MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Na het succes van de voorgaande jaren ook dit jaar weer een topic.
De beurs is over 2 maanden, dus wordt het tijd om rond te kijken waar je iemand anders nog een plezier mee kan doen of wat je zelf nog graag wilt hebben.
Ook dit jaar is er weer een CO-stand aanwezig, dit kan worden gebruikt als centraal ontmoetings/afspreekpunt.
Nogmaals het principe zoals eerder geformuleerd: mensen die op de beurs komen schijnen nog wel is leuke dealtjes met elkaar te sluiten. Post hier dus als je op de beurs komt dingen die je hebt en wilt verkopen/ruilen en dingen die je niet hebt maar wel graag zou willen hebben. Dan kunnen mensen die ook naar de rosmalen beurs gaan daarop reageren.
Ik verwacht dit jaar wel een significante stijging in het aantal deals rondom 24v trafo's, behuizingen etc.
Ik heb nog wel wat leuks te koop/te ruil.
Zie: http://www.circuitsonline.net/aanbod/6932/overige/6.4-kleuren-tft-met-…
En ik ben nog op zoek naar een mooie redelijk moderne (lees compacte) functie generator.
clairvoyant
The way to succeed is to double the error rate
Ik heb niks aan te bieden.. maar ik ben wel op zoek naar een mooi (groot) koelblok (waar zou dat nou voor kunnen zijn???
) En als er iemand een mooie behuizing heeft voor een dubbele labvoeding ben ik ook wel geinteresseerd...
Dit jaar ben ik dan ook zeker van plan eens voor het eerst langs te komen
In het afgelopen half jaar is een hoop veranderd voor mij waaronder rijbewijs dus dit soort dingen zijn nu zo veel makkelijker te doen voor mij.
Hmm.. onderdelen? Pas bij dick nog voldoende N en P fetjes (BS170/250) gekocht, daar heb ik nog genoeg van.
Het meest ben ik eigenlijk geholpen met diverse montage draad, ik heb zat van dat dunne draad maar eigenlijk niets van het dikkere (1mm2 of zo) flexibele draad voor voedingslijntjes e.d. Kroonsteentjes ook altijd makkelijk.
Ik zie wel wat er allemaal aangeboden word 
Zelf op zoek naar een 24V trafo en een koelblok (idd
).
Ook wat dikkere (0.5mm?) blanke/spoel draad kan ik gebruiken. Ik heb zelf een hoop rolletjes dunne (0.1mm) liggen, maar dikkere kan ik moeilijk vinden.
ik heb nog heel veel 2x16 karakter lcd`s met een bandkabeltje met female headers eraan en nog een hoop printtrafo`s.
Ben zelf nog niet echt op zoek naar iets en weet ook nog niet 100% zeker of ik kom maar misschien mensen die er interesse in hebben.
ik ga daar ook nog eens kijken naar een functiegeneratortje. ik wordt gek van het gebruik van een geluidskaart die net niet biedt wat je wilt (en het risico om hem op te blazen als je wat fout doet).
en mooi massief knutseldraad. ik klooi hier wel eens aan met utp kabel etc, maar dat is het niet. op school hebben we het wel. ziet er uit als vertint koperdraad oid, maar het kan redelijk goed tegen buigen (handig voor breadboard).
ik heb nog wel een pm3206 15MHz scoopje liggen. is gerepareerd (schakelaars gereinigd enzo). en als ik de tijd ervoor kan vinden misschien ook nog een pm3207 (ligt ook nog te wachten op reparatie). typenummers kunnen ook andersom zijn trouwens...
en voor een mooie behuizing ben ik ook wel in. Ja ook voor een labo. maar dan niet die van co. qua formaat zoek ik denk ik iets van een 19 inch rack behuizing van 3-4 HE hoog
verder moet ik nog even door de bakken heen lopen
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 18 januari 2011 11:08:54 schreef Stijnos:
ik heb nog heel veel 2x16 karakter lcd`s met een bandkabeltje met female headers eraan en nog een hoop printtrafo`s.
Ben zelf nog niet echt op zoek naar iets en weet ook nog niet 100% zeker of ik kom maar misschien mensen die er interesse in hebben.
zijn deze niet om te bouwen zijn tot volt ampere meter zoiets van 0-30volt 1,5ampere
@stijnos, die lcd-tjes zijn die met backlight?
@timberleek, die scoop die is tweekanaals niet? Daar heb ik mogelijk wel interesse in.
ik zal een dezer dagen eens wat foto's maken en posten samen met wat info.
maar nu eerst weer leren.... !@#$% toetsweek
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
S2410 - Dikke vette regelbare 24V / 10A voeding van Delta Elektronika Zierikzee.
3 maal een 10-slagen-potmeter voor regeling van:
- Spanning
- Stroombegrenzing
- Over Voltage Protection
Sense-lijnen en aansluiting voor externe spannings-regeling op H15-connectoren (of gewoon AMP-stekkertjes gebruiken). Uitgangsspanning is naar keuze ook op H15-connector (4x + / 4x -) of op schroefterminals aanwezig.
