je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

Op 19 februari 2010 22:58:50 schreef Henry S.:
Campingbatterijen.

Die neem je onder de arm mee naar 't toilet?

e/ quote ivm nieuwe pagina

[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 22 februari 2010 06:59:06 (66%)

If you want to succeed, double your failure rate.

en ze zitten in die wegmarkeringslampen die vroeger aan werkzaamheden borden hingen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ook weer eens wat moois mogen ontvangen.

*klik*

ik heb het zo gedaan I.V.M dat co youtube filmpjes niet ondersteunt

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Altijd handig zo'n bel. Ben je van plan om een spoorweg in je tuin te leggen?

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Wauw hoe ben je daar aan gekomen?

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

@teunhaperen Nee is niet mijn bedoeling is gewoon voor de heb :)

@Gerwin Ik heb deze van mijn Oom gekregen die werk bij zoon bedrijf die die dingen plaatst, deze was afgekeurd dus mocht ik hem hebben.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ik heb ook wat gekregen.
De scherm heeft 62 aansluitpunten

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00764.jpg

Er kunnen 5 cijfers op en een pijl en een rontje.
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00770.jpg

En als je twee koppen in drukt krijg je dikke cijfers, wat niet zo hoort.

Weet iemand mischien hoe ik die scherm er makkelijk afkrijg. Hij is aan twee kanten gesoldeert :(

desoldeertang? soldeer wegzuigen,m pootje vrijstaand maken en lostrekken?

gasbrander??>:)

heeel mooi display! gasbrander niet aan te raden, zonde van de display.

[Bericht gewijzigd door The Engineer op zaterdag 6 maart 2010 12:53:21 (29%)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Gewoon een standaard LCD display-tje waar je zonder aanstuur-chip (die op de print zit) niets mee kunt! Het is geen display dat je zoals andere display-modules 'even' aan de printerpoort hangt.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dus zonder de aanstuur-chip kan ik er nieks mee ;(

is niet helemaal waar, google maar een beetje rond hoe losse LCD'tjes werken. als je erachter kan komen op welke pins de hoe heet het ook al weer, panels? zitten, en op welke segmenten kan je hem zo op een controllertje aansluiten. o.a. maxim heeft daar een aantal LCD driver chippies voor. zelfs in de 74xx en 4xxx reeks zitten er volgens mij een paar. ook sommige piccies hebben een lcd-driver peripheral.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

kun je dat ding niet gebruiken als een 7-segments? daar heb ik er hier nog twee van( en dan niet de 7-seg, maar als LCD) en die werken prima. wel op spanning en weerstand letten.

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Anoniem

NIET LOSHALEN!!! beter met de aansluitchip bewaren!

De chip zit onder de scherm, dus de aansturing ook.

Op 6 maart 2010 14:16:47 schreef Brandon:
Dus zonder de aanstuur-chip kan ik er nieks mee ;(

Jawel, hoor. Er komt wel wat werk bij kijken, en je moet zelf uitmaken of het de moeite loont.

Zo'n LCD heeft voor elk segement een externe aansluiting. Daarnaast is er ook een (of meer) BackPlane-aansluiting(en) aanwezig. Op die BP plaats je een blokspanning; dat mag best een lage frequentie zijn. Op de segmenten die niet moeten oplichten, plaats je dezelfde blokspanning. Op de segmenten die wèl moeten oplichten moet de blokspanning in tegenfase zijn.

Met een µC, bijgestaan door bv. een stel 74HC595 (of andere buffers als de 74HC574) is het te doen, maar het aansturen neemt wel een flinke slok processortijd in beslag. Je moet regelmatig de spanning v/d BP en van alle segmenten ompolen.

Of het de moeite loont, er aan te beginnen? Ja, als je een duidelijk, goed leesbaar cijferdisplay nodig hebt. Mag het wat kleiner, wat karakterhoogte betreft, dan ben je beter af met een 16*1 LCD-module.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
jerome

Golden Member

Heb een paar weken terug 3 turbine boor-frees machinetjes van een afgedankte tandarts installatie. Daarbij een honderd tal freesjes in diverse vorm in wolfram en diamant. Kan tot 250.000n-min. Een eenvoedig printje voor een gelijkrichter od. is zo geschreven zonder etsen. De afzuiging heb ik niet, maar daarvoor knutsel ik wel iets samen.

dat zijn leuke dingen , ik heb ze weleens gemaakt maar let op ze hebben geen ed van 100% en sommige hebben een koeling door de slang lopen nog . ook van een pedicure heb ik ze wel gemaakt gehad en dan was er een draad los in de slang bij de kop en kostte 400 euro om gemaakt te worden bij de leverancier. en ook weleens een rontgenapp gemaakt . heb er ook een rontgenbuis van nog van het ziekenhuis in d bosch .

