Show your projects! Part 15.

Dit topic is gesloten

mijn print trafo is 2A maar ik heb 5A nog niet nodig
als ik dat wel nodig krijg dan maak ik een uitgebreiderde

ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!

zit dat printje nog ergens vast, of is dat buiten beeld?

hij zit vast met lijm
ik weet niet hoe ik dat dus moet doen net zoals de pottenmeter. hoe maak ik dat vast?

ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!

je gebruikt hier een instelpotje, bedoeld om op een print te solderen en af en toen bij te stellen.

gebruik voor montage op de frontplaat normale potmeters
http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/stores/foto/Potmeter_linear_groot.jpg

voor de montage van de print gebruik ik altijd metalen afstandsbussen

http://www.grootaers.nl/images/BUS3FM.JPG

[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op dinsdag 15 september 2009 18:59:41 (12%)

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

okeY bedankt dus ik gebruik dus de verkeerde potmeters

ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!

och, wanneer je hem niet heel vaak gebruikt kan het eerst wel met deze, maar op termijn zou je ze wel even kunnen vervangen.

ik weet niet hoe het met je elco zit, maar er zijn modellen die er niet van houden om horizontaal gemonteerd te worden. heeft iets met de afdichting van het ventiel te maken. someone?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Op 15 september 2009 17:39:48 schreef Benadski: Ja, ik weet het... Maar ik heb geen alternatief, daar heeft de overheid niet voor gezorgd. Er worden Philips "gold deco" lampen gebruikt bij die achtbaan (past bij thema), daar heb ik nog geen LED of spaarlamp variant van gezien... :P

Gloeilampen, oogverwarmend :)

@AxV
Niet zo direct. Toch zie je ze vaak op versterkers.
Jaren geleden heb ik ze gebruikt. Er zat een holle 6 mm as aan met daar in een 4 mm as.
Afzagen van de 6 mm as moest voorzichtig gebeuren on de binnen as niet te beschadigen. Die laatste zaagde je dan wat langer af.
Er moeten speciale knoppen sets voor zijn, maar je zou ook kunnen kijken of er spantangknoppen zijn waar de 4 mm as helamaal door kan, om dan een passende 4 mm knop er op te zetten.
Ik heb hier een AIWA cassettedeck waar zo'n ding is zit met een vorm van frictie tussen de kanoppen. Als je nu met de VU-meter de levels balanceert, kun je tijdens opname beide kanalen gelijktijdig bedienen zonder het levelverschil te wijzigen, heel makkelijk!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

oooh zon ding!

DAMNIT daar heb ik er vorige week net een van weggemieterd omdat ik niet wist wat ik ermee moest. die lag al een jaar in een bakje maar heeft nooit een doel gekregen, was perfect hiervoor.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!
Tidak Ada

Golden Member

Dat is toch een afgeleide van de wet van Mutphy?:

"Als je iets weggooit, heb je het een week later hard nodig" :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Bij brand geen lift! Gebruik liever water!
marcob

Golden Member

@Alexander:
Op Internet zijn schema's te vinden waar een PC-CDrom speler wordt gestuurd door een PIC of AVR. Inclusief een LCD schermpje.
Dan maak je je CD speler compleet.

EDIT: Verkeerde link geplaatst, sorry

[Bericht gewijzigd door marcob op dinsdag 15 september 2009 21:15:11 (22%)

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

ik weet helemaal niks van pic's helaas.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Op 13 september 2009 17:55:36 schreef electro_freakz:
heb je die gelijmd?
en hoe?

Is 5 mm plexi van Bouwplastics gelijmd met de "dunne" plexiglaslijm die ze daar verkopen. Ondanks het feit dat de randen niet volledig glad/recht waren gezaagd door hun is alles toch goed aan elkaar gelast, heb nog geen lek kunnen bespeuren.

Op 13 september 2009 18:01:38 schreef plantrekker:
Had beter wat smaller geweest, dan kon je hem volledig vullen met een liter of 2.

Hij is nu ongeveer 1,4 l, dus dat valt wel mee. Bovendien konden ze geen kleinere stukjes zagen :p

Dit topic is gesloten