Ingang gewoon 230VAC, op aparte H15-connector, eventueel krijg je er een netsnoer bij met AMP-stekers.
In feite is hij zelfs wide-range en geschikt voor 185-265VAC (50-60Hz) of 250-360VDC. Met een link/jumper zelfs 96-132VAC (50-60Hz) als je dat zou willen.
As-is bedoeld voor rackmontage (euro, front bijgeleverd), maar is ook mooi om te bouwen tot super dikke stabiele labvoeding. Je hoeft slechts de potmeters extern te maken en indien gewenst kun je natuurlijk een uitlezing erop maken voor spanning enzo.
Feitelijk zelfs van 0-30V regelbaar, alleen kun je bij 30V geen 10A, maar nog "maar" 8A betrekken.
Zie ingescande handleiding met schema's, opbouw, performance-grafieken, etc.
Waarom gaat hij weg? Omdat ik er 3 heb 
Ruilen tegen een functiegenerator (die naar m'n zin is), of een bench-multimeter, of je mag een leuk bod doen!
Gamesbond
Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval
@stijnos:
wat is je richtprijs voor zo'n LCD'tje?
verder ben ik geïnteresseerd in trafo's (24 of 2*12v), koellichamen, en gelakt koperdraad (verschillende doorsnedes, kan ik lokaal niet kopen, tenzij per 100m)
Ik heb:
- 2 * PIC18F4553
- 3 * 2*12V ringkern trafo, 120VA, 200VA en 250VA
- 1 * Een ex ups trafo van 500VA, secundair is ongeveer 2*8V (onbelast!). Aan de primaire kant hangen nog wat extra connnectoren.
- 1 * Handyboard, nog nooit gebruikt
- 4 * T1010 (winterm) Thin clients (moet even kijken of ze het allemaal nog doen)
- 2 * Overhead projectors, beide werkend.
- 1 * Een Akai am-17 versterker, werking onbekend.
Wat ik nog graag zou hebben:
- Een 2 kanaals scoopje, meer dan 10Mhz.
- Een TFT monitor. Grootte, resolutie en dooie pixels maken niet zoveel uit.
- Een wireless router waar open-source firmware op kan
- Sloop spul, met name apparaten met (kleine) (stappen) motoren.
- Embedded spul waar (mogelijk) linux op draait/kan draaien.
- Koellichaam t.b.v. de nieuwe CO voeding.
Edit: Beide stm32 zijn weg, trafo's terug.
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 18 januari 2011 19:47:48 schreef MAH:
Ik zoek nog smd bakjes, maar dan specifiek deze:
foto1 foto2 foto3 Slechte foto's maar wel herkenbaar. Ze zijn ook in het blauw(niet anti-esd) uitgegeven. Ik ben dus niet opzoek naar de chineese variant.En een flesje vloeibare IPA, geen spuitbus dus. 100 a 200milliliter is genoeg.
niet opzoek naar chinees spul ??? ik heb nog nieuw in de verpakking blauwe doosjes van philips uit 1993
okeej. dan de 1e die een voorstel doet voor een AC voor de trafo van de CO voeding:
ik heb zelf deze op het oog.
zijn er meer mensen met interesse? Deze is dus geschikt voor een dubbele voeding. LET OP, ik heb nog geen contact met de verkoper gehad, weet nog niet of hij aan NL wil leveren. Als er korting komt, bereken ik die dus ook door. LEt wel op dat ik OOK de verzendkosten deel. Neem de trafo's wel mee naar rosmalen als er een IA komt. (of stuur ze door als je niet komt)
Amplimo heeft namelijk geen 24V. wel 25V en is een stukje duurder
K-4U
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them." - Albert Einstein
Op 18 januari 2011 08:16:48 schreef Antoine:
Ik heb nog wel wat leuks te koop/te ruil.
Ik heb wel interesse! Voor hoeveel gaat hij weg? 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 18 januari 2011 22:15:06 schreef Franssel:
[...]niet opzoek naar chinees spul ??? ik heb nog nieuw in de verpakking blauwe doosjes van philips uit 1993
Ik zoek dus de bakjes die op de serie passen die ik al heb. Dus niet deze serie. Hoeveel heb je er en wat wil je er voor hebben? Die van Philips hadden toch een opstaand stukje rechtsonder op de deksel om het open te maken?
[Bericht gewijzigd door MAH op (10%)]
Op 19 januari 2011 09:19:47 schreef K-4U:
[...]
Ik heb wel interesse! Voor hoeveel gaat hij weg?
Stuur even een PBtje met een leuk bod. Het scherm op de foto is helemaal puntgaaf zonder dode of hete pixels en de backlight is instelbaar in helderheid met toevoeging van een potmeter.
K-4U
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them." - Albert Einstein
Op 19 januari 2011 11:46:26 schreef Antoine:
[...]
Stuur even een PBtje met een leuk bod.
Mailtje verstuurd 
Zoals het er nu uit ziet ga ik ook naar Rosmalen dit jaar.. Voor mij de 1e keer, heb gehoord dat ik veel voor goedkoop kan verwachten