Show your projects! Part 20

Dit topic is gesloten

Ziet er mooi uit maar laten ze op de hoeken meestal nog koper zitten om etsmiddel te besparen?
Maar eigenlijk maakt dat niet veel uit school betaalt.

@reddevil ziet er cool uit! Wel even aan gewerkt zeker?

[Bericht gewijzigd door LEDfan op zaterdag 27 november 2010 16:41:35 (16%)

Je hebt je print ondersteboven liggen :+

Mooi om een TQFP'tje te laten op landen!
Alleen een soldeermaskertje zou nog handig zijn, maar als je even oplet bij het solderen komt dat ook wel goed.

Reddevil: whohaa! Das kunst. The art of Electronics...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
fred101

Golden Member

Red Devil, respect, wat een klus moet dat zijn geweest.
Ik heb laatst op de site van pros gevonden hoe je die mooie behuizingen maakt. Doe jij dat ook ongeveer zo ?
Dat moet ik toch ook eens proberen. Voor de nixie ga ik voor plexieglas maar het eerstvolgende echte ( niet als experiment bedoelde ) project moet toch ook maar eens mooi in een kastje. Je schijnt ook nuttige dingen te kunnen maken met electronica :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Op 27 november 2010 17:42:24 schreef fred101:
...maar het eerstvolgende echte ( niet als experiment bedoelde ) project moet toch ook maar eens mooi in een kastje. ...

LOL, mijn projecten stranden tegenwoordig allemaal in de (werkende) experimentele fase. Maar wij electronici weten onderhand al wel dat, als je iets goed wil afwerken en inkasten, het ook tijd kost (en het levert, althans voor mij ook veel amusement en voldoening op)

Maar momenteel dus niet, ik heb het stomend druk. Dat heeft zijn effect op de hobby...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

@ Riktw:
Nog even de flux verwijderen ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

@ free-electron: Het zijn Super Flux LED's die in de spots gebruikt zijn.
@ Mah: Er zit geen glasvezel in de bomen, deze worden lans onder beschenen door de RGB spots.
@ Ledfan: Er zit veel werk in maar achteraf kan je er van genieten.
@ Fred101: De behuizing is ongeveer hetzelfde als Pros, alleen werk ik veel met aluminium.

Bedankt voor de reactie's, zal het mijn ouders laten weten dat ze iets mooi's hebben staan.

Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift

Op 27 november 2010 20:58:32 schreef Tidak Ada:
@ Riktw:
Nog even de flux verwijderen ;)

goede, morgen ff doen :)
zit atm een NXP arm op, flux kan er wel af onderhand

[Bericht gewijzigd door Riktw op zaterdag 27 november 2010 21:24:01 (14%)

Op 27 november 2010 17:42:24 schreef fred101:
Voor de nixie ga ik voor plexieglas maar het eerstvolgende echte ( niet als experiment bedoelde ) project moet toch ook maar eens mooi in een kastje. Je schijnt ook nuttige dingen te kunnen maken met electronica :-)

Daarvoor hebben ze eurocard racks bedacht. Je hoeft dan als electronica techneut, alleen maar een frontje te ontwerpen ;-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

@Reddevil

* electro_freakz zoekt emmer en dwijl, en begint met de kamer droog te maken

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Lucky Luke

Golden Member

Het betere ledtemmen icm. met modelbouw.

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Linux laten booten op nieuwe gsm, nuttig voor wat remote control projectjes. Wel nog even uitvissen hoe je multitouch doet met linux, 2 cursors krijgen als je het aanraakt met 2 vingers is niet zo nuttig.

http://thurini.info/linux.png

[Bericht gewijzigd door Uranium op zondag 28 november 2010 18:23:04 (35%)

Lucky Luke

Golden Member

Kun je er ook nog mee bellen?

luke@telefoon:~$ bel 06-12345678
bel: command not found
luke@telefoon:~$ call 06-12345678
Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, probeert u het later nog eens
luke@telefoon:~$ sudo call 06-12345678
sudo: password for luke:
Goedemiddag, Roest bedrijfswagens BV, met Piet Roest, waarmee kan ik u helpen?

