27.555MHz is een leuke frequentie bij condities.

@emperoronald: Kijk eens op http://www.cbforum.nl

27.555 is zeker leuk.
met maar 10W(iskey's)naar polen en zweden is met conditie's meer regel dan uitzondering op de usb.
maar ook op fm en am lukt het steeds beter om verre afstanden te maken,ook buitenlandse verbindingen maar die lukken vooral sávonds wat later of sóchtends vroeg zijn mijn bevindingen.

gr wouter

moet je eens horen,

ik heb de antenne maar snel losgekoppeld, want er was zware bliksem, en we zagen bolbliksem in de lucht, hier vlakbij die bal explodeerde en de hele rammen trilden keihard,

ik zat gisteren op kanaal 19 en ff op kanaal 37 die zat vol met mensen kon ik zien aan de meter maar hoorde niks, dus maar even afstellen, zal even een swr moeten kopen

Op 19 augustus 2009 19:26:44 schreef emperoronald:
ik heb staan een bakkie, voeding, lp,casette,cd speler in een met equalizer en nog een cd speler, supertech ontvanger 2 grote boxen enz.

Ja, en daar bedoel je mee ? Moeten wij nu ook opnoemen wat we hebben staan, heb je even....

Ik haalde met mijn 27mc setje in mijn 101 in engeland op vakantie 10km naar een andere 101 in heuvelachtig gebied. Met een 27mc setje, 4W op mijn grote vertical kon ik de afstand naar een vriend die iets van 20km verderop woont niet overbruggen. Daarna op de vertical en met de FT950 en hij met een FT897 nog een verbinding gemaakt maar dat lukte pas met 50W. We zitten beide buiten de bebouwde kom en met een hoge niet verkorte getunde antenne en met hoogwaardige coax dus die 4W komt ook wel voor het grootste deel bij de antenne aan.

Als je S meter uitslaat en je hoort niets dan is

1) je set kapot
2) staat hij verkeerd afgesteld (squelch of zo)
3) moet je een luidspeaker aansluiten, niet iedere bak heeft een interne
4) heeft niets met de swr te maken
5) waar koop je swr en gaat dat per kilo bij de Volt-boer :-)

[Bericht gewijzigd door fred101 op (14%)]

noem maar op ja, vindt ik niet erg, is alleen maar leuk mr. negatief

ben geen meester, heb HTS gedaan en geen rechten gestudeerd

@ emperoronald

staat je squels knop niet te ver naar rechts gedraaid?
die moet je even naar links draaien en dan terug naar rechts draaien totdat je bakkie net NIET meer ruist......
het kan best dat die mensen niet door je squels heen komen omdat hun signaal te zwak bij jou binnen komt....

maar goed, wij schrokken ons de pleuris BOLBLIKSEM heb ik nog maar 1 keer eerder gezien

ik hoop dat het straks weer ophoudt want ik zit niet op de Allerheiligenvloed te wachten, en het regent en omweert nog steeds behoorlijk hier,

[Bericht gewijzigd door emperoronald op (13%)]

Ronald, weet je het verschil tussen een forum en een chatbox?

Op 20 augustus 2009 20:15:35 schreef emperoronald:
ik zat gisteren op kanaal 19 en ff op kanaal 37 die zat vol met mensen kon ik zien aan de meter maar hoorde niks, dus maar even afstellen, zal even een swr moeten kopen

Als de microfoonplug er niet in zit, geven bepaalde 27 MHz zendontvangers geen geluid uit de luidspreker bij ontvangst.

Een SWR meter is handig, maar vertelt je meer over de kabel+antenne, en niet waarom je ontvanger geen geluid geeft terwijl je wel ontvangst hebt.

Op 20 augustus 2009 20:23:00 schreef emperoronald:
noem maar op ja, vindt ik niet erg, is alleen maar leuk mr. negatief

Hou eens op met dergelijke posts, je maakt het er zelf naar. Er zijn tig tips gegeven maar je doet er niets mee en je gebruikt dit topic als je prive chatbox.

Het waarschuwen houdt een keer op, en dan hoef je voorlopig niet meer terug te komen.

ok, maar goed mn neef kan me wel horen in leeuwarden met ontvanger, maar hij spaart eerst voor computer ass. en ik spaar voor spartamet,

maar hij hoort me gelukkig wel:D

hij is van plan nu een bakkie te kopen maar hij weet niet waar!

weet iemand wat?

Bij de grote C vanaf €50,00.

en wat is de grote c, conrad?

Je mag nooit meer raden. :-)

is het conrad?

dan zal ik ff zien bedankt

Grote M ook, Marktplaats :-)

ik heb interne luidspreker, microfoon is goed aangesloten en heb met elastiek erom, ff eindje fietsen met ontvanger

maar het was niet beslist een toch ik was nog niet eens het dorp uit en ik hoorde al niks meer en dat was misschien 200m

Op 20 augustus 2009 19:54:00 schreef Henry S.:
27.555MHz is een leuke frequentie bij condities.

Waarom is die freq leuker dan andere in de band?

Op 22 augustus 2009 19:59:47 schreef emperoronald:
maar het was niet beslist een toch ik was nog niet eens het dorp uit en ik hoorde al niks meer en dat was misschien 200m

Heb je de SWR nu al gecontroleerd? Is je walkie-talkie OK?

[Bericht gewijzigd door Evarist op (42%)]

wat bedoel je met walkie talkie de mic of mijn ''multi-band-reciever'' van supertech

Ik denk dat de gevoeligheid van de multi-band-receiver van Superpech niet zo geweldig is.:+

verder heb ik geen ontvangers dus, en weet ik het zendbereik nog niet,

daar heb ik dit topic voor gemaakt

Op 14 augustus 2009 18:54:16 schreef emperoronald:
huizum, maar goed toen ik het bakkie kocht heeft de verkoper alles heel goed afgesteld en ik kom er laatst nog goed mee ontvangen alleen ik hoor nu niks meer

Blijkbaar is er wat fout. Regel dat eerst, dan zal je wel verder kunnen zenden.

ok bedankt, verder nog tips of handige informatie over bakkies, afstellen, of mijn DANITA 640