Het werkt nu ook bij mij. Bedankt voor de hulp!
Vind het héél handig spijtig dat resistors enzo niet in het neederlands staan maar dat kan je simpel aan passen.
hoi Precious royi.
heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het programma niet gedownlaod.
heb me aangemeld, in het mandje gedaan, maar verder kom ik niet.
mvgr.lammert
Had hetzelfde probleem, als je het in je mandje hebt gelegd moet je op checkout klikken en de stappen volgen.
Daarna ge ja het wel vinden bij account Maintenance.
na als je nieuwsgierig bent naar de vooruitgang van het programma kan je dat hier zien.
http://www.r-junk.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46
en als ik nog iets ben vergeten. of denkt wat wil ik ook wel zeg het dan even.
WouterJ1993
Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
Kwam dit programma net tegen. Prima werk! Ook val ik nog nét binnen de 48 uur
. Ik ga d'r ook maar eens mee aan de gang. Heb nu nog maar een kleine voorraad, dus dat is makkelijk 'even' in te voeren. Dus dat scheelt in de toekomst een hoop werk als het allemaal in één keer moet.
Keep up the good job!
Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om de database met een ander programma te openen oid. (of een exporteer functie, kan ook)
Want:
Nu maak je het programma, over een aantal jaar komen er geen updates meer, nieuwe windows, je programma werkt er niet op. Moeten we onze voorraad opnieuw invoeren.
En:
Computer crasht, moet ook alles opnieuw.
hmm daar zit wat in. ik ga kijken of ik er wat op kan verzinnen.
ik heb het genoteerd.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (16%)]
Leuk dat de dubbelklik gefixed is, maar zijn de updates zo binnen te halen of moet het dan opnieuw gedownload worden en geïnstalleerd?
Als je met rechtermuisknop op het icoontje klikt dan staat er ook "option" bij, maar als ik hier op klik gebeurt er niets. Een bugje of moet dit nog komen?
Ik mis ook nog een mogelijkheid om de automatische update melding uit te zetten. Ik klik zelf wel op "Check for updates".
zo te zien was er nog een bugje, updates hoorde nog niet te werken. ik ben nog niet helemaal uit hoe ik de updates ga doen. maar ik was een beetje aan het testen er mee. maar het blijkt dat jullie ook een bericht krijgen. maar als het goed is hoort dat nu opgelost te zijn.
en over updates, ik denk dat je voor versie 1.1 hem opnieuw moet downloaden maar goed wat hebben jullie liever. een die zelf updates download of een waar je hem zelf mag downloaden. alle 2 optioneel natuurlijk.
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Zelf downloaden. Want: als ik het programma koop, dan wil ik ook de nieuwste setup hebben, en niet een oude die zelf update.
(en bouw er aub geen activatie / registratie / andere gewoonweg irritante beveiligingen in, als jij ooit besluit je activatie/registratie server te stoppen kan ik mijn gekochte programma niet meer installeren)
Iemand:
ik ben het helemaal met je eens :} daar heb ik ook zoon hekel aan. nee mij (policy) is gewoon koop hem want hij is toch goedkoop. en als je hem toch van iemand anders hebt gekregen hoop ik dat je hem even goed koopt omdat je het een goed programma vind.
ok wat vind je van een functie die de update(nieuw installatie) voor je download?
Wat ik handig zou vinden is dat je kan kiezen of je hem automatisch laat downloaden of handmatig.
Hier in belgië zit je nog met een download limiet.
Nu is dat 30 GB maar binnenkort 80 GB.
ledfan: zou je dan wel een melding willen hebben dat er een nieuw update is. en of wil je die ook uit kunnen zetten?
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Eerlijkgezecht zou ik me nu nog niet zo druk maken over de manier van updaten. Zorg eerst maar eens dat je programa echt af is. Zet tot die tijd je beta versies gewoon gratisch op het internet.
Verder heb ik gisteren voor de gein wat met het programma gewerkt en daardoor heb ik nog de volgende opmerkingen voor jou.
(1)
Momenteel krijg ik een lijst met de volgende kolommen
Name, Type, SubType, Location, Stock, ItemFolder Aan die ItemFolder heb ik niet veel, dus die kan weg. Verder zou ik graag een omschrijving naast de Name kolom hebben. Een "74LS04" is bv. de naam van het item en "Hex Inverters(with Open Collector Outputs)" de omschrijving. Nu kan ik die omschrijving nergens invullen zonder deze in de lijst direct terug te zien. En waarom dan ook niet gelijk een colom er bij zetten met het aantal (stock), je hebt die informatie toch al.