Turbokeu

Golden Member

300GB Shared Storage (NAS) zonder zijn 12V/3A netadapter.
Gebruik hem voor het ogenblik met een 1-15V/2A labvoedingkje (Maxtor trekt tot 2A bij het opstarten, nadien ca. 1A).

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

idle schijven zijn best te doen , nu zijn er al externe disks die op usb alleen werken ( 5 volt ) . ik heb eens een 23 80gb harddisks gekregen en die allen aangesloten op een 3amp en een philips pe voeding en met wat stekkers van een slooppc voeding startten ze allen tegelijk op . en als gedacht waren er een aantal die jankten en zijn ook weggegooid . met de jaren gingen er wat meer stuk ,maar ja in 2003 was 80 gb nog erg veel . nu zit ik al aan 9 terabyte totaal ( 2/3 is backup ).

fred101

Golden Member

http://www.uploadarchief.net/files/download/pm6620.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/pm3256.jpg

Mijn nieuwste aanwinsten. Door de vorige eigenaar hier vandaag gebracht samen met een doos buizen en LED en neon displaytjes. De counter is 45MHz en in 2005 nog gecalibreerd en gejusteerd, hij is nu nog binnen de specificaties. Natuurlijk met nixies :-) (en zoals gebruikelijk bij Philips is er geen manual te vinden.

De scoop is een 50MHz (of 75MHz, kan ook hier niets over vinden) met twee originele miniprobes.Ook hier is geen manual vindbaar. De scoop is portable en heeft daarvoor een brede draagriem en een rubber stootrand omhulsel om het huis.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

http://www.prolexdesign.com/images/hp1741a.jpg

HP 1741a scoop gekregen op stage :)
100MHz 2 kanaals analog storage scoop.
Mooi beestje, laatst gekalibreerd feb 1988 volgens de sticker.

één elco rot aan de binnenkant. even vervangen en hij werkt prima.
verder is het enige gebrek de plastic kabel oprol pootjes aan de achterkant zijn zo droog na al die tijd dat ze spontaan afbraken.
alleen nog opzoek naar een setje mooie probes er bij.

p.s. Geen foto voor handen, dus schaamteloos eentje van het web geplukt.

Edit:
Ben te snel geweest. doet het toch niet.. iets mis met de tijdbasis waar ik de elco in heb vervangen. komt goed

[Bericht gewijzigd door Niekski op zondag 7 maart 2010 21:50:41 (11%)

Een rommelig bureau is het teken van een genie.
fred101

Golden Member

Hele mooie scoop, ik heb net mijn HP1740A gerepareerd en afgeregeld.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Henry S.

Moderator

Op 22 februari 2010 06:58:20 schreef Jochem:
[...]Die neem je onder de arm mee naar 't toilet?

Als het donker is dan heb je de zaklamp mee ;)
Deze batterijen vind je oa terug in grote zaklampen en als voeding voor waterpompen.

Op 6 maart 2010 22:09:53 schreef pros:
[...]
Jawel, hoor. Er komt wel wat werk bij kijken, en je moet zelf uitmaken of het de moeite loont.

Zo'n LCD heeft voor elk segement een externe aansluiting. Daarnaast is er ook een (of meer) BackPlane-aansluiting(en) aanwezig. Op die BP plaats je een blokspanning; dat mag best een lage frequentie zijn. Op de segmenten die niet moeten oplichten, plaats je dezelfde blokspanning. Op de segmenten die wèl moeten oplichten moet de blokspanning in tegenfase zijn.

Zit oa in de 7106. Een 3½ digit DVM, niet hele display wordt dan gebruikt.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

ben er erg blij mee.

fred, de 1740A is toch met interne logic analyzer?

Een rommelig bureau is het teken van een genie.
fred101

Golden Member

Nee, maar er is wel een variatie waarbij de X,Y vervangen is door een logic analyser knopje, http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=81&t=1056

[Bericht gewijzigd door fred101 op zondag 7 maart 2010 21:12:03 (22%)

Dit topic is gesloten