Magazijn bijhouden?

mbbneon: haha ja daar gaat zeker de meeste tijd van mij in zitten om het netjes te maken. en ik herschrijf constant dingen opnieuw. ik denk dat ik zelfs alweer mij SQL systeem ga herschrijven.

daar heb ik wel een paar vragen over.
wat hebben mensen liever een locale db zo als wat er nu is. of hebben jullie liever een aparte db zo als MYSQL. of alle 2... als ik het toch ga doen dan kan het net zo goed goed gebeuren.

MySQL is wel handig, ik heb toch al een server draaien. (en dan kan ik ook via PHPMYADMIN er bij, vind ik fijn aangezien ik dan direct een .sql export heb. + gesynchroniseerde database op iedere locatie!

[Bericht gewijzigd door Iemand op zaterdag 19 juni 2010 19:17:18 (13%)

heb nog even na zitten denken. Het handigste is als je een lokale en een internet database hebt. Deze in sync houden is een ander verhaal, maar het voordeel hiervan is als je een object toevoegt je de gegevens van anderen kan gebruiken, je hoeft dan niet zelf nog een keer een datasheet en een beschrijving en een plaatje toe te voegen als iemand anders hetzelfde onderdeel heeft.

Oke Precious royi.
Wachten we nog even af.
Is trouwens al een mooi lijstje geworden.
zo te zien blijft het niet bij een update gezien het lijstje

Henry S.

Moderator

Op 19 juni 2010 20:23:33 schreef pientertje:
Deze in sync houden is een ander verhaal, maar het voordeel hiervan is als je een object toevoegt je de gegevens van anderen kan gebruiken, je hoeft dan niet zelf nog een keer een datasheet en een beschrijving en een plaatje toe te voegen als iemand anders hetzelfde onderdeel heeft.

Succes daarmee, hopelijk ben je dan zelf wel de baas van de gegevens in het record. Anders ben je afhankelijk van een ander zijn 'creativiteit'. En voor velen is iets anders ook vaak hetzelfde...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb nog wel een idee (hoewel je het al wel druk hebt):
Als je op een type in de linkerkolom klikt dat daaronder de sub-types komen.

bedoel je zo iets?

Jha, daar ben ik ook wel voor.

Maar laat dat database synchronisatie idee nog maar even varen. Anders ben je in 2014 nog niet klaar.

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford

Fire_IC: "aar laat dat database synchronisatie idee nog maar even"

ja dat doen ik ook.. op dit moment zit het op mijn ideeën lijst.

Ja dat is helemaal wat ik bedoel.

ledfan: hij ziet er dan dus zo uit. hij is nog niet helemaal af maar dan heb je een indicatie :}

http://www.bakkie-lan.nl/Roys-junk/TreeView.png

Mooi!Net wat ik bedoelde.
Doe vooral zo door met je programma!

Veel succes!

Ja, dat ziet er goed uit Precious roy

Na ik heb toch besloten de project manager in versie 1.1 te zetten. maar heb nog wel een vraag. wat willen jullie allemaal hebben voor functie... moet je bijv.:

  • Bestanden aan een project kunnen toevoegen.
  • Logboek kunnen bijhouden.
  • items aan project toevoegen.
  • print-out kunnen maken voor items waar je niet genoeg van hemt...
  • moet je items kunnen reserveren voor een project... (dus als je heb
    opzoekt dat je dan -100 ziet of zo)

Dit zijn een paar ideeën die in mij zijn opgekomen als jullie nog meer weten te verzinnen hoor ik ze graag.

Inkoopprijs, en op die manier steeds de gemiddelde prijs per onderdeel.

Verder voor projecten lijkt het mij handig als ik kan aangeven welke onderdelen ik nodig heb. Dat het programma aangeeft of ik ze nog heb, en hoeveel de totaalprijs dan is :).

LED there be light

In jouw lijstje en met de punten van Joeri ben je al een heel eind. Zorg er wel voor dat elke functie perfect werkt voordat je een nieuwe functie toevoegt. Ik heb liever een programma met een beperkt aantal functies wat goed werkt dan een programma met veel bugs door de veel 'onnodige' functies.

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford

Ik zie dat op de to do list alles goed vordert.
Misschien kan je bij de weerstanden nog iets maken met de kleurcode?
Zodat er bv. een extra kolom bij komt waar in de kleuren staan.

Nog veel succes met het programma!

Ik heb al een tijd niks meer van me laten horen dus ik denk ik laat even zien hoe de project manager er ongeveer uit ziet

na zo dus :}

Edit: Hij is wat groot dus ik doe het zo maar
http://www.bakkie-lan.nl/roys-junk/ProjectMainScreen.png
je krijgt voor dit scherm een andere scherm waar je een project kan kiezen. in de foto zie je dus het project rechts in de project explorer en dan zie je links dat er een log word bijgewerkt en dat er een bestand word bijgewerkt. je kan ook foto's toevoegen en zo.

Items en reports moeten nog.

Heb hier zelf het programma al weer even niet gebruikt, en krijg nu de melding dat er een update beschikbaar is. Maar als ik dan op die tekstballon klik, gaat ie weg :S.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik Stock Manager kan updaten?

Groetjes!

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!

ja het spijt me. dat is nog een bug. ik was aan het testen met de updator. maar hij werkt nog net goed. dus is het eigenlijk een fals beright.

maar binnen kord komt een niewe versie uit waar het in opgelost is :}

Ik heb gisteren alles ingevoerd in het programma.
Als de nieuwe versie uit is moet ik dat dan allemaal opnieuw gaan doen?

Verder heb ik nog gezien dat er nog maar 2 to do dingen op je lijstje staan. Doe zo voort!

Maar waarom maak je je site niet in het Nederlands en in het Engels, mijn engels is nog niet zo goed...

[Bericht gewijzigd door LEDfan op donderdag 22 juli 2010 13:36:03 (45%)

Goede vraag

je zal met de nieuwe versie wel wat aanpassingen moeten aan maken. Bvb een item heeft nu een prijs en valuta zo dat jet met de project een rapport gelijk kan uitdraaien met prijs en winkel en alles er bij zeg maar. Maar die info zal je er nog bij moeten zetten.

Verder heb ik met het support geven op mysql en mssql een probleem gemaakt dat sql compact niet werkt (word nog opgelost)

En de site is in het Engels omdat ik mijn programma voor iedereen wil maken en Engels is een Betje de gangbaarste taal ter wereld. Maar ik zal kijken of ik er een taal knop in kan zetten :}

[Bericht gewijzigd door Precious roy op donderdag 22 juli 2010 13:55:28 (11%)

Ik kan wel begrijpen dat je site in het Engels is, vind het alleen gewoon lastig, maar daar kan jij natuurlijk niet aan doen.

Gaat de project manager de eerste 48 uur ook gratis te downloaden zijn?

je moet de project manager zien als een soort ingebouwde plug-in voor de stock manager. dus met de volgende update krijg je hem er bij. dus als je de stock manager hebt heb je ook de project manager.

ik heb al niet echt veel tijd gehad om er aan te werken maar ik ga binnen kort weer tijd vrij maken.