vanavond een foto te maken met mn mobiel, maar dan moet je wel tevreden zijn met de kwaliteit ;)

Tidak Ada

Golden Member

Op 23 september 2011 08:34:13 schreef ScuD:
@Tidak: zou kunnen, al heb ik ook niet onmiddelijk een voorraadje stikstof op de plank liggen :+

Ik dacht dit weekend eens bij de bouwmarkt te gaan kijken, of ze geen kleine 'wergwerpflessen' argon hebben voor een halfautomaat.

Ik denk dat je vloeibaar argon nodig zult hebben, vandaar dat ik vloeibaar stikstof noem, omdat dat véél gemakkelijker (en goedkoper) is te krijgen: Ziekenhuizen en zoals ik al zei: "Zelfs de Horeca"

Die detector moet namelijk koud gehouden worden !!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ben ik ook van overtuigd dat ik vloeibaar argon nodig heb, ik dacht dat zo'n fles lasgas vloeibaar was.
Nu ik er zo over nadenk zouden die flessen dan wel behoorlijk koud moeten aanvoelen :+

Dan maar is op zoek gaan naar stikstof, en een correcte adapter om erop aan te sluiten.

fred101

Golden Member

Vandaag was er een monteur bij ons op het werk en die had een fles argon bij zich ( zo te zien om te lassen of snijden) Dan kun je het misschien ook in kleine flesjes krijgen. Minder ingewikkeld dan stikstof.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

@fred: hiero voor de reden achter argon (maar stikstof zou ook moeten kunnen, en is stukken goedkoper). Overigens zie ik zo snel niet de plek waar je die argon in laat gaan(misschien kan ScuD wat detailfoto'tjes laten zien ipv de stockfoto die-ie hier post?).

Turbokeu

Golden Member

Op 23 september 2011 10:31:29 schreef ScuD:
Nu ik er zo over nadenk zouden die flessen dan wel behoorlijk koud moeten aanvoelen :+

Vloeibare gassen in een fles nemen gewoon de omgevingstemperatuur aan.
Doordat ze opgesloten zijn loopt de druk, afhankelijk van het kookpunt van de gassen en de omgevingstemperatuur, wel serieus op (van 4-5 bar voor R12 koelgas tot 50-60 bar voor CO2 en 150-250bar voor bvb. O2, N of acetyleen).
Het is pas als deze vloeibare gassen koken of verdampen dat ze koud aanvoelen (door het onttrekken van warmte).

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Ik probeer vanavond wat detailfoto's online te zetten.

Either way, het blijft een oud en bulky ding.
Handig zou zijn als ik kon ombouwen naar een thermopile array, maar daar vind ik alleen de TPA81 van, niet de sensor op zich.

/edit: hier dan maar:

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_6081.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_6084.jpg

Hier zie je duidelijk een groene balk op het scherm; lijkt dus iets fout te gaan, ik denk dat er een spiegel beschadigd is.

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_6085.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_6086.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_6087.jpg
Argon gescoord, helaas wel met ontspanner, ik vermoed dat ik net de hoge druk nodig heb om te koelen?
Anyways; heb geen adapter om rechtstreeks aan te sluiten, das nog even zoeken.

Oh en deze is voor Fred:
http://www.uploadarchief.net/files/download/100_6088.jpg

apparatuur met argon koelen , dat is ook eens wat wat anders als een rammelende fan . zat indertijd een duur setje zijn geweest gok ik zo...

gisteren ook een gratis aanwinst erbij gescoord ; een 32" philips lcd tv en een harman kardon setje met een fikse woofer erbij. het was gratis op te halen wegens blikseminslag ( de beruchte knal om 3 uur in de nacht waar iedereen van wakker was geworden in de regio )

ook niet gek dat de moed bij het ophalen wel in de schoenen zonk bij het horen dat het huis van de vorige eigenaars naar rook stonk na de inslag en de lift werkte niet meer , en nu was er nog veel van slag af.

eemaal thuis met de cinema set de tv het eerste open gehaald . geen zwarte onderdelen in de voeding of ergens anders dus op de gok aan met de gloeilamp en scheidingtrafo ertussen. er gebeurde niks , maar er was 5v stby . dus de psu werkte nog half iig. na wat meten en weer een nieuwe site met tv schema's gevonden te hebben bleek de 3,3v stby redelijk plat te liggen . de proc werd heet dus ik begon al te denken dat het afgelopen was. maar na het omdraaien van de print bleek de hdmi switch zowel de 3,3v als de 1,8v plat te trekkken . het ic van de voeding ontkoppeld en de stekker erin . en ja beeld :) en osd zat er ook nog in . toen bleek steeds als de backlite aanging dat de tv uitviel. al snel bleek dat de 280watt aan lampen in serie met de 230v te weinig was en dus viel de voeding uit. na een avond spelen op tv ,scart , component video kan ik zeggen dat het ding goed werkt . ook de dvb-t ontvangt met een stukje draad al kraakhelder ned1 , 2 , 3 en omr brabant.

gezien de hdmi switch in de tv gaar was dacht ik dat de hk set niet meer zou leven . maar ook die was in leven te krijgen met een zekering van 3,15amp . m'n gok is dat de tv aan cai hing en de overslag in de cinema via de tv naar de cai ging ( geen aarde op wcd's in dat huis ) alles werkt dus weer. de subwoofer was verder ook goed .

de set is net 2,5 jaar oud dus kan nog best wat aan . en de hdmi wil ik aan de gang krijgen door de schakeluitgang van het defecte ic te linken met 1 hdmi ingang zodat ik iig weet of de echte input nog wel goed is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sonytech

Overleden

Een nieuwe site met TV-schema's. Da's altijd interessant om hier een link te delen.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Die mensen wilden niet eerst de spullen als 'beyond repair' laten waarderen door een expert (lees: winkel) ivm verzekering?

Leuke aanwinst verder.

@ScuD: ik zou er nog niet eens aan begonnen zijn, met dat argon. Maar jij hebt de fles al staan :) Ben erg benieuwd of het gaat lukken.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Scud, leuk ding die guard compensator. Zover ik kan vinden is het iets wat gebruikt wordt bij 4 terminal metingen om shunt capaciteit te compenseren in de meetopstelling maar hoe deze precies werkt weet ik niet. Is vrij speialistisch lab spul waar je niet vaak tegen aan loopt. Vooral bij meten aan standaard C's werden ze blijkbaar gebruikt. Die zijn inderdaad lastig te meten heb ik gemerkt ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten