Show your projects! Part 15.

Dit topic is gesloten

mooi die ledcube! 8x8x8 is al niet klein meer... maar ik zou er me ook nog ooit aan willen wagen (RGB dan...).
hierbij voel ik me met mijn 3x3x3 waarvan de sturing nog niet af is maar klein ;)

VHDL... jazeker, das pure hardware. Maar ach, de softwareprogammeurs zullen dat nooit snappen!

hee, was dat niet die trafo uit het trafo wordt heet topic?

wow man wat mooi. ik vind die patronen die je in het filmpje laat zien ook erg mooi!

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

heb je hier misschien een schema van en eventueel een programma van de pic?

dan kan ik dit toevoegen aan de lijst van nog te bouwen projects :)

jean

Hoi,

Ik zit op kot vanaf vandaag, plannen staan thuis op de HDD, zal ze jou wel mailen inclusief code als ik morgen thuis ben.

Heb gister nog een paar move's bij geprogrammeerd. Zal ook nog wel eens een filmpje van maken in het weekend (samen met de klok)

Is inderdaad de transfo uit het vernoemde topic. Wanneer hij in klok modus staat verbruikt hij nog maar een beetje stroom, en word het spel al een pak minder heet. Het was de bedoeling dat de kubus zich zou uitzetten als het licht is om minder te verbruiken, maar als het probleem verzadiging is weet ik niet of dit een echte besparing is.

Ik ga nog een omkasting maken, en is inderdaad misschien een leuk idee van die folie, maar zou deze ook een deel van het licht tegen houden? Heb zo mijn best gedaan om ze zo hard mogelijk te laten branden. (kubus heeft een slordig verbruik van bijna 50W, al snap ik zelf niet hoe dit komt.)

Klopt is een 8*8*8 kubus

In de toekomst wil ik er nog een TSOP1736 opzetten als ik plaats vind, en snake 3D programmeren :p

MVG

Ojeke

kubus heeft een slordig verbruik van bijna 50W, al snap ik zelf niet hoe dit komt

Schakelverliezen?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Tidak Ada

Golden Member

Op 10 september 2009 20:31:27 schreef ojeke: Ik ga nog een omkasting maken, en is inderdaad misschien een leuk idee van die folie, maar zou deze ook een deel van het licht tegen houden? Heb zo mijn best gedaan om ze zo hard mogelijk te laten branden. (kubus heeft een slordig verbruik van bijna 50W, al snap ik zelf niet hoe dit komt.)

Als je 30% folie neemt valt het wel mee Het werkt bovendien contrast verhogend. Er moet natuurlijk geen direct licht opvallen. Het effect is echter gaaf van wat ik heb gezien...
Je nt ook de 'storende' bedrading kwijt, maar dat is een kwestie van smaak.

Zou er misschien kortsluiting in een trafo wikkeling zitten??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 10 september 2009 20:31:27 schreef ojeke:
Hoi,

Ik zit op kot vanaf vandaag, plannen staan thuis op de HDD, zal ze jou wel mailen inclusief code als ik morgen thuis ben.

Heb gister nog een paar move's bij geprogrammeerd. Zal ook nog wel eens een filmpje van maken in het weekend (samen met de klok)

Is inderdaad de transfo uit het vernoemde topic. Wanneer hij in klok modus staat verbruikt hij nog maar een beetje stroom, en word het spel al een pak minder heet. Het was de bedoeling dat de kubus zich zou uitzetten als het licht is om minder te verbruiken, maar als het probleem verzadiging is weet ik niet of dit een echte besparing is.

Ik ga nog een omkasting maken, en is inderdaad misschien een leuk idee van die folie, maar zou deze ook een deel van het licht tegen houden? Heb zo mijn best gedaan om ze zo hard mogelijk te laten branden. (kubus heeft een slordig verbruik van bijna 50W, al snap ik zelf niet hoe dit komt.)

