Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Even soepele kabels gebruiken, die houden het wat langer uit.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 31 december 2009 17:45:50 schreef nonkel_dw:
Hoi,

Weer eens een projectje van mijn kant...Na lang er aan gewerkt te hebben eindelijke een volledig dim rack..

Prettige feestdagen!

heb je hier soms schema's van die je wil delen?

jean

@fotoopa: Wow, mooi project! Na wat oefenen werkt het echt.
@nonkel_dw: Ziet er zeker mooi uit, lijkt erg op de dimmers die in
het theater staan waar ik werk. (Misschien wil je inderdaad het schema delen?:) )...
BTW, Ik wens iedereen een goed en gezond 2010!!!

Daam

Op 31 december 2009 18:10:27 schreef Henry S.:
Even soepele kabels gebruiken, die houden het wat langer uit.

Niets beter, dan goede ouderwetse kabels met rubber-isolatie. Maar verder mooi gedaan, nonkel_dw!

@fotoopa: wat jij daar weer uitspookt, mag ons Here weten! :-)
Ik ben benieuwd wat je ons in 2010 gaat voorschotelen...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 31 december 2009 19:47:42 schreef pros:
[...]
Niets beter, dan goede ouderwetse kabels met rubber-isolatie. Maar verder mooi gedaan, nonkel_dw!

Erg netjes inderdaad ziet er goed uit. Maar ook ik zou kiezen voor NWPK kabel en niet wat er nu op zit.

Dominic

Bwa deze kabels zijn ook degelijk, zit een dikke mantel rondt en 2.5mm².

Enkele technise specificities:

- 40A triac's
- 10A Automaten
- DMX gestuurd
- Robust

nonkel dw

iets zegt mij dat ze niet doelen op de dikte maar op de flexibiliteit.
Ziet er wel netjes uit trouwens.

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

idd, pvc kabels zijn trouwens kabels die minder tegen hitte kunnen, maar vooral sneller onderhevig zijn aan beschadigingen,

rubber kabels daarentegen kunen er iets beter tegen als iemand op de kabel gaat staan (lopen, overrijden ect)
om deze reden mogen in de bouw/industrievloer enkel deze rubber kabels gebruikt worden,
persoonlijk zou ik nu niet direct deze gaan ombouwen, maar vooral naar nieuwere projecten (ik denk aan die balken met stopkontacten die je ook al gemaakt hebt) zou ik toch naar rubber gaan

Carl

rubber kabels daarentegen kunen er iets beter tegen als iemand op de kabel gaat staan (lopen, overrijden ect)

We hebben ooit eens een test gedaan met rubber kabels, die verbonden waren met rubber stekkers: een vijftal maal over de stekkers en de kabels rijden met een lichte vrachtwagen (7T of zoiets). Geen beschadiging te merken.
Als je d'r 100 maal met een twintigtonner overheen rijdt, zal er wèl schade zijn, denk ik zo... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

jaja,
ik kom er steeds verder mee. De instructieset heb ik af voor de basic zaken. Plaatje heb ik niet echt kunnen checken omdat ik geen fotoshop hebt (RLE compressed images).

http://www.innovativetechnology.nl/images/IT0009/key_v2.jpg

IF you can't convince them, then confuse them!

@jeroen : ik heb deze knoppen al eens op een beurs gezien, kanje info geven wat deze kosten, en waar deze (in europa, belgie/nederland) te vinden zijn???

Op 2 januari 2010 00:00:57 schreef on7nh:
@jeroen : ik heb deze knoppen al eens op een beurs gezien, kanje info geven wat deze kosten, en waar deze (in europa, belgie/nederland) te vinden zijn???

Kosten ongeveer 40 euro per stuk Ex btw en verzendkosten.
Koning & Hartmann leveren ze in Nederland.
Maar je kunt ze ook SKI zelf bestellen.

bij beide bedrijven heb je uiteraard een BTW nummer nodig.

IF you can't convince them, then confuse them!

Jeroen wat wil je gechecked hebben?

