[IA-gesloten] Nieuwe CO labvoeding: 0-30V 0-1.5A

Ik ga er vanuit dat de PCB's professioneel geproduceerd worden incl. silkscreen?

Gaan jullie ook testpunten toevoegen aan de PCB? Kopervlakjes die niet onder de solder-mask verstop zitten met een mooi label erbij zodat het meten aan de print een stuk makkelijker wordt?
A-la zoiets:
http://lh4.ggpht.com/_BGvgroHHiOU/SvbiaMCxqRI/AAAAAAAAD0Y/pcHdv_Wp0eA/s800/automatic-test-pads.jpg

[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op zaterdag 15 januari 2011 17:32:34 (34%)

Op 15 januari 2011 11:11:46 schreef MAH:
@ Hermanus
@ Crazyman
@ Blitskriek
Willen jullie complete kits of enkel de printplaat?
lijstupdate

2x Compleet graag en dan per post

Sine

Moderator

Gaan jullie ook testpunten toevoegen aan de PCB? Kopervlakjes die niet onder de solder-mask verstop zitten met een mooi label erbij zodat het meten aan de print een stuk makkelijker wordt?

Beetje overbodig lijkt me, dat soort padjes is bedoeld om printen met een bed of nails te kunnen programmeren / testen.

Dit printje is volledig in trough hole, dus je kunt gewoon direct aan de pennen meten.

Henry S.

Moderator

Op 15 januari 2011 16:47:48 schreef roel999:
kun je me dan wel vertellen welke componenten ik zelf moet bestellen??
en me vertellen waar ik ze moet plaatsen. (kan uiteraard bij in de post of op het forum)

Wat je zelf bijelkaar moet zoeken:
-trafo
-netzekeringhouder + zekering
-netentree
-netschakelaar
-ledhouders
-twee geisoleerde banaanconnectors
-koelprofiel
-meters
-behuizing
-potmeterknopjes

Op 15 januari 2011 17:12:20 schreef Diamon:
Zijn de pcb's reeds voorgeboord (heb zo'n vermoeden van wel), of dien je dat nog zelf te doen.

Op 15 januari 2011 17:32:11 schreef Mr GAmba:
Ik ga er vanuit dat de PCB's professioneel geproduceerd worden incl. silkscreen?

Zie startpost: Een professioneel geproduceerde print.

Dubbelzijdig en doorgemetaliseerd, met silkscreen en soldeermasker.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wat een goede actie! Ik zou graag 2x complete kit willen bestellen en per post versturen.

Alvast bedankt,

Jeroen

Dan wil ik er ook wel één compleet per post.
Ik zit echter nog steeds met de vraag of jullie extra onderdelen erbij kunnen leveren om er bijvoorbeeld een 10 ampère voeding van te maken.

Willie W

Golden Member

Voor mij graag 2 x compleet per post

Wil

Toch nog een vraagje, hoe makkelijk zou deze digitaal aan stuurbaar te maken zijn ? Denk aan aansturing via 0 - 10V voltage bv.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb hier nog 2 trafos liggen van 30V zou ik deze trafos kunnen gebruiken voor deze voeding? Of komt de spanning na gelijkrichting dan te hoog uit?

kortom wat kopen we?

Is er al een schema gepubliceerd. wij hobbyisten willen toch eigenlijk eerst weten wat er onder de motorkap ligt.

fred101

Golden Member

Komop zeg, het is weinig geld en voor een goed doel. Daarnaast kan je er van op aan dat als Henry hem bedacht heeft hij echt wel zal voldoen. Er zijn schema's genoeg te vinden en een pcb kan zelfs ik maken dus je hoeft het niet te kopen ;-) Ik laat me gewoon verrassen. Kan nooit slechter zijn dan mijn ontworpen dubbele voeding ( die is alleen goed in torren opstoken ;-) ) voedingen, you can not live with them and not without them.

[Bericht gewijzigd door fred101 op zaterdag 15 januari 2011 22:50:26 (29%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 15 januari 2011 22:41:25 schreef Jan klaasen:
kortom wat kopen we?

Is er al een schema gepubliceerd. wij hobbyisten willen toch eigenlijk eerst weten wat er onder de motorkap ligt.

Je koopt een print of een volledige kit. Zie hier voor wat je zelf moet regelen.

En zo als Henry al eerder in dit topic beschreef komt het schema pas na Rosmalen op deze site. anders zouden zich zelf in de vingers snijden.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Tidak Ada

Golden Member

Er zouden nog wel wat metingen gepubliceerd worden...Daar zie je meer aan wat je koopt dan aan het schema.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 15 januari 2011 21:11:16 schreef Olap:
Ik zit echter nog steeds met de vraag of jullie extra onderdelen erbij kunnen leveren om er bijvoorbeeld een 10 ampère voeding van te maken.

Op 15 januari 2011 16:40:13 schreef MAH:
De extra componenten kunnen we niet aan beginnen

Op 15 januari 2011 22:33:24 schreef Frenger:
Ik heb hier nog 2 trafos liggen van 30V zou ik deze trafos kunnen gebruiken voor deze voeding? Of komt de spanning na gelijkrichting dan te hoog uit?

Te hoge spanning, max 36V is toegestaan. adviesspanning van de trafo is 24V.

Jouw trafo's leveren gelijkgericht al sowieso 40V.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Intresse 1 keer kit per post

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!

Voor mij graag 2 maal de complete kit per post.
Een mooie dubbele kannietkapotniet voeding is nooit weg ;)

Doe mij ook maar 2x de kit per post.

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Voor mij graag een Kit en 1 losse printplaat.
Kom het ophalen in Rosmalen.

Goed initiatief!!

Nando

Graag 1x de kit, per post.

(hoe kan ik betalen?)

Voor mij ook 2x de complete kit per post.

Ik heb net de Velleman Nixieklok-kit gebouwd en vond dat veel leuker als dat ik eigenlijk toe wil geven :P :)

Voor mij 2 kitjes en kom ze op de stand afhalen zoals het er nu uitziet.