Red de scroll button, lees http://www.circuitsonline.net/forum/faq/1#replys Oftewel laat onnodige quotes achterwege.

Als ik een afbeelding wil toevoegen komt er een foutmelding: "Woeps,i cant find the image file.

Heel handig programma! En het werkte meteen.
Wat onderdelen betreft, als ik het kleine grut, zoals weerstandjes, er niet inzet is het voor mij makkelijker bij te houden (ok, ik ben lui ;)). Ik wil toch wel graag weten hoeveel van welk IC ik nog heb of hoeveel displays maar bij de weerstanden merk ik vanzelf dat het bakje bijna leeg is omdat die vaker gebruikt worden. Die lokatie is ook heel handig. Nu alleen nog e.e.a. inkloppen, zodra versie 1.0 uit is :)

Is het niet een idee om een hele reeks automatisch te kunnen invoeren. Bijvoorbeeld voeg 81 weerstanden toe, met waardes beginnen bij 1 ohm en dan steeds een X% erbij.

Is het ook mogelijk om de behuizing op te geven dus dip, soic, 0805 etc.

hmm ik denk dat ik maar een (ToDo) lijst moet gaam maken een hoop goede ideeen

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (69%)]

waarom Engels? Is er ook een NL uitvoering

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (69%)]

Op 10 februari 2010 22:07:22 schreef Boeve:
waarom Engels? Is er ook een NL uitvoering

Engels ja zo dat de rest van de wereld mijn programma ook kan gebruiken. en ik heb een hekel aan Nederlands talige programma's :}

maar als er vraag naar is wil ik best wel een maken :}

Als je serieus nadenkt over meerdere talen kijk dan eens naar de mogelijkheden om een aparte file te maken waarin je alle 'woorden' zet zodat het programma dan in pricinpe door iedereen te vertalen is.

Ik sta te springen om een nieuwe versie te proberen, de laatste uitgave werkt nog niet zo lekker :'(

Als je dan de dingen waar je tegen aan loopt meldt kan Precious roy daar weer naar kijken ;)

Mijn bug/fouten lijstje:

*Ik heb het programma in mijn startupmap gezet, maar telkens als ik opstart komt er op mijn scherm: "StockManager werkt niet meer"

*Programma wilt geen foto's weergeven, behalve die er al waren, dus die van die PIC en die 2 weerstanden.

*...

En als je de nieuwe foto's nu eerst in die map zet, waar de standaard foto's in staan? En vervolgens daar naar toe linkt, werkt het dan nog niet?

gewoon een vraag wie gebruikt het programma daad werkelijk op dit moment. of wie heeft meer dan 50 onderdelen ingevoerd?

want ik heb de db aangepast dus dat betekend dat de db van 0.5 en onder niet met mijn nieuwe versie gaat werken. dus als niemand hem heeft gebruikt tot nu toe hoef ik geen converter te maken.

Ik denk dat de meeste mensen nog niet hun complete voorraad hebben ingevoerd. Ik in ieder geval nog niet
eerst maar eens even testen en (af)wachten op een goede release .. :)

Als er mensen zijn die daadwerkelijk het programma al gebruiken dan kunnen ze dat altijd hier aangeven en kun je dan altijd nog een converter maken.

Tja, daar was ik al een beetje bang voor.....
Maar goed, ik heb nog niet mijn magazijntje ingevoerd;) Had al een klein idee dat dit zou gaan gebeuren namelijk :)

Ik heb het ook nog niet ingevoerd(op 22 condensators en 2 diode's na)

converter is voor mij niet nodig, ik zal wel alles zelf invoeren

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op (33%)]

ik heb nog een ideetje
als ik mijn component wil bewerken moet ik iedere keer op die edit knop drukken als je nu al een ingevoegd component wilt bewerken kan je er niet voor zorgen dat je alleen moet dubbelklikken op dat component?

ik heb 28 componenten ingevoerd

mvg Brecht

Nog een verbeter puntje.

Je kunt maar een keer een datasheet toevoegen.
Dus als je een datasheet bij 2 componenten wil gebruiken kan dit niet.
Hier heb je het meeste last van bij microcontrollers.

En zo loopt hij nog wel eens vast als je even bezig bent wanneer er bij een component een datasheet is toegevoegd en als er geen datasheet is toegevoegd loopt hij niet vast als ik dat component wil editen

En misschien kun je bij een datasheet ook een vakje maken met de link waar deze op staat dan hoef je niet allemaal die datasheets op te slaan.

En dat schermpje wat je de heletijd krijgt als je een component toevoegd begint na 10 componenten behoorlijk te vervelen.

Maar ik vindt het evengoed een heel mooi programma nog even wat tijd insteken en dan wordt het helemaal top :D

Op 17 februari 2010 17:45:57 schreef Pieper:
Nog een verbeter puntje.

Je kunt maar een keer een datasheet toevoegen.
Dus als je een datasheet bij 2 componenten wil gebruiken kan dit niet.

Daar stoor ik mij ook aan.

Andersom zou ook moeten kunnen: meerdere datasheets bij 1 component. Neem bijvoorbeeld de CD4017 ofzo van Philips/NXP. Daar wil je dan de component-specifieke datasheet aan hangen, maar ook de (CMOS/4000) technologie-specifieke datasheet.

Oftewel: de database-structuur lijkt tekort te schieten (danwel niet te kloppen).

Pieper:
luckyboy:

als het goed is moet het wel mogelijk zijn om een datasheet op meerdere items te zetten. dat kan met de (Use existing)knop.

de datasheet's en foto's worden niet in de db opgeslagen. maar kan je wat meer info geven over hoe hij vast loop voor hoelang en wat voor pc je hebt

Jochem:
ik ben toch al de DB aan het aanpassen ik zorg gelijk wel dat dit ook kan :}

Ik heb StockManager in de map "opstarten" gezet,en als de pc opstart dan zegt hij "StockManager werkt niet meer".

mijn pc:

Intel Pentium T2330 1.6GHz
Nvidia GeForce G9300M
3GB RAM

pc 2:

Intel Core 2 Duo E7500 2.93GHz
PowerColor HD4650
4GB RAM

waar kan ik stockmanager downloaden?

Ik zou eens op de eerste pagina kijken ;)

mischien leuk om de openings post eens te updaten met alle functies/ wensen, wat wel werkt en wat niet?

maar waarom zo veel moeite doen als je het gratis mag downloaden en gebruiken, zolang je maar niet meer als 250 facturen print ?

mijk eens naar adbplus, daar zit alles in