Het "wat is/doet dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb hier een Sony ICmet opdruk:

SH-A1 SONY
|IDVV|

Het lijkt een zwarte ingedoopte dikkefilm schakeling.
9 pootjes SIL; c.a. 2×2,5 cm

Niets gevonden met Google

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

waarschijnlijk een custom made ic.

maartenbakker

Golden Member

Op 27 juli 2010 13:50:12 schreef free_electron:
nog ne keer : ethernet trando. twee common mode chokes en twee transfos. zou belfuse kunnen zijn van makelij

Die van Belfuse lijken er (qua nummering) niet eens op. Google helpt ook niet mee helaas...

@Luckyboy: geniaal, ik kan niet anders zeggen ;-)

@Tidak: is dat echt alles dat er op staat? Bij Sony zou je een 9 cijferige code x-xxx-xxx-xx verwachten, of een BXxxxx nummer (CX waren de echte IC's). Ik weet in elk geval dat in de oudere modellen betamax video's wel dikkefilms zaten, maar zal in andere wat gecompliceerdere apparaten rond die tijd ook wel voorkomen. Sony was er niet de enige mee, Philips vond het rond eind jaren '70, begin jaren '80 ook best leuk om daarmee te knutselen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Ja, helaas, Ik weet niet zeker waar het uitgekomen is, maar het kan uit een monitor (geen Sony) of uit een VHS camera geweest zijn. Ik dacht eigenlijk dat het een solid state relais was, want het heeft wat weg van een Hamlin model 7582, alleen zitten er meer pootjes aan
Nog even voor de hudelijkheid: De code tussen de twee verticale strepen is | I D V V | en niet |IDW|, zoals het in de voorgaande posting lijkt, doordat de V's samenvloeien. Dat zou ook een datumcode kunnen zijn

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Weer wat gevonden tussen de oude rommel. Strip met 200 van deze ... dingen. Of het zeners of condensators zijn weet ik niet.

Ze zijn van ST (F-E heb jij een idee?) en hebben de opdruk DB3-C622 . Ze zijn ongeveer zo groot als een 1N4148.

http://www.eftelnet.nl/DIV/ST-DB3C622.jpg

bjokal

Golden Member

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

ja, het is een DB3 diac oftewel trigger-diode.

Nou Luckyboy, jij lijkt er alles vanaf te weten. Leg eens uit hoe zo'n trigger-diode gebruikt wordt? >:)

If you want to succeed, double your failure rate.

In feite zijn het 2 tegenover elkaar gestelde zenerdioden. Bij een wisselspanning gaat dan boven een bepaalde waarde de ene kant of de andere kant in geleiding. Deze werden vroeger ook toegepast in TV's met een thyristor gestuurde voeding.
Voor die tijd gebruikte men daarvoor een neonlampje waarvan de ontsteekspanning op ca. 90 volt lag.

Groetjes Hans.

[Bericht gewijzigd door Zoef de Haas. op vrijdag 30 juli 2010 15:51:39 (16%)

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Haha, bedankt Hans. Ik weet het, maar ik was eigenlijk meer even aan het vissen naar een reactie van Luckyboy. Een beetje gemeen misschien, vandaar mijn >:)-smiley

If you want to succeed, double your failure rate.
Sine

Moderator

En deze wordt alweer erg vol ... tijd voor een nieuwe.

Verder in Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 2

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 31 juli 2010 14:32:12 (51%)

Dit topic is gesloten