Klopt is een 8*8*8 kubus

In de toekomst wil ik er nog een TSOP1736 opzetten als ik plaats vind, en snake 3D programmeren :p

MVG

Ojeke

Heel mooi, daar zit zeker veel werk in, en ook zo mooi gesoldeerd.
Grts Pieter

Hoi,

@Pros, heb ik ook gedacht, weet alleen niet waar de schakel verliezen zitten. Er zou toch iets of wat warm moeten worden. De led's branden niet op vol vermogen, maar stel dat ze dat deden, dan was het vermogen 512 X 0,02 X 1,9 = 19,5W.
30W aan warmte is niet zo moeilijk te vinden denk ik? Kan het zijn dat led's een slechter rendament hebben op grotere spanningen? Ik stuur ze namelijk aan met 80mA, maar ze branden maar 1/8ste van de tijd.

@Tidak Ada, Ga er toch eens naar kijken, zo duur is de folie precies niet. Denk niet dat er iets mis is met de trafo wikkeling. Als je leestijd hebt kan je eens kijken op : http://www.circuitsonline.net/forum/view/76956

@dellie, maar goed da der zo een fantastische kerel is die niks te doen heeft en mij wou komen helpen solderen. Misschien moet ik hem er maar eens ene trakteren, maar weet niet of hem daar content mee gaat zijn.

Grts

80mA is te veel voor veel LEDs. 40-50mA is meer gebruikelijk. en ik denk dat je je leds niet wil vervangen...

Suffering from wiseass oneliner blackout

Op 10 september 2009 20:31:27 schreef ojeke:
Hoi,

Ik zit op kot vanaf vandaag, plannen staan thuis op de HDD, zal ze jou wel mailen inclusief code als ik morgen thuis ben.

....

Ik ga nog een omkasting maken, en is inderdaad misschien een leuk idee van die folie, maar zou deze ook een deel van het licht tegen houden? Heb zo mijn best gedaan om ze zo hard mogelijk te laten branden. (kubus heeft een slordig verbruik van bijna 50W, al snap ik zelf niet hoe dit komt.)

Dat is inderdaad wel erg veel, heb zelf ook z'n kubus staan met felle blauwe leds (8*8*8) en als ik ze allemaal aanzet (op het oog dan) verbuikt hij slechts 5watt.

Ik heb ook wel interresse in de code, wat ik nu heb is nog redelijk beperkt (is ook 2 jaar geleden dat ik dat ding gemaakt heb) (Filmpje)

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

als je er een metertje van de conrad voor hebt ( energy 3000 ) is dat wel te verklaren , die meet slecht inductieve belastingen .
maar als je er een ampmeter in de secundair zet ? wat is er dan aan stroom ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zo, mijn laatste projectje. Heeft zich ook al bewezen in de bossen. Het is een Skrikdoos. :)
PIC18F4620 met smartmp3 board en een bewegingssensor. Speelt een MP3 af zodra er iemand voorbij loopt. Dit is gebruikt bij een spooktocht, maar werkt ook prima als alarm op werkkamer :D

http://gallery.stimpy.nu/d/38240-2/img_5530.jpg
De doos. Waar een oude VHS cassettebanddoos niet goed voor is :)

http://gallery.stimpy.nu/d/38246-2/img_5532.jpg
Bewegingssensor. Niet helemaal netjes afgewerkt, maar werkt goed genoeg.Niet gebruikte draden hangen hier aan elkaar, en op de print aan de massa. Sensor is een AMN11112, gekocht via Mikroe (http://www.mikroe.com/en/tools/motion/)

De inhoud van de doos:
http://gallery.stimpy.nu/d/38251-2/img_5535.jpg
De MP3 Boards. Groene ding komt weer van mikroe af en is een SmartMP3. Leuk ding, compleet met SD reader etc.

