Show your projects! Part 24

Dit topic is gesloten

Op 31 december 2011 18:56:11 schreef pros:
[...]
VZIW gebeurt dat enkel bij vriestemperaturen.

Heb je toch weer iets bijgeleerd :)
op mijn zolderkamer vriest het niet.
Onder in mijn tank, en ook op het verwarmingselement zat een keiharde blauwe korst, net ijs.

Ik heb het eens meegemaakt bij vorst. Maar dat was geen korst - al het etsmiddel was gekristalliseerd. Heel mooie kristallen, dat dan weer wel... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 31 december 2011 18:57:47 schreef pipsie:
Ha dat is goed om weten mijn natriumpersulfaat was ook gekristalliseerd.
Het is dan beter om het op kamertemperatuur te bewaren?

Ik denk dat het probleem ligt bij het 'open' bewaren.
Ik kan die etstank niet 100% afsluiten.

Natriumpersulfaat weer warm maken dan kristalliseerd het weer uit

Op 31 december 2011 19:12:24 schreef Kareltje:
[...]
Ik denk dat het probleem ligt bij het 'open' bewaren.
Ik kan die etstank niet 100% afsluiten.

Je kan het misschien met een _Slangenpomp_ kunnen over pompen in een wel afsluitbare eenheid.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Tidak Ada

Golden Member

Motortje en batterijen kunnen worden vervangen dor een starre slinger met gewicht aan de as te monteren (deden fotoggrafen ook in het begin van de vorige eeuw.

Verwarmen met een (auto)spiegelverwarmingsfolie, zoals deze

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 1 januari 2012 15:06:43 schreef Tidak Ada:
Verwarmen met een (auto)spiegelverwarmingsfolie, zoals deze

@Tidak Ada:
Gelukkig nieuw jaar. Misschien ben je nog niet helemaal wakker. Maar je link werkt niet.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
GJ_

Moderator

Dat was Conrad.nl, zoekopdracht "verwarmingsfolie"

Tidak Ada

Golden Member

Precies, bij mij werkt hij wel, maar dat zal de Conrad-kwaal zijn.
Helaas is er voor een productgroep geen 'directe productlink'

Ik had, dacht ik, gezocht op 'spiegelverwarmingsfolie' Anders 'verwarmingsfolie' proberen.

Conrad is slects een voorbeeld dat ik ken; er zullen vele aanbieders zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 1 januari 2012 16:04:15 schreef Tidak Ada:
Precies, bij mij werkt hij wel, maar dat zal de Conrad-kwaal zijn.
Helaas is er voor een productgroep geen 'directe productlink'

Ik had, dacht ik, gezocht op 'spiegelverwarmingsfolie' Anders 'verwarmingsfolie' proberen.

Conrad is slects een voorbeeld dat ik ken. er zullen vele aanbieders zijn.

@Tidak Ada:
Hier een url voorbeeld, en dan werkt het wel.
Conrad artikel Nummer - - - - - -
. . . Of een van dit soort [url]"http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=503334"[/url] Als de . . .
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Tidak Ada

Golden Member

Gerard, dat weet ik wel, maar dat gaat niet op voor een hele pagina met artikelen (artikelgroep) of een uitkomst van een zoekopdracht.

Ik had gehoopt dat het daarmee wel 'op de normale manier' zou gaan.
Zouden ze best eens mogen verbeteren bij die jongens :(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 1 januari 2012 17:10:43 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Tidak Sorry,
maar als men wat zoekt bij Conrad krijgt men een hele lijst van toeter en bellen, waar men niet om vraagt.
Dat is bij oa Farnell beter geregeld. Maar je sympy heeft het vuurwerk overleeft. En mijn lampje ook.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Op 1 januari 2012 15:06:43 schreef Tidak Ada:
Motortje en batterijen kunnen worden vervangen dor een starre slinger met gewicht aan de as te monteren (deden fotoggrafen ook in het begin van de vorige eeuw.

Verwarmen met een (auto)spiegelverwarmingsfolie

Het is toch allemaal zo simpel, ik zet die schommelaar op de aanrecht, een bakje met ontwikkelaar erop, het bakje met etsmiddel laten drijven op heet water, ga mijn printje belichten, in de ontwikkelaar, even afspoelen, bakje met etsmiddel op de schommelaar, en dan even wachten, terwijl je in die tijd de andere zooi kan opruimen.
Geen gedoe met vanalles aansluiten.
Zo,n Maxonmotortje gebruikt bijna niks, en wie heeft er niet een paar oplaadbare AA's in huis?

deden fotoggrafen ook in het begin van de vorige eeuw.

Toch een klein beetje met de tijd meegaan, Tidak

Tidak Ada

Golden Member

En helemaal afhankeljk worden van eklektriciteit en batterijen?
Daar kom ik te vaak voor in regio's waar je daar niet op kunt rekenen !

