Lichtmis 2009, Electronicabeurs, 26 Sept

Op 27 september 2009 13:41:46 schreef Antoine:
@PD4VDW

Oeh, mooie metertjes, wie had die ook al weer gespot? :9

Met dank aan Antoine voor de mooie meters! :P
Waar die bakken wel niet goed voor zijn!

Van een echte kattemepse zendamateur!

De tijd vloog voorbij (echt real-time gelopen en gekeken van 09.10 tot 14.00).
Ik kon alleen de man van de printboortjes nergens vinden (schuifmaat voor niks van huis meegenomen).

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Idd, Frits!
Maar even wat bestellen via Ebay dan ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 27 september 2009 15:12:32 schreef Frits Kieftenbelt:
Ik kon alleen de man van de printboortjes nergens vinden (schuifmaat voor niks van huis meegenomen).

In la louviere stond hij ook niet. Veel volk maar weinig kunnen kopen, relais en bruggelijkrichters.

Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift

Ben ook naar La Louviere geweest.

Volgende gekocht:
- 3 zakejes verschillende connectoren
- 3 ijsdozen vol met elco's
- 10 tal 6A Bruggelijkrichters
- handvol spoeltjes
- handvol Xtallen
- handvol potmeters
- handvol NTC-PTC's
- 5 CPU koeler's waar ik een projectje mee wil maken
- vergrootglas voor SMD te solderen
- Set diodes
- 2 2x20 LCD's
- 128x64 GLCD
- printboortjes
- zware diodes
- Helicopter voor wisselstukken (10 euro)

In totaal ong 40 euro opgedaan :)

Den Dries www.hulens.be

Ik moet zeggen dat ik alleen de eerder genoemde mensen heb gezien, waar er -als ik dit topic lees- veel meer mensen waren.
Volgede keer een CO bord/vaandel plaatsen op gezette tijden?
Nu weet ik nog niet wie er achter RoelA schuil gaat. :D

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Henry S.

Moderator

Op 27 september 2009 17:00:00 schreef Fantomaz:
Volgede keer een CO bord/vaandel plaatsen op gezette tijden?

Vaandrig Fantomaz? Er liepen btw diverse leden met naamkaartjes.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ik heb ze niet gezien. Het is wel jammer dat je co leden niet kan herkennen in het dagelijks leven. Misschien allemaal een groen ledje in ons oor stoppen?

Dankzij het mooie weer en de aanwezigheid van alle (niet alleen CO) bekenden is het weer een zeer gezellige en geslaagde dag geworden!
Buit:

0,5 kg soldeer, mooi dun.
Een eurokaart dubbelzijdig teflon print voor wat GHz projecten.
Paar stukken semi flex (="soepele" semi rigid).
Twee enorme potkernen met wikkelvorm.
HF blik voor het inblikken van een HF eurokaart.
VCO van 1-2 GHz.
ZESC-12-11 powerspltter 10MHz-2GHz van Mini-Circuits.
Cavity tuned oscillator 4,7-5,3 GHz.
25m RG-213.

heb net de doos uitgepakt. B;lijkt vanalles in te zitten ik denk wel 500+ condensatoren en elco's. Ik heb de ictjes even bekeken. Zit hier nog wat leuks tussen?
sn7518N
sn7540BN
sn75451BP
sn7452BP
sn5438P
tl503CN
sn75175N
sn5161AN
sn75189AN
TLI01CN
SN75492N

Allemaal van TI

ook nog een ader ic.
dip8
benchmarq
bq2002PN
9434 A2

en

PMI OP07
CP
delta T8748

en ook nog iets van 100 stuks zilveren buisjes(ca 1cm lang en 3mm diameter) zonder opschrift :( ZIjn dit kristallen

[Bericht gewijzigd door pientertje op zondag 27 september 2009 17:55:58 (13%)

Mijn buit.

300VA 22v amplimo ringkern
koelblokken
4 8cm fans met lange draden voor mijn voeding (vooral lange draden zijn makkelijk :))
een aantal stripjes foliecondensatoren
een "werkende" modulator met 2*el34 voor slechts 75 euro,
werken ho maar, rook uit een potmeter, draden aangesloten op pinnen waar intern geen connectie zit (pin 6 van el34). en als bonus een stevige opdonder van de secundaire van de uitganstrafo terwijl het apparaat al een tijdje uit stond. Die secundaire had verder geen connecties met de rest van het circuit, en de klap voelde toch als DC :(. Dus heb ik alle onderdelen er uit gehaald en mik ik de trafo's ed weg, die vertrouw ik dus niet meer. Leuke miskoop :(

Maar ook nog even leuk gepraat met de kerel waar ik koelblokken van gekocht heb. Ik ga de blokken gebruiken voor een klasse A versterkertje (tenminste als ik er ooit aan toe kom ;)) en vroeg of ze het vermogen konden dissiperen. Zo kwamen we op een heel gesprek over klasse A versterkers. Hij had er zelf eentje gemaakt met een fetje en een lm317, die het blijkbaar erg goed deed.

Ook wees hij me op Arta, meetsoftware op de pc voor versterkers ed. dit programma moet ik nog eens helemaal uitpluizen maar het ziet er veelbelovend uit.

Verder heb ik ook geen bekenden gezien, nu ken ik er ook niet zoveel leden, alleen van rosmalen :P

Sine

Moderator

Waar hebben we vorig jaar die CO T-shirts voor verkocht ? ;)

Jeroen

Moderator

Psst Sine, dat was nog dit jaar :)

Volgend jaar CO caps en stropdassen dan? Een T-shirt is meer voor hartje zomer ...

Op 27 september 2009 17:00:00 schreef Fantomaz:
Nu weet ik nog niet wie er achter RoelA schuil gaat. :D

Zaterdag 3 Oktober, Helmond, Radio markt!

Open vanaf 9 uur, maar da's wel heel vroeg. Ik woon er 600 meter wandelen vanaf. Om 9 uur staat de koffie klaar, je bent welkom. Komen ook al andere CO bezoekers, Lopen we daarna naar de beurs :)

E-Mail staat in profiel, stuur een mailtje voor adres gegevens. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

volgendjaar mag ik wel komen op rosmalen :9 heb er zin in, mijn eerste beurs:D

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Op 27 september 2009 19:36:18 schreef Sine:
Mwaah, het was 22 graden gisteren

Tja, als je alles van tevoren weet! Officieel is het toch echt herfst ... :-)

Op 26 september 2009 14:43:16 schreef mbbneon:
[...]
En ik weet niet of dit de voorgaande keren ook zo was, maar volgens mij had een boer in de buurt zitten strooien met kippe sch**t. Jasses wat hing er af en toe een vreselijke lucht!

Dat kan ook een andere oorzaak hebben ... Rosmalen-gangers kennen dit fenomeen ook.

Heeft iets te maken met de persoonlijke hygiëne van sommige beursbezoekers.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op zondag 27 september 2009 19:53:08 (52%)

@ RoelA: ik skip:P 300km is iets aan de verre kant.;) maar als fanto heen gaat is er mss nog wat te regelen :P

maar zo te zien liepen er dus veel meer COers rond dan ik zo had herkend of mij hebben herkent.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

En ook ik ben aanwezig bij de beurs in Helmond!

Van een echte kattemepse zendamateur!

zijn er ook beurzen in het hoge noorden? even op en neer naar het midden/zuiden zit er voor mij niet in.

De NAT, jaarlijks in Groningen.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Tytjerk (klein maar fijn) en Beetsterzwaag niet te vergeten!