(2)
Een plaatje aan een item toevoegen is een leuk idee. Je krijgt hem dan gelijk te zien als je het item aanklikt. Echter vullen die plaatjes altijd het gehele venster op waardoor sommige plaatjes helemaal uitgerekt en vervormd getoond worden. Kun je de plaatjes niet zodanig opvullen dat de breedte/hoogte verhouding het zelfde blijven?
(3)
Verder merk ik dat ik het programma eigenlijk helemaal niet als stock manager wil gebruiken, maar meer als project manager. Namelijk:
Als je bezig bent met het ontwerpen van een nieuwe schakeling/schema dan ga je vaak op internet op zoek naar de juiste IC's en de verkrijgbaarheid/prijs daarvan. Na een tijdje download je ook nog wat datascheets van de betreffende IC’s. Kortom, een poos later heb je een berg aan informatie die je eigenlijk netjes ergens wilt vastleggen. Dat kan in principe mooi met jouw programma. Alle mogelijke componenten voor je toekomstig project kun je mooi invoeren met hun prijs, leverancier en de datasheet. Dat maakt het veel overzichtelijker als je aan het daadwerkelijke tekenen van het schema begint.
Ik zou het daarom ook best leuk vinden als het programma ook een 'project management' functie heeft. Dus dat je een nieuw project aan kunt maken, waarbij je items (uit je 'stock') kunt toevoegen aan je project. Vervolgens krijg je dan een lijst met alle componenten die je nodig hebt voor dat project en de totale prijs. Ook kun je dan gelijk zien welke componenten je nog eventueel moet bestellen en waar. Je kunt het nog leuker maken als je die lijst kunt uitdraaien zodat je een 'bill of material' krijgt. En met een druk op de knop kun je dan de aantallen van je magazijn afhalen. Snappy?
Ik heb ales geinstalleerd van extra software op win7 en op Vista, en ik krijg nog altijd foutmelding.
@ Luckyboy, dat heb ik ook al aangehaald ...
Maar toen werd ik ineens tot "dropje" benoemd. Helaas.
Het is wel een leuk programma... Heb het reeds op mijn oude laptop gezet ( met windows XP ) en daar werkt het fatsoenlijk zonder extra software...
Wel met de nodige bugs natuurlijk nog.
Michaelke: als je nog steeds niet uit komt kan je me mailen. en ik bedoelde met dropje niets ergs en als jij het zo hebt opgevat, dan spijt het me erg. wat ik er me bedoelde, er waren al drie mensen die de zelfde fout hebben aangekaard, en ja ik heb altijd geleerd om even in het verleden te kijken of het fout er is. en hoe je het kan oplossen. (Michaelke: probeer hem nog is te instaleeren)
dus nogmaals als je problemen hebt met het opstarten van het programma of kom je er niet uit kan je me mailen. en dan gaan we kijken hoe we het kunnen oplossen.
Fire_IC:
(1)
jij zegt dus ItemFolder heb ik niet veel aan dus die kan weg. en naast naam zou je graag een kort omschrijving er bij willen.
(2)
ja die plaatje is een beetje raar, ik ga dat ook even veranderen.
(3)
ik weet niet of je alles van deze topic hebt gevolgd. maar (ik kan het wel even in de to list zetten) er is een idee om een soort reporter te maken waar je uitdraaitjes kan maken van welke items je meer moet hebben. maar het idee van jouw is een stuk beter ik denk dat ik daar iets me gaan doen thanks
Heb zo juist het programma opnieuw gedownlaod en geinstaleerd, en het is nog steeds V 1.000. Dus V 1.1 heb ik nog niet gezien.
Verder is het downloaden een beetje omslachtig. Het moet denk ik wat eenvoudiger kunnen. Het idee om de komponeten in een project te kunnen opslaan spreekt mij wel aan. Je zou dan vanuit het project kunnen kijken of het in voorraad is, en zo ja er meteen in kunnen zetten zodat het bij de voorraad in mindering wordt gebracht. Goed idee.
Boeve: ik gaan eerst zorgen dat alles af is wat op me lijstje zit. die kan je hier zien
http://www.r-junk.com/index.php?option=com_content&view=article&am…
als ik klaar ben komt 1.1 te downloaden
Een BOM is ook handig (Bill Of Materials). Vooral als je dat projectdeel hebt gemaakt. Dan kun je een lijstje krijgen van alle onderdelen die je nog moet kopen.
Pas er voor op dat je code geen zooitje gaat worden nu je er steeds nieuwe dingetjes aan toevoegt. Wees niet bang om dingen te herschrijven als het te rommelig wordt.