Ik heb hier Stock Manager 1.0.0.0 draaien, maar als ik dan met rechts op het tray-icon klik en vervolgens op option, dan krijg ik niets te zien. Doe ik misschien iets verkeerd?

wat gebeurt er als je de manual updator draait (SM_Updator.exe) en dan de programma opnieuw opstart?

Nu begrijp ik nog altijd niet het nut van 3 verschillende db's te hebben.

Een db is eigen aan een programma, en waarom zouden mensen plots hun db willen omvormen? Er bestaan genoeg programma's om een db van type te veranderen.

ik heb het er gewoon in gedaan om mensen een keuze te geven. en stel je nu voor je gebruikt het in een bedrijf met 4 mensen. om nu elk hun eigen db te geven is niet echt handig. maar als je ze alemaal naar de zelf db verbinding maakt dan ben je over al aan het werk met de zelfde db. dit is maar een voor beeld maar dan snap je de gedachte er achter.

wel 1 centerdb dus waarom moet je dan nog kunnen switchen tussen verschillende types ?

En als je dit programma gebruikt in bedrijven (of voor mensen die het programma willen gebruiken op verschillende pc's.
zou ik het volgende doen.

mogelijkheid 1:
prog staat op usb dus database verhuisd mee naar de pc.

mogelijkheid 2:
je hebt een server en een client side prog.

beiden kunnen met 1 databasetype daarom dat ik afvraag waarom die keuze :d

ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

wel 1 centerdb dus waarom moet je dan nog kunnen switchen tussen verschillende types ?

ja je kan switchen als je dat wilt maar het is de bedoeling dat je dat maar een keer instelt. dus als jet het op 3 pc's instelt om een mysql server te gebruiken. dan hoef je geen usb stick me te slepen.

als jij een spel koopt wil je toch ook dat hij verschillende resoluties aan kan. en omdat hij meer er meer aan kan betekend niet dat het overbodig is. nee het is net wat de gebruiker er mee wilt doen.

Roy, tipje: zorg dat die DB gewoon bij installatie al default op SQLcompact staat met een default-pad. Stop de optie voor een ODBC-link wat verder weg in een optie-menu, dan hoef je de simpele gebruiker ook niet te verwarren met dit soort opties.

Jochem: je hebt gelijk in de volgende versie zal hij standaard op sqlcompact staan. ik dacht dat ik de odbc link best ver weg had verstopt. maar het is een beta en ik sta open voor verbeteringen. hoe zou jij het dan doen?

Hoe zou ik het doen? Net wat ik zeg: bij installatie alles op 'standaard' waarden zetten, dus SQLcompact met een standaard-pad al ingevuld.
Installeren moet mijns inziens gewoon iets zijn van 'druk op de knop' en daarna moet het programma bruikbaar zijn. Dat er mogelijkheden voor MySQL met ODBC in zitten is leuk, maar daar moet de gewone gebruiker gewoon geen last van hebben. Sterker nog: als hij er niet specifiek naar op zoek gaat zou hij het niet eens tegen moeten komen. Misschien iets van een 'expert'-tabje in je instellingen.

Als ik het goed lees op bladzijde 16 van dit topic kan ik ook een database lokaal op mijn PC hebben.
Via SQLCompact kan ik toch niet een aparte DB maken.

Want ik wil eigenlijk gewoon 1 DB maken voor op mijn laptop en dat is het.
Hoe kan ik dit doen?
Ik hoef geen gebruik te maken van een server.

Hmm, ik heb net in m'n program files gekeken in StockManagerHome, en er zit daar geen SMupdator.exe :S. Het zou best kunnen dat ik kippig in de weer ben hoor. Maar toch ?

Pieper: ja dat klopt je kan gewoon op een locale db werken als je gewoon op server type op SQL Compact zet dan werkt hij gewoon. ik had wat problemen met het maken van een db dus heb ik hem voor de beta maar meegeleverd. als het goed is kan je de db vinden in (root van het programma>data>database>Stockmanager.sdf)

Technicum: ik denk dat jij de verkerde gebruikt. want dat is versie 1 en je moet 1.1.0.3 hebben die kan je hier krijgen. het is wel een beta dus ga er van uit dat hij niet(ben nog altijd functies aan het toevoegen) kan werken.
http://www.r-junk.com/Temp/1.1.0.0.rar

Ja maar dat werkt niet want als ik op create DB klik staat er ("Sorry this doesn't work jet.")

En het werk ook niet als ik het gewoon op SQLCompact laat staan.
Dus daar zit nog een best groot probleem volgens mij :)

download hem is opnieuw. en update hem voor dat je hem opstart. doet hij het dan

Hoi Precious roy.
De laatste versie heb ik ook nog niet aan de praat.
Geeft telkens aan, dat hij de data-base niet kan vinden.
Als je het programa installeerd, zou hij het gewoon moeten doen lijkt mij. Je moet het ook niet al te ingewikkeld maken.
Bij de installatie van de eerste versie, had ik geen problemen.

Is het einde met Magazijn bijhouden????

[Bericht gewijzigd door Boeve op (36%)]

Nee hoor :P maar dit is al vaker gebeurt bij dit topic dat er weken niets gemeld wordt denk omdat programmeren veel werk kost zeker als je daarlangs ook nog naar school gaat of nog moet werken.

Komt er nog een nieuwe versie of is dit project al gestorven?

Hallo Iemand,

ik ben niet van plan om hen uit te laten sterven, ik heb een groot deel anders gemaakt want ik ben tot de realisatie gekomen dat mensen meer hun project bij willen houden. dus ben ik heb anders aan het maken. ik hoop binnen kort weer tijd voor te krijgen.

De huidige versie werkt niet op Windows Vista en Windows 7.

als het goed is wel aangezien ik hem gemaakt heb in windows 7, heb je sql compact geïnstalleerd?
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?displaylang=en&Fami…

Hallo iedereen,

ik ben bijna klaar met men nieuwe versie.

een paar grote veranderingen zijn:
hij heet nu (Project Manager) aangezien men liever hun projecten wil bijhouden :}

de project gedeelte van het programma is zo goed als af

de gebruiker kan zelf scripts schrijven zo dat de programma doet wat jij wilt. het is nog wel in test fase en heeft mij een hoop tijd gekost maar ik hoop dat jullie het wel leuk vinden. een voorbeeld wat je hier bij moet denken is dat je bvb je eigen resistor calculator kan schrijven en in het programma gebruiken. Ik zal hier nog een voorbeeld dan geven.

en nog meer kleine aan passingen.

en zoals gewoonlijk ben ik benieuwd of jullie nog ideeën hebben zo dat ik die er gelijk ik kan zetten.

leuk! Ik moest vandaag nog aan dit topic denken, ik vond het zo jammer dat het stille dood gestorven was. Maar gelukkig het project leeft nog :)

ja ik baalde er ook van. maar je hebt niet overal tijd voor.

Edit: ben vergeten er bij te zetten. ik zal heb waarschijnlijk volgende week online zetten.

Edit2:nog een vraag zouden jullie en snel menu willen hebben om en script te draaien zodat je de project manager niet altijd open hoeft te hebben?

[Bericht gewijzigd door Precious roy op (33%)]

Ik zou bij de weerstanden een systeem maken dat als je bv. 100k in geeft dat die dan de kleurcode geeft. Dat gaat mij veel werk besparen.