LED there be light

Op 2 januari 2010 00:11:42 schreef Joeri de Man:
Jeroen wat wil je gechecked hebben?

oh, niets bijzonders. ik moet gewoon even wat gaan stoeien met verschillende soorten bitmap file types. en paint.NET is daar net wat te licht voor (leuk en goed programma, maar niet zo uitgebreid)

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op zaterdag 2 januari 2010 00:14:23 (16%)

IF you can't convince them, then confuse them!

ik heb photoshop tot mijn beschikking, geef aan wat ik voor je kan doen, is zo gebeurd denk ik :)

LED there be light

Op 2 januari 2010 00:06:57 schreef Jeroen Boere:
[...]

Kosten ongeveer 40 euro per stuk Ex btw en verzendkosten.
Koning & Hartmann leveren ze in Nederland.
Maar je kunt ze ook SKI zelf bestellen.

bij beide bedrijven heb je uiteraard een BTW nummer nodig.

Bij sparkfun heb je ze ook voor € 41.25 p/s.
Daar heb je GEEN BTW-nummer nodig...
Weet ff niet wat de verzendkosten zijn.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Op 2 januari 2010 03:26:12 schreef Roches:
[...]

Bij sparkfun heb je ze ook voor € 41.25 p/s.
Daar heb je GEEN BTW-nummer nodig...
Weet ff niet wat de verzendkosten zijn.

Klopt, maar als je die invoert komt er nog eens 19% btw bovenop + een aantal % Douane heffing (6% geloof ik)
dus dan zijn ze wel ineens wat duurder: +- 52 euro/s (ex transportkosten).

IF you can't convince them, then confuse them!

Dat is volgens mij alleen bij internet aankopen boven de 150.

code:


Uit een EU-land	         Waarde onbeperkt    Geen douanerechten  / Geen omzetbelasting
Uit een niet-EU-land	 Tot € 22            Geen douanerechten / Geen omzetbelasting
Van € 22 tot € 150                           Geen douanerechten / Wel omzetbelasting
Van boven de € 150                           Wel douanerechten / Wel omzetbelasting

[Bericht gewijzigd door Arne op zaterdag 2 januari 2010 10:48:09 (11%)

Hallo Allemaal.

Jullie kennen mijn LED-KLOK vast nog wel.:

http://electronicks.nl/picture_library/A4_.jpg

Nu had ik er altijd een wekker langs staan omdat mijn nieuwe klok geen alarm functie had. Nu dus wel. Ik heb een mini-alarm erin gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=UZcMd4WZF1I

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

Leuk:)

misschien tussen een aantal tonen een kleine delay zetten, dan klink het nog mooier.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Het zou waarschijnlijk ook een stuk beter klinken als je sinussen PWM't, want dit zijn nog blokgolven, of niet? Eventueel kun je een paar sinussen van verschillende frequenties optellen. PCM is natuurlijk nog gemakkelijker, maar dat raak je waarschijnlijk niet echt gemakkelijk kwijt in de flash van de PIC.

12 seconden mono 8 bit op 22kHz is al 264kB. Je zou nog naar 11kHz kunnen, maar dan heb je nog steeds ruim 128kB nodig, dus dat wordt lastig. Misschien dat je voor elke toon een kort blokje PCM samples kunt maken wat je een aantal keer herhaalt, maar dan wordt het wel weer moeilijk.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

@arne:

De douanekosten komen inderdaad pas bij 150 euro, boven 22 euro moet er al BTW afgedragen worden. Per koerier is het bovendien afhankelijk wat je daarnaast nog aan administratie kosten kwijt bent. TNT is met 12,50 (17,00 voor EMS) behoorlijk prijzig!

Mooie geluidjes maken kan ook zo:
http://prosje.be/CO/Schemas/Enveloppe.png
Bx wordt aangesloten op een pin, die afwisselend als in- of uitgang geschakeld wordt - een open drain-uitgang, dus. Het kan ook met een PWM-uitgang, als je een diode in serie zet, zodat die uitgang enkel stroom opneemt.
Daar wordt eerst de gewenste frequentie op gezet.
Vervolgens wordt Tx kortstondig hoog gemaakt, waardoor C1 opgeladen wordt.

Met een waarde van 1µF voor C1 levert dat een toon die aardig op het aanslaan van een piano-toets gelijkt. Je kan meerdere circuits parallel plaatsen en de uitgangen combineren. Zo kan je de ene toon aanslagen, terwijl de andere nog uitsterft.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

@electronick: leuk, heb je die sound zelf geschreven? Mogelijk kan je hier nog wat mee http://www.romanblack.com/picsound.htm

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit topic is gesloten