Show your projects! Part 18

Dit topic is gesloten

Woww, ben jij ff goed bezig! Ik deed op het VWO ook al leuke dingetjes met elektro, maar nooit zo uitgebreid als dat!

Ik ben trouwens ook TU elektro gaan doen, maar halverwege het jaar ben ik overgestapt op HBO omdat het theorie-gehalte me te hoog was. Het tempo ging wel lekker maar die oersaaie theorie zonder een korreltje praktijk... Ik heb geen hekel aan theorie hoor, maar ik leer het pas als ik het kan toepassen in de praktijk.

Ja na een halfjaar gingen we wat doen met treinen en FPGA's, maar toen was mijn verveling al te ver door.

Ik wil je zeker niet van je keuze afbrengen, integendeel. Als jij het op de TU wel naar je plezier hebt is het helemaal geweldig.

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Nu ben ik nooit een treinliefhebber geweest ( ik spoor waarschijnlijk niet goed :-) ), maar dat magneettreintje mag er best wezen, HnD!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

zal een flinke duit gekost hebben die electromagneten, of heb je ze zelf laten draaien op school?

Henry S.

Moderator

@HnD: Prachtig! Hoeveel tijd heb je daar in gestoken?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Die magneten heb ik zelf gemaakt ;p accuboor met een m4 boutje een beste klos koperdraad en wat krimpkouse ben je een stuk goedkoper uit maar was idd een duur projectje. Kwam vooral doordat het twee keer fout is gegaan (en dat ik nog niet wist dat je voor elk probleem een ic hebt) voordat het treintje uiteindelijk reed.

Naja ik vindt het ook leuk om praktische bezig te zijn, een resultaat van je ontwerp is altijd leuk. Dus ben benieuwd hoe het op de tu zal zijn.

Teveel, deed eerst havo dus in eind havo 4 onderwerp kiezen en havo 5 beginnen naja op de pws presentatie avond deed ie het toen niet :S. Maar ondertussen hadden ze me ook naar het vwo geschopt dus jaartje extra en nu rijdt die prima. Dus dik twee jaar maar daar zitten ook heel veel maanden tussen waarin ik er niets aan heb gedaan want als het tien keer achter elkaar fout gaat is de lol er snel af maarja maandje later ga je er toch weer mee bezig. Dus was echt vet blij dat het werkte :P.

@HnD: dat ding is echt vet, dat punt heb je zeker wel verdiend ik ben trouwens wel benieuwd hoe het allemaal in elkaar zit, ook mechanisch gezien.

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

@HnD: Dat ziet er erg leuk uit!

Lucky Luke

Golden Member

HnD: Wauw! Geen zweeftrein (die kiezen nogal wat mensen als PWS/GIP en dat mislukt dan altijd), maar wel een soortgelijke aandrijving en het werkt tenminste 's een keer echt. O.K, er is flink tijd in gaan zitten maar dat is er ook aan af te zien. Nette printjes, geen kabelspaghetti, een echte baan ipv een kort stukje, en zo kan ik nog wel ff doorgaan (fatsoenlijke aansturing, soepel bewegend treintje, mooi afgewerkt, geen smeltlijm en ducktape te bekennen).

Echt prachtig.

Hoeveel stroom stuur je door de elektromagneten op het moment dat ze de trein aantrekken?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Zeer mooi gedaan, HnD :)

Ik denk dat het een goede keuze is om naar de TU te gaan.
Je zult ongelofelijk veel bijleren, niet alleen op vlak van elektrotechniek, maar ook over wiskunde en fysica en zo...
Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad :p

[Bericht gewijzigd door jommeke op dinsdag 25 mei 2010 22:27:12 (10%)

mijn huidige project:
een dubbele LM317T voeding op eigen print.
ontwerp heb ik gedaan in eagle
belicht op mijn led uv bak
geest en mit als resultaat:
hoek 1:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img00060-20100525-2208.jpg
Hoek 2:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img00062-20100525-2217.jpg
en de verplicht onderkant:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img00061-20100525-2216.jpg

morgen komt mijn behuizing binnen en de resterende onderdelen
en alle componenten voor wat andere projecten zoals de regel versterker
van de site. Die wil ik met een deel smd's gaan opbouwen

als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
Sine

Moderator

Aiai ...

6mm lucht en kruipweg houden rond je 230V aansluitingen !

Dus nooit een groundplane rond 230, sterker nog .. in dit geval heb je helemaal niets aan een GP

En zie ik daar nog sluiting bij die linkse driepoter? (vanonder gezien)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

hoeveel vermogen dacht je door deze baantjes te sturen?

Op 25 mei 2010 22:46:58 schreef Sine:
in dit geval heb je helemaal niets aan een GP

Minder weg te etsen materiaal ;) Niet dat ik daar wel op let :p

Den Dries www.hulens.be

Op 25 mei 2010 11:30:38 schreef HnD:
Ik ben van plan om elektrotechniek te gaan doen op tu twente maar eerst maar eens het examen halen. :S

Je PWS heb je alvast :P
Hopelijk tot volgend jaar dan, we zien je bij de introductie wel verschijnen :)

@pientertje max. 0.5A

@fredjuhh nee dat lijkt zo op de foto tijden solderen van tin op de groundplane gekomen.

@sine ik kwam er ook achter nadat ik hem ik elkaar gezet had kan altij nog met de frees aan de gang toch 1.6mm dik

@AC/DrieC wel een mooie bijkomstigheid en lekker snel klaar

als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/

Op 26 mei 2010 00:10:00 schreef thawebman:
kan altij nog met de frees aan de gang toch 1.6mm dik

De dikte heeft er weinig mee te maken, maar 'altijd nog' klinkt mij als een 'ik zie wel of het vonkt'. Ik zou gewoon gelijk het omliggende koper weg gaan frezen (hoewel 6mm misschien wat overdreven is).

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 25 mei 2010 22:46:58 schreef Sine:
Aiai ...

6mm lucht en kruipweg houden rond je 230V aansluitingen !

Dan zou eenvoudig netsnoer ook verboten moeten worden.

want? Daar heb je isolatie, op je print heb je alleen maar lucht.

Dit topic is gesloten