Dag voor de Radio Amateur 2009

help

Golden Member

Zoals al een tijdje op de frontpage van CO staat te lezen wordt op zaterdag 31 Okt de "Dag voor de Radio Amateur 2009" georganiseerd.

Op zaterdag 31 oktober wordt wederom de Dag voor de Radio Amateur georganiseerd. Op dit evenement, dat plaatsvindt in de Americahal in Apeldoorn, zijn diverse lezingen, een zelfbouwtentoonstelling, een onderdelenmarkt, presentaties van diverse commissies, werkgroepen en verenigingen en een loterij.

De Dag voor de Radio Amateur begint om 9:30 uur en duurt tot 17:00 uur. De kaartverkoop begint al om 9:00 uur. De entree voor VERON-leden bedraagt € 6,00. Niet VERON-leden betalen per persoon € 7,00 aan de kassa. Kinderen onder de 16 kunnen gratis naar binnen. Parkeren bij de Americahal is gratis.

Op de website van VERON is het programmaboekje van de dag in PDF-formaat te downloaden.

Mij gaat het vooral om de 'onderdelenmarkt' is dit te vergelijken met een andere markt? is het aanbod gevarieerd net als een rosmalen bijvoorbeeld ? kleiner of groter ?
Oftewel is het een aanrader voor de 'normale' electronicahobbyist of is het echt allee maar gericht op de radio/zendamateurs. ?

En wie (van CO) is er aanwezig die dag ?

Aangezien er nog geen topic over dit item was en naar mijn idee een reactie op het nieuwsitem weinig zou opleveren dit topic.

Henry S.

Moderator

Aanwezig, kleiner dan Rosmalen maar wel groot en druk. Hetzelfde gevarieerde aanbod, ook voor niet zendamateurs.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Jammer dat het zo ver is. Anders kon ik gratis binnen.:D

Henry S.

Moderator

Nog een tip: Kom vroeg of met het OV, parkeren is er elk jaar een drama.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
help

Golden Member

Gratis parkeren noemen ze wel .. maar d'r zal vast niet veel plek zijn. OV lijkt me inderdaad een goed optie er zit volgens 9292OV een treinstation op 3 min lopen afstand. En ook nog een prima te bereizen vanaf hier ong. 5 kwartier.
Dus als alles meezit ben ik misschien wel van de partij.

Henry S.

Moderator

Op 17 oktober 2009 17:32:03 schreef help:
Gratis parkeren noemen ze wel .. maar d'r zal vast niet veel plek zijn.

Er is veel plek, maar nog te weinig.

er zit volgens 9292OV een treinstation op 3 min lopen afstand.

Voor hardlopers ;), het is ongeveer een km afstand van station Apeldoorn-Osseveld.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik ben erbij! bij eerste beurs!!!
ik heb al ongeveer 100 euri gereserveerd, ik was al een tijdje aan het sparen voor een soortgelijk iets. :) ik mag ergratis in, heb er echt zin in. wie van de CO'ers komen ook?

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
help

Golden Member

Op 17 oktober 2009 18:46:26 schreef Henry S.:
[...]
Voor hardlopers ;), het is ongeveer een km afstand van station Apeldoorn-Osseveld.

Schijnbaar zijn er dan dus meer stations daar .. station de maten zit er namelijk wel vlakbij getuigd ook Google Maps http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&a…

Valt toch wel mee met dat parkeren? Ik kom er al jaren en ik heb nog nooit problemen gehad. Maar misschien is het aan het eind van de ochtend alweer wat rustiger. Da's dan mijn tip :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Hugo Welther

Moderator

Zo als altijd, dit jaar ook weer aanwezig.
Parkeerproblemen heb ik ook nog nooit meegemaakt. Soms moet je een einde lopen, dat wel.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Op 17 oktober 2009 19:04:51 schreef help:
[...]
Schijnbaar zijn er dan dus meer stations daar .. station de maten zit er namelijk wel vlakbij getuigd ook Google Maps http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&a…

Idd, nog eentje. www.ns.nl geeft duidelijke reisschema's.

Op 17 oktober 2009 19:31:28 schreef flipflop:
Valt toch wel mee met dat parkeren? Ik kom er al jaren en ik heb nog nooit problemen gehad. Maar misschien is het aan het eind van de ochtend alweer wat rustiger. Da's dan mijn tip :-)

Dan is het weer wat rustiger, dan lukt het zelfs voor de deur, de koopjesjagers met steekkarretjes zijn dan weer vertrokken. ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 17 oktober 2009 19:04:51 schreef help:
[...]
Schijnbaar zijn er dan dus meer stations daar .. station de maten zit er namelijk wel vlakbij getuigd ook Google Maps http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&a…

Die zit er inderdaad erg dicht bij. Ik ben ook wel eens dan daar gewoon erheen gelopen, geen probleem.

Merk alleen op dat wanneer je op googlemaps kijkt, er geen station meer te vinden is(zichtbaar) en via 9292ov is hij nog wel bereisbaar. Liever eerst even nakijken voordat je erop rekent...

Ik sla deze dit jaar over.. ik ben er dus niet bij, volgende keer beter.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Schimanski

Golden Member

Ik kan dat natuurlijk niet voorbij laten gaan... Onderdelenmarkt is leuk, ga ik zeker neuzen. Maar de zelfbouwtentoonstelling is ook altijd heel leuk. Verder een uitgebreid programma

Parkeren is wel druk (vooral de file vanaf de A50 naar het parkeerterrein) maar ik heb tot nu toe altijd een plek gevonden..

Tot ziens iedereen.

p.s. Woeli, de verzwakkers liggen al in de auto....

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

p.s. Woeli, ze verzwakkrs liggen al in de auto....

;)

help

Golden Member

Op 17 oktober 2009 19:57:55 schreef MAH:Merk alleen op dat wanneer je op googlemaps kijkt, er geen station meer te vinden is(zichtbaar) en via 9292ov is hij nog wel bereisbaar. Liever eerst even nakijken voordat je erop rekent...

ietjes naar beneden scrollen en daar staat 't station ..

weet iemand trouwens in wat voor categorie er onderdelen te krijgen zijn, standaard onderdelen, buizen, trafo's, ic's....? etc?

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Henry S.

Moderator

Van alles en nog wat... Je kan het zo gek niet bedenken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Is het nu op een andere locatie?
Ik herken die omgeving van die hal totaal niet als ik op dat linkje van GoogleMaps kijk.

Ik moet zeggen dat ik daar wel een aantal jaren geleden voor het laatst geweest ben.

Zeker dat ik er heen ga.
Niet teveel geld meenemen alleen :)

Locatie is nog steeds dezelfde hoor. Klopt precies. Links van de hal is de enorme :-) parkeerplaats.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hugo Welther

Moderator

Op pad, tot straks op de DvA.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
help

Golden Member

en ook op tijd erbij .. straks op weg naar de Americahal ..

fred101

Golden Member

Op 17 oktober 2009 19:59:13 schreef Schimanski:

p.s. Woeli, de verzwakkers liggen al in de auto....

Mans, heb je er nog over, dan heb ik wel een dikke varco voor je van 350pF en goed voor een paar KW.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs