Show your projects! Part 18

Dit topic is gesloten

Je kan ook niet-ter-zake doende delen van de foto weg knippen, dan hoef je het overgebleven deel minder te schalen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
klein is fijn

Moderator

Op 28 maart 2010 15:44:22 schreef Akino:
bijvoorbeeld (wat ook nog eens binnen dit topic past)

[afbeelding]

Oei, even het koelblok een kwartslag draaien, dat bevordert de koeling gezien de warme lucht dan makkelijker omhoog kan.

Dat blokje is zo fijn dat de koeling nog wel eens zou kunnen tegenvallen wanneer je er geen fan op zet om er lucht doorheen te persen.

Wel proper printje! nog niet alle onderdelen aanwezig?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Via Skydrive dan maar:

Mijn LED-project:
http://public.bay.livefilestore.com/y1pET2KK-5RzkPwuQmzmRA5p6iGsg4mxNN…
Blauwe leds, gevoed door de atx voeding van de pc, schakelen dus in als de pc aangezet word.

Dan de stroboscoop, heb 1 buis van een kapotte buis overgezet naar een werkende, dus nu 2 buizen op 1 print, maar werkt perfect:
http://public.bay.livefilestore.com/y1poZ-uRf8mUR9S2pfgWmCG58CQNWZVSRz…

Edit2:
tadaaa, hij werkt, dankje

Gr,
Sander

Modedit:
GEEN poster formaat foto's aub, met img tags je afbeeldingen beperken is niet het zelfde als thumbnails maken !

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 28 maart 2010 17:40:56 (0%)

spatie in de [ img] tag weg laten

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Ja, die staat er bewust, zodat jullie kunnen zien wat ik getypt heb. Zonder die spatie krijg ik een lege ruimte

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Het was inderdaad de bedoeling een fan langst de zijkant erop te zetten,met behulp van de daar voor bedoelde kap.Maar een fan is eigenlijk helemaal niet nodig.Deze koelblokken zijn van hoogwaardige kwaliteit.Het koelblok kwartslag draaien is ook een optie.
Het koelblok in kwestie is een Alpha PEP66 Paar van deze koelblokken ooit eens voor 5 euro op de kop weten te tikken.spec van de fabrikant
Het bevestigingsgat had ik ooit al eens geboort en getapt voor een ander project.
De LM3886T heeft niet veel externe componenten nodig.
5 weerstandjes van 1/4 watt 1%,1 weerstand 1 watt1 Weerstand 3 watt,met spoel eromheen.
3 x 100nF condensator
6 elco's+bij gebrek aan bipolair+2 normale aan elkaar + - - + aan elkaar geknoopt.
Op de print is rekening gehouden voor allebij,ook voor C-tjes met een andere rastermaat is rekening gehouden.

Trafo/gelijkrichtbrug en voldoende cappaciteit buffer/afvlak elco's nemen het meeste ruimte in.Eventueel nog een preamp erbij.

De layout is het belangrijkste bij deze IC versterkers.En de kwaliteit is echt super,qua degelijkheid en geluidskwaliteit.
Echt m'n best moeten doen om er een te slopen/uitroken.Ik heb er toen veel te veel voedingsspanning (20V boven maximale specs) op moeten zetten,en alsnog bleef het IC nog een lange tijd heel.Tijdens deze test wel actief gekoelt.
Pas toen er uurtje geen signaal opstond en er weer signaal opkwam rookte het IC dan eindelijk toch uit.

Ik zal de layout+onderdelenlijst wel eens een dezer dagen mailen naar een van de CO moderators,misschien wel leuk,om bij audio te zetten,in de schakelingenlijst.Z'n kleine broertje de LM 1875 staat daar al in de lijst.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

je wilde er ook echt een slopen?
Wel heftig koelblok!

Ja,was inderdaad de bedoeling om te kijken hoe hufterproof/degelijk ze zijn,waar de grens lag.Maixmale voedingsspanning voor een 8ohm last is +35/0/-35,dus bij +55/0/-55 zolang er maar signaal op staat was het IC nog in staat om zonder vervorming te werken.
Ik had er 10 ofzo van liggen,zoveel kosten ze ook niet.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

Een tijd geleden kreeg ik de vraag of ik een RGB lichtbakje kon bouwen voor belichting bij filmopnames.
Na wat research gedaan te hebben heb ik uiteindelijk een hoop ledstrips besteld bij Niels, samen met een rgb controller en een voedingkje van bij Dick Best.
Een metertje witte ledstrip had ik nog liggen, dus deze kwamen er ook in.
Dit alles in een plastic opbergdoos waarvan de binnenkant verwijderd is.
http://users.telenet.be/vskaders/jurgen/CO/ledbakje/ledbak1_small.jpg
Bedieningsknopjes
Binnenkant
Blauw
Wit
Daar het goedkoop moest hebben we voor defecte ledstrips gekozen in combinatie met 10 reserve ledjes.
Uiteindelijk bleek ik 1 ledje te weinig te hebben. Dit dan maar opgelost door 2 defecte ledjes naast elkaar te plaatsen.

Vandaag heb ik ook de tijd gevonden om mijn klokje af te werken.
http://users.telenet.be/vskaders/jurgen/CO/klokje/klok4_small.jpg

Breadbord
Voeding met stopcontact achter een SSR
Binnenkant hiervan
Onderkant van de hoofdprint
Alles in een behuizing met vandalproof knopjes.>:-)
Het eindresultaat
En als laatste nog het schema

werkt die BL dimming goed?
Ik zou het eerder met een emittorvolger maken en een spanningsdeling met een LDR op de basis en daarmee de anode van de BL sturen.
Maar nu trekt de transistor zogezegd de kathode van de BL min of meer naar GND. Maar volgens mij vloeit er al voldoende stroom door de b e overgang om de transistor volledig uit te sturen.

(correct me if I am wrong ).

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
leime

Golden Member

Ziet er beide mooi uit!! Vooral die ledbak (maar wordt die niet warm?)

free_electron

Silicon Member

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 28 maart 2010 20:12:09 schreef Solfur_:
Het eindresultaat

Wauw. Mooi huisje!

Op 28 maart 2010 14:12:41 schreef sander95:
Opnieuw, via het uploadarchief, moest mijn foto's wel dramatisch verkleinen, maak normaal foto's van 1080p

Maak liever een foto van 640x480px met een fatsoenlijk toestel. De hoeveelheid ruis en non-focus is werkelijk ongelooflijk, het aantal pixels is bij zo'n kwaliteit werkelijk irrelevant. Ik snap niet dat mensen niet zelf zien dat hun mobieltje crappy foto's genereert...

If you want to succeed, double your failure rate.

@jochem

Wij hebben nog geen eens een normaal toestel, we doen hier alles met de mobiel. Maar ik zal kijken of ik voortaan de resolutie wat lager kan instellen. Voor de rest maakt deze hele scherpe foto's, alleen beweeg ik altijd wat, heb niet zo'n vaste hand;)

je moet er gewoon binnen geen foto's mee wille maken. Hij schroeft dan zelf de gevoeligheid omhoog. Dat zorgt voor die overmaat aan ruis, niet dat je wat bewoog, daardoor wordt je foto alleen onscherp.

http://img651.imageshack.us/img651/1020/img09259485566v.th.jpghttp://img202.imageshack.us/img202/9694/img09249467702.th.jpghttp://img696.imageshack.us/img696/343/img09229459084.th.jpghttp://img695.imageshack.us/img695/3093/img09189448579.th.jpg

Ik denk wel dat het duidelijk is wat het is.

Paar maand geleden met het idee een functie generator te maken maar had geen cnc (behuizing) tot mijn beschikking dus maar wat uitgesteld, later vond ik hier op CO dan een aanbieding om dingen te cnc'en.

Hij heeft hier dan ook op zijn site een soort blog van gemaakt in 3 delen (deel 1, deel 2 en deel 3)

Zeer mooi!
Nu de elektronica nog :-)
Ben benieuwd!

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Puik werk, chrome! Een snoepje van een bedieningspaneel!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

elektronika, ja das nog iets anders, heb alle menu layouts al gemaakt.

LINK (voor degene die geïnteresseerd zijn)

Wordt wel zware uitdaging (heb zelf nog nooit een avr geprogrammeerd :o).

* Tinus016 is even dweil en emmer aan het hallen wegens water problemen.

Wouw chrome dat is proper werk!! en succes met programmeren van je eerste AVR

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Hoe zitten die knoppen nou in dat paneel? Kun je eens een (schematisch) zijaanzicht posten, wellicht uit inventor? Mooi resultaat hoor!

En gewone tact-switches onder die knoppen?

If you want to succeed, double your failure rate.

wordt dat niet erg offtopic?

Het worden inderdaad gewoon tact switches, de knoppen zitten momenteel gewoon vast met plakband (voor te kijken).

Later wordt dit gedaan met een rubberen laag (zoals hier).
Knoppen kunnen dan enkel naar achter bewegen (moeten toch maar 0.3mm bewegen of zo).

Waar kan ik er een bestellen? Het ziet er erg veelbelovend uit! Doe zo voort;-).

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Dit topic is gesloten