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ook even een projectje van mijn kant.
Een kameraat van me wou voor zijn brommer een temeratuur sensor hebben. Hij wou de termertuur van zijn blok en uitlaat meten en op een 1*16 LCD schermpje zetten. Hieronder een paar foto's
http://www.uploadarchief.net/files/download/pb175172-1.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/pb175173-2.jpg
onderkant

http://www.uploadarchief.net/files/download/pb175183-3.jpg
onder de scherm

Voor mijn labvoeding heb ik een prinje gemaakt met 2 trafo's. De printje heb ik op een kunstof plaatje vast gemaakt.
Ik heb even een klein vraagje; Hoe kan je eigelijks aan de primaire kant (aan de 230 Volt zijn kant) de zekering bereken?
http://www.uploadarchief.net/files/download/pb285306-4.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/pb285308-5.jpg
onderkant

Lucky Luke

Golden Member

misschien aan de primaire kant van je trafo flink wat eilandjes weghalen. In verband met de kruipafstand.

verder netjes met die printkroonstenen, geen spaghetti en geen kabels die lompweg vastgesoldeerd zitten op de onderkant.

vandaag een weergerelateerd projectje ; m'n op liion accu's verwarmde handschoenen omgebouwd met betere bediening .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0082.jpg

zo staat de verwarming aan.

en wat er rechts langs ligt zit er dus in aan verwarmingsbron . er zat origineel onder en boven zo'n vel in , maar de onderste zijn niet zo fijn met gebruik . dus nu als reserve . de verwarming bediening zat origineel op de accu zelf en deze is niet zichtbaar , dus aanzetten is niet makkelijk , ook ging de verwarming onderweg weleens uit door de afsluitklep die de knop indrukte .

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 28 november 2010 23:47:18 (11%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 28 november 2010 18:48:52 schreef Lucky Luke:
Kun je er ook nog mee bellen?

Ja, dat gaat, maar ik heb dual boot. Daar gebruik ik wel gewoon de gsm software voor.

Tja, een ander OS op je telefoon... het kan me niet echt warm krijgen (zeker niet als je opnieuw moet booten om weer bereikbaar te zijn..)

@reddevil: mooi hoor!
Maar eh, als er toch zoveel werk in zit, is het dan niet veel leuker om het in de voortuin op wat grotere schaal (doch kleinschaliger :)) te doen? Of komen er langs deze miniatuur ook mensen op lopen? Het mooiste is toch als anderen het ook kunnen bewonderen.

@testman: bij de temperaturen waarbij je handschoenverwarming wenst, gaat die li-ion accu dan niet moeilijk doen? Mijn ervaring is dat die dingen enorm inleveren bij lagere temperaturen.

If you want to succeed, double your failure rate.

@ brandon
is die cel niet een eetje ein, vergeleken bij die transformatoren?
ik zou niet verwachten dat die het hele vermogen aankan.

verder, netjes printje!

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

@Lucky Luke
Dat kan ik nog wel even doen. Bedankt voor de tip.

@TechnOoB12
De trafo is 24VA, en de brugcel is 1 ampere. Nu je het zecht is dat best aan de krape kant. Even kijken als hij te warm word of dat hij stuk gaat. Ik denk niet aat de 1 ampere kom, maar goed.

Bijde bedankt voor de compliment.

@jochem , de accu's gaan volgens specs 5 uur mee . dat heb ik nog niet nodig gehad aan 1 stuk . ik laad ze thuis op , onderweg zitten ze onder m'n pols in de handschoen . helaas zijn de handschoenen ietwat groot waardoor gas geven /remmen niet handig gaat . heb er nu een oplossing voor gevonden ( test ik morgen naar t werk )ik zal ze nodig hebben , met de -6 donderdag overdag en de -15 donderdag en vrijdagnacht :P

Waarom hebben die handschoenen eigenlijk accu's, en zitten ze niet met een draadje gekoppeld aan de 12V van je motor? Is toch veel handiger?

Draadje kan je dan wel via de mouwen en binnenkant jas ergens naar je kuip laten lopen lijkt mij.

Ik denk dat de batterijen gemakkelijker zijn ivm het op en afstappen van de motor. Dan hangen er geen kabels in de weg en als je al eens vergeet om de kabel te unpluggen dan trek je hem mee met wie weet wat voor gevolgen.

dat systeem is er ook idd , maar het insteken van stekkers met handschoenen aan is niet erg handig .

heb wel zitten denken aan een stukje koperfolie op 2 vingers van de handschoenen en hetzelfde op de handvaten maken , als contact voor boordspanning .

Dit topic is gesloten