Welke is beter dat flip flop ding of die van dat overneem relais ?

http://www.uploadarchief.net/files/download/wisselmetovername.png

deze had ik gemaakt, en lijkt me het handigst.
Ik neem aan dat jij wilt dat ie standaard aan staat.als jij wordt aangehouden en ze zetten hem op de rollerbank hoef je niet te vragen of de begrenzer even aanmag.

in jouw geval draait de funtie om: ipv leds sluit je de condensator aan, en pak je het andere contact zodat hij standaard aan is. de drukker zet hem dan UIT, en die andere laat je weg; dat is je contactslot.

Nee eerst zat die onder mijn stuur kappen heb ik al 3x ongemerkt aan kunnen zetten. dus ik wil gewoon dat ik hem tijdens het rijden aan moet drukken;) hoe doe ik dit maken dan?

@progger had niet je hele topic gelezen, ik werk op de baan en kijk zo eens in volgevlucht naar een topic op de laptop.

@TS: zorg ervoor dat de begrenzer standaard aanstaat en dat jij die altijd met een verborgen knop afzet.
vroeg of laat is er wel eens ene die je brommer eens stillegt en opnieuw start. en dan staat je begrenzer wel af

okee en hoe maak je zoiets via het contact dat als je die aanzet dat begrenzer aan gaat en dat je hem met een knop uit moet doen
?

Dat had ik je al verteld:

in jouw geval draait de funtie om: ipv leds sluit je de condensator aan, en pak je het andere contact zodat hij standaard aan is. de drukker zet hem dan UIT

:P

Dus de plus op het contact slot ?
en de min op de min van de accu en dan die schakelaar iin het begin weglaten en alleen die shcakelaar voor uit doen gebruiken?

Dus de plus op het contact slot ?

juist!

en de min op de min van de accu

juist

en dan die schakelaar iin het begin
weglaten en alleen die shcakelaar voor uit doen gebruiken?

precies, ik bedoel de bovenste, die moet je voor het uitzetten gebruiken. het relais gaat dan aan, en dan gebruik je het contact normaal dicht is. dan gaat je begrenzer uit.

Ok nou ik probeer het allebei effe ;) want als je het contact uitzet blijft de accu toch stroom geven ?

de linkerhelft van het schema zit achter het contactslot. het relais valt dus wel af als je je contact uitzet.

maar van die flipflop direct op de accu toch ?

ik had geen flipflop geplaatst?

dat ding heet een relais, en de contacten daarvan sluit je aan tussen je begrenzer en de motorregelaar.

flipflop gaat niet werken, omdat er allemaal rare spanningen en frequenties op die condensator komt te staan.

http://prosje.be/Projects/2ToetsenFlipflopII.png
Met deze flip flop is de begrenzer toch gewoon helemaal los van de rest van de schakeling dus wat doordoor heen loop boeit toch niet ?

hoe ga je die 'out' op je begrenzer aansluiten? dan is er toch verbinding?

Kijk, het schema is zeer net. maar ik heb uitgelegd wat jij waarschijnlijk wilt, en daar heb je niet op gereageerd. dus nogmaals:

wil je een aan EN een uitknop?

of wil je bij het inschakelen van contact automatisch aan en alleen bij de knop uit?

Op die out komt een relais lijkt me toch ?

Het liest een aan en uit shcakelaar

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (32%)]

Volgens mij reageer je nu op jezelf.

snap je het nog? als je op de flip flop een relais aansluit, dan kan je de flipflop toch weglaten? ik heb laten zien dat het met alleen een relais ook kan.

Op 14 juni 2010 19:51:27 schreef Progger:
Volgens mij reageer je nu op jezelf.

De TS heeft de edit http://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png nog niet gevonden...

Hij mag http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks en http://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys even lezen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]

Op 14 juni 2010 17:30:19 schreef Progger:
hoe ga je die 'out' op je begrenzer aansluiten? dan is er toch verbinding?

Kijk, het schema is zeer net. maar ik heb uitgelegd wat jij waarschijnlijk wilt, en daar heb je niet op gereageerd. dus nogmaals:

wil je een aan EN een uitknop?

of wil je bij het inschakelen van contact automatisch aan en alleen bij de knop uit?

ik wil een aan en uit knop ;)

in mijn schema zat een uit knop. (eigenlijk zet die het relais aan, en de begrenzer uit). de aanknop (om het relais uit te zetten) is je contactslot. hier kun je een tweede knop achter zetten, zoals in het schema staat.

Nou ik heb dus net die geprobeerd van flip flop alleen in het begin stond die de hele tijd aan
en nu de hele tijd uit.
Moet de IC zelf ook nog apart staan aangesloten op de accu ofzo ?

Kan het zijn dat de weertand verkeerd om heb of maakt het niet uit dus + en - verdraaid?

Ik heb op die out een Transistor aangesloten.
Ik weet niet of dit goed is.
Iemand die mij kan helpen moet echt snel alles werkend hebben.

Graag snel reactie

[Bericht gewijzigd door Schrimpie op (19%)]

Je hebt een 'begrenzer' gemaakt door een signaal uit je motor te verbinden met een condensator.
kortom, je hebt geen flauw idee wat voor spanning of frequentie eruit komt.
die transistor zou kunnen werken, maar zolang je niets weet denk ik van niet.

Dus als je die schakeling met het relais niet probeert, vind ik het best. je kreeg het antwoord op een presenteerblaadje, en als jij het niet wil proberen is het niet mijn probleem.

mmar met die flip flop wil ik dus weten wat ik op de OUT moet aansluiten ?

en andere impuls schakelaar uit ?

[Bericht gewijzigd door Schrimpie op (44%)]

vergeet nou die flopflip, daar moet nog een transistor en relais achter, kun je beter de schakeling van progger maken met alleen een relais.

Niet dat dat gaat werken (de schakeling wel) er is denk ik geen agent die niet hoord dat er een begrenzer op je fiets zit en dus gaat dat ding alsnog mee naar het buro voor onderzoek.

Op 15 juni 2010 20:40:35 schreef morc:
vergeet nou die flopflip, daar moet nog een transistor en relais achter, kun je beter de schakeling van progger maken met alleen een relais.

Niet dat dat gaat werken (de schakeling wel) er is denk ik geen agent die niet hoord dat er een begrenzer op je fiets zit en dus gaat dat ding alsnog mee naar het buro voor onderzoek.

Is mij al 3x gelukt. dusja

Op 15 juni 2010 20:09:57 schreef Progger:
Je hebt een 'begrenzer' gemaakt door een signaal uit je motor te verbinden met een condensator.
kortom, je hebt geen flauw idee wat voor spanning of frequentie eruit komt.
die transistor zou kunnen werken, maar zolang je niets weet denk ik van niet.

Dus als je die schakeling met het relais niet probeert, vind ik het best. je kreeg het antwoord op een presenteerblaadje, en als jij het niet wil proberen is het niet mijn probleem.

Ik snap die van jou nu eindelijk maar moet ik bij jou schakeling de + en de - op de accu doen en dan een impuls relais kopen en dan dat mijn elek start aan is en een andere impuls schakelaar uit ?