Soms is leven zonder elektriciteit en internet best leuk en rustgevend, hoor >:) :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Een paar weken geleden hier een kabelbreuk in het glasvezelnet.
Nou....erg leuk, en zeker rustgevend >:)
Mijn dagelijkse internetpoker moest ik missen, geen muziek, geen tv, geen CO-forum, dan maar wat spulletjes uitzoeken, totdat je een datasheet nodig hebt.
2011 en 2012 kan niet meer zonder deze faciliteiten.
Men hoeft niet helemaal afhankelijk te worden, maar als het er is, waarom zou je het niet gebruiken.
Jou tekst op dit scherm is voor vele mensen geeneens een droom, omdat ze gewoonweg niet weten dat het er is, maar een ander die zich dat als een normale levensbehoefte beschouwd, leeft niet meer zonder.
Sta jij nog op van je stoel, om de tv op een andere zender te zetten?

sluit wel goed aan op de oudejaar conferance van youp van t hek karel..

ach ja , als het internet eruit ligt dan zie ik wel, m'n huisgenoot raakt meteen van slag als het eruit ligt . dan gaat hij alles nalopen wat het kan zijn . soms hangt de ip server bij hun zelf , gebeurt vaker . als ik dat heb pak ik een andere provider als backup :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb die conferance niet gezien/gehoord, maar zonder internet heb ik op mijn hobbykamertje een oude autoradio die nog enigzins die onheilspellende stilte kan doorbreken..

Ok, ik ben opgegroeid tijdens de komst van de tv, waar we bij de buren voor 5 cent op de woensdagmiddag tv konden kijken (met gratis een glas ranja).
Elke dag douchen was er toen niet bij (geen boiler/geiser), geen telefoon, alleen een AM radiomeubel met pickup met wat bakkelieten platen.
We misten die luxe toen nog niet, en de stappen vooruit zijn altijd makkelijker dan 1 stap terug.

RAAF12

Golden Member

Op 1 januari 2012 19:19:11 schreef testman:
soms hangt de ip server bij hun zelf , gebeurt vaker . als ik dat heb pak ik een andere provider als backup :)

Waarschijnlijk bedoel je te schrijven dat je een andere DNS gebruikt.

nee , in het verleden zette ik de router uit s'nachts . soms ( ~3x per jaar ) kreeg ik dan geen wan ip met het aanzetten de volgende dag. modem resetten en router hielp niks . raar genoeg was het vaak op een zondag maar dan werkte het weer daags erop of na een aantal uren.

m'n huisgenoot had dan wel internet omdat hij z'n ip vasthield doordat zijn router altijd aanstond. had volgens mij iets met het verlopen van de dhcp leasetijd van de isp te maken. de huisgenoot heeft dezelfde provider maar er zijn 2 aparte glasvezel aansluitingen hier.

@ LA de modem resetten doe ik door de voeding eraf te halen natuurlijk . als m'n huisgenoot nog internet heeft weet ik dat de provider niet geheel plat ligt maar dat er een probleem met adressering is . ( of ze hebben een blacklisted ip gegeven wat van een spammer , wat problemen met emailen geeft ) met andere provider pakken bedoel ik met een gprs verbinding ( gsm via usb kabel ) ipv de vaste verbinding die ik normaal gebruik.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 1 januari 2012 20:38:06 (31%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 1 januari 2012 19:33:07 schreef RAAF12:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je te schrijven dat je een andere DNS gebruikt.

Krijgt een andere IP dmv DHCP server.

@testman - En heeft niets met een andere provider te maken.
En je modem resetten help ook niet. Beter gewoon even uit en weer aan.
In geval dat men denkt dat een reset gebeurt dmv van uit aan, dan mis gedacht.

Of het echt een project is weet niet maar de laatste dagen heb ik mijn flipperkast een grote opknap gegeven. Speelveld geheel leeggehaald, storingen verholpen alle lampjes vervangen, dot display vervangen voor een nieuwe, ballen vervangen, rubbers vervangen, startposts vervangen en het speelveld opgepoetst. Speelt weer als een nieuwe :)

http://i150.photobucket.com/albums/s103/SherlockHolmesAlbum/sized_PC270262.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s103/SherlockHolmesAlbum/sized_PC290007.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s103/SherlockHolmesAlbum/sized_PC280269.jpg

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Ah, mooi man, een Indiana Jones. Kon je die dot-matrix nog nieuw krijgen? Wat was er kapot aan de vorige?

If you want to succeed, double your failure rate.

De dot matrix was aan het vervagen. Nieuwe (Vishay) zijn volop te krijgen (gelukkig).

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Op 1 januari 2012 18:34:41 schreef Kareltje:
Een paar weken geleden hier een kabelbreuk in het glasvezelnet.
Nou....erg leuk, en zeker rustgevend >:)
Mijn dagelijkse internetpoker moest ik missen, geen muziek, geen tv, geen CO-forum, dan maar wat spulletjes uitzoeken, totdat je een datasheet nodig hebt.
2011 en 2012 kan niet meer zonder deze faciliteiten.
Men hoeft niet helemaal afhankelijk te worden, maar als het er is, waarom zou je het niet gebruiken.
Jou tekst op dit scherm is voor vele mensen geeneens een droom, omdat ze gewoonweg niet weten dat het er is, maar een ander die zich dat als een normale levensbehoefte beschouwd, leeft niet meer zonder.
Sta jij nog op van je stoel, om de tv op een andere zender te zetten?

100% agree, speel je ook poker ? Silver-league or Gold-league?

Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan.

Dit topic is gesloten