Links een PIC18F4620. Overkill, maar die had ik liggen. Verder nog een MAX232 voor seriële communicatie en programmeer headertjes. Motion sensor zit hier via UTP socket aangesloten, lekker modulair.

http://gallery.stimpy.nu/d/38256-2/img_5537.jpg
En de totale setup. Boxjes, draaien op 12 volt. Een oude UPS Accu voorziet de hele boel van stroom. Stroomverbruik is ongeveer 200 mA als de boxen op vol vermogen staan, en met de 7.2Ah accu zou dat een uur of 36 mee moeten gaan.. :P

http://gallery.stimpy.nu/d/38262-2/img_5539.jpg
De onderkant van het zooitje.

In een avondje in elkaar gesoldeerd, had een deadline. Geen kortsluiting, Misschien nog eens een keer netjes overdoen :)

/Edit: SmartMP3 Board van Mikroe. Heeft voorbeeld code in basic.
@Sine: Boodschappenlijstje voor lichtmis uitgebreid met zekeringhouders.. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

kun je me een linkje geven waar je zon mp3 board kunt kopen?

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!
Sine

Moderator

Een zekeringetje in de accu bedrading zou ik toch aanbevelen.

Die dingen maken geen grapjes als je ze kortsluit.

niet speciaal omdat ojeke ermee kwam, ik was er toen al mee begonnen.
http://www.youtube.com/user/JuStsme0nE123#play/all/uploads-all/0/jvNUk…
het is het model van digibytez, dit word mijn oefenkubus om er een van 6x6x6 meet te maken. zegmaar proefmodel, om de boel bter te begrijpen.
de onderkant komt nog.

en owja, het is een LED kubus :)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
leime

Golden Member

Die snap ik even niet leime.....

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

HU? omdat hij zegt "mijn laatste projectje"?

Ik hoop dat dat slaat op zijn recentste project ipv letterlijk zijn laatste.

edit: waarom dan: "@Sine: Boodschappenlijstje voor lichtmis uitgebreid met zekeringhouders" ?

[Bericht gewijzigd door T-baev op zaterdag 12 september 2009 17:42:08 (28%)

hij bedoelde: mijn laatse projectje" als in" laatst gebouwde project"
t-baev bedoelde als in "laatste project ooit"

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Op 6 september 2009 21:58:41 schreef tinus016:

* tinus016 zit te dekken dat hij ook z'n audio spectrum analyzer eens af moet gaan maken.

nou bij deze mijn audio spectrum analyser

http://lh6.ggpht.com/_vO4erOlbyoQ/SqvGncRx2EI/AAAAAAAAAi8/6zs77rFeBuM/s800/SNC00430.jpg
zo als je waarschijnlijk ziet missen er nog 2 varistors. die zaten helaas niet in het pakket dus die heb ik nog even apart bestelt en zullen van de week wel komen

en de display ontbreekt nog maar die moet ik nog maken

enne meer foto's staan op mijn site

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Tidak Ada

Golden Member

Op 12 september 2009 17:36:14 schreef leime:
Mensen, RoelA stop er mee.

Bedoel je soms: "Mensen, RoelA stopt er mee" ?? >:)

S[pelfvoudte kenne fewarret sein..:P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
leime

Golden Member

Sorry van die grap, had ik beter niet kunnen doen/had ik beter goed kunnen typen :P (en het was geloof ik ook spotten met de belgiesche Vlaamse taal?)

Ik heb ook iets om te laten zien, Het bedieningspaneel voor mijn "domotica"(zo durf ik het eigenlijk niet te noemen omdat het simpelweg dingen aan/uit schakelen vanaf een centraal punt is):

http://leimesite.uuuq.com/inhoud/projecten/domotica/images/tn_Bedieningspaneel.JPG
En dan valt direct weer op dat foto's (zonder fotoshop) dingen lelijk maken.

En ik heb ook een paar led's in mijn "nachtkastje" gebouwd (een "gat" in de wand) Helaas heb ik na 20 keer proberen nog geen goede foto.

Leime

belgiesche taal.. Dan zou het nog altijd Vlaams zijn. En ik ben geen Belg! :P

Nee, was inderdaad het laatst voltooide project. De hobby zit in mijn bloed, komt er niet zomaar uit.. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Dit topic is gesloten