Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

Misschien geen slecht idee voor een noodstop, ik heb hier ook al aan gedacht. Maar ik wou er iets leuker meedoen :p later gewoon nog wat knopjes bijplaatsen :p

De bureau is 1m80 lang en de breedte ontgaat mij even. De schuiven eronder zijn ook vrij diep dus daar kan ik ook veel in kwijt :)

Karel

Dan toch maar besloten mijn prutshoekje er ook eens bij te zetten

http://i54.tinypic.com/293kp6s.jpg

Haha decoratieve soldeerbouthouder heb je daar >:-)
valt ie niet rap om?
welkom op co trouwens :)

WHA, idd lol @ soldeerbouthouder :D

If you want to succeed, double your failure rate.

Zo'n wijnfleshouder, waarin de fles ietwat schuin staat/ligt, zou IMHO beter zijn.
Maar het werkplekje ziet er knus uit. En rommelig, want dat moet! :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

aan de hoeveelheid automaten te zien zit je in de wijkverdeler met je hobbyhok :P de fles is wel een leuke houder , maar smelt het handvat niet als de warmte opstijgt ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wel de linkse verdeel"kast" is die van men prutshoek zodat ik niet het hele huis plat leg xD, de rechtse van het huis.

Wat de soldeerbout betreft deze kan wel warm worden maar smelten doet hij niet. (Het is een weller :D)

Mijn laaste Projectje waar ik aan bezig ben (de rc-auto) is het ombouwen van de gewone controller naar een joystick.

Van
http://www.wheels-near-u.co.uk/shop/catalog/wnu_cont/post5/post5-remote-control-package.jpg

Naar
http://img.diytrade.com/cdimg/766712/7469862/0/1227515457/PC-USB_JOYSTICK.jpg

(afbeeldingen zijn maar ter illustratie)

Aangezien dit Prutshoekje nog maar een kleine maand oud is is er nog niet veel apparatuur aanwezig (ben nog niet zo lang bezig met elektronica

Tidak Ada

Golden Member

Knus, maar het moet wel nog wat voller worden.... ;)
Een stevige bintlaag of een betonvloer is een eerste vereiste; vraag maar aan fred101 :P

Bedenk dat de handvatten van Weller bros worden op de lange duur (jaartje of 20) en dan is het ineens "knaps" en dan schieten die 3 schroefjes er uit, als je een stevig verlijmd SMD'tje lossoldeert >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Groepen kast binnen handbereik, helemaal handig :P

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
fred101

Golden Member

Ze zijn wel wat onhandig geplaatst die groepenkasten. Daar kun je straks niet meer bij ;-) Zo'n stapel 19"spul zet je niet zomaar even weg hoor. Ik heb bij mij een groepen kastje onder de tafel zitten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
If you want to succeed, double your failure rate.

een rooie weller , tis wa . maar dat verhaal van tidak heb ik ook al gehad met een weller van 30 jaar oud , dus tidak je bent er te lomp mee geweest :)

de vloer ziet er prima uit met die tegels , wel beter een matje eronder voor de winterkoude in je garage . de linkerkast lijkt wel 1 op 1 uit een motorregelkast te zijn overgezet . maar waar zijn je werkbank wcd's ?

@fred , je hebt dus wel een aparte groepenkast in je hobbyhok , voeding zeker vanaf de lantaarnpalen gehaald ander ging je voedingskabel smelten :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

@ Testman, ik vergiste me; mjn Weller was 40+ jaar oud!! :P
Heb nu, dank zij een CO-er, een nieuw handvat en hij doet het nog steeds!

Alle thermoharders worden overigens brosser in de tijd, zeker bij verwarming (denk maar aan pannengrepen).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@testman: momenteel heb ik nog maar 2 wcd's deze kan je links onder legger achter alle rommel zien?. (er ligt een desoldeerpomp op.)

Wat de temperatuur betreft zit het wel goed. De stookketel staat in de garage :D

Die linkse plaat komt uit een industriële verdeelkast. Ik heb een paar maand geleden zo 2 overvolle kasten kunnen op de kop tikken.

En de soldeerbout heb ik nu 3 jaar ofzo maar ga hem vervangen door een regelbare ersa.

Tevens zijn de wcd's aan/uit te zetten via de pc.

Tidak Ada

Golden Member

Op 12 oktober 2010 16:41:49 schreef D4rkPr1nc3: Tevens zijn de wcd's aan/uit te zetten via de pc.

Ik krijg de indruk dat je leker bezig bent !! ;)

/edit:
Waarom heb je die veerhouder van de weller (?) op het schap gegooid? (links, middelste plank)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 12 oktober 2010 16:53:40 (21%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

deze is niet van de weller

maar van een aldi geval (welke het ondertusse al begeven heeft)

Maar de weller past hier niet in (laat het plastik smelten)

Tidak Ada

Golden Member

Ah, zo'n TOP-kraft geval Leuk speelgoed....

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 12 oktober 2010 17:58:07 (75%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

topkraft ,is meer keine topcraft :) de apparaten wegen best veel dus denk je dat is niet slecht maar de aluminium is aldaar een plastic legering dus erg snel stuk , maarja een netsnoer is altijd handig ....

overigens is het niet zo handig om open groepkasten langs je werkbank te hangen maar wel ip44 wcd's op de werkbank .

je kunt trouwns zo de bakkeliet houder uit die veer draaien en er een andere houder insteken dan kun je hem voor de weller gebruiken . ik heb dat ook gedaan omdat mijn weller houder versleten was en de bout steeds scheef hing , geruild met een houder die nog een goede ring had .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

[spam]

We have a section for this kind of stuff :

http://www.circuitsonline.net/aanbod/8/personeel

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 15 oktober 2010 15:54:01 (94%)

100 K + auto. Bel ze wel

[Bericht gewijzigd door Sponcebert op vrijdag 15 oktober 2010 15:55:36 (41%)

Ik ben er klaar mee voor
Sine

Moderator

Meteen een mooi moment voor een nieuw topic, deze is aardig vol.

Dit topic is gesloten