[IA] goedkope krimptang

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

ZO post was laat vandaag. Maar ik heb hem :) Bedankt Kif!!

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
benleentje

Golden Member

De tang is binnen bedankt KIF.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

kan alleen maar zeggen, ideaal ding. werkt perfect

bjokal

Golden Member

Net thuis, hier is de tang ook aangekomen :-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Tang lag in de bus vanmiddag!

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Lucky Luke

Golden Member

Tang is aangekomen! Bedankt Kif.

Heb zelfs al 3 a 4 stekkertjes verprutst (daarna had ik door hoe dat ding werkte. Werkt echt stukken beter dan prutsen met een punttangetje). Al 12 contactjes gekrompen vandaag :) (kabeltjes voor KLM5)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Tang is net binnen bedankt KIF bij ons is de post pas laat!

Op 23 oktober 2010 23:41:47 schreef warenar:
Tang is net binnen bedankt KIF bij ons is de post pas laat!

Wait, wut? Het is bijna middernacht en hij is nu pas binnen? :P

Klopt was echt laat ik maakte me al zorgen.

Hier istie ook binnen, bedankt KIF!

Do Androids Dream of Electric Sheep?

Potverdrie, had ik geweten dat hij op zaterdag werd bezorgd dan had ik natuurlijk niet m'n werk-adres opgegeven :D

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb hem ook binnen, maar wat loop ik er nog mee te klooien zeg :P

Iemand wat goede tips?

zoals ik hem gebruikt heb:

http://www.reichelt.de/bilder//web/artikel/D320/CRIMPPSK.jpg

die connectors hebben een stel zeg-maar-even pootjes die om de kabel heen klemmen.

ik heb de connector gewoon neergelegd op de eerste bult (van links gezien) met de pootjes omhoog (zodat ze in de uitsparing aan de andere kant van de bek zitten.
kabel ertussen en knijp

Lucky Luke

Golden Member

Op 26 oktober 2010 11:38:11 schreef leejoow:
Ik heb hem ook binnen, maar wat loop ik er nog mee te klooien zeg :P

Iemand wat goede tips?

Ja, ik zat ook te prutsen in het begin...

Tang in je rechterhand houden. 1 klik dicht doen. Dan het conectortje erin doen. Kant die op de pinheader moet steek je door de tang heen vanaf de kant waar het draadje in moet (de kant waar zoveel en zoveel AWG op staat). "vinnetjes" van het connectortje naar boven (vandaar eerst 1klik dicht, anders valt 'ie eruit).

Dan nog een paar klikken dicht tot je nog net niet aan het pletten bent. Dan draadje erin en pletten maar.

Enige wat ik nog niet weet is of je die draadjes nou eerst moet strippen of niet. Ongestript maakt het ook prima contact namelijk... Maar als er stroom door moet strip ik ze toch eerst, lijkt me beter.

Ding werkt prima ook met dat draad met 1 harde kern ipv een soepele kern van meerdere draadjes.

@ alle tangbezitters:
Hoeveel connectortjes heb je verprutst voor je het door had?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

ik heb ze wel steeds gestript.

en het ging meteen de eerste keer goed hier. Alleen verprutste ik de 2 erna.

die harde kernen gaan inderdaad ook prima, al heb ik al 2 keer gehad dat de kern afbrak na de connector (utp kernen zijn niet sterk)

Als de draden afbreken, bij bvb utp kabels, moet je de druk even verminderen. je kan dit regelen door het schroefje, gemerkt +/-, even los te draaien en een gaatje te versteken.

Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals

die utp kabels breken bij mij altijd af. ook van soldeerverbindingen. kan gewoon niet goed tegen bewegen.

ik moet eens een rol met kabel kopen die we ook op school hebben. dikkere massieve kabel die een stuk beter tegen buigen kan

Henry S.

Moderator

Op 26 oktober 2010 13:08:41 schreef Lucky luke:
Enige wat ik nog niet weet is of je die draadjes nou eerst moet strippen of niet. Ongestript maakt het ook prima contact namelijk... Maar als er stroom door moet strip ik ze toch eerst, lijkt me beter.

De bedoeling is om eerst te strippen, of je moet speciale connectors gebruiken.

Op 26 oktober 2010 13:11:12 schreef timberleek:
die harde kernen gaan inderdaad ook prima, al heb ik al 2 keer gehad dat de kern afbrak na de connector (utp kernen zijn niet sterk)

Ze zijn niet echt bedoeld voor massieve kern, maar een krimpkousje kan helpen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 26 oktober 2010 19:07:26 (29%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb nog geen contactjes, dus kan er eigenlijk nog weinig mee :P

Iemand nog mooie adresjes voor contactjes (en lege headers)?

If you want to succeed, double your failure rate.
Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals