Ach, software matig blijft het principe gelijk, alleen wat meer bits uitlezen. (dacht ik tenminste)
Hardware matig lukt me wel. Er hoeft niet perse wat voor maar ik doe dat wel. Er komt ee soort nanoVersterker/ compound chopper opamp voor. Dit ivm drift, offset en nog hogere Rin. ( net als een electrometer)
Ik heb eigenlijk een deel van de software al. Er zitten een boel demo programmas bij maar de voltmeter demo gebruikt maar 8 bits. Ik weet al van GuidoB hoe ik de volle resolutie kan gebruiken maar dan moet er nog een include ofzo bij en moet het gecompileerd worden ect. De demo kreeg ik geladen maar die geeft met open ingang 2,5 V wat best kan gezien de hoogohmigheid maar het zou ook kunnen dat de includes fout zijn en daardoor misschien de interne Vref 2,5 V verkeerd staat. En dan moet er nog een LCD aan... De software van TI werkt blijkbaar alleen onder windhoos 98. In een VM met XP doet hij niks, op een Windhoos7 laptop ook niet. Onder Wine werkt de loader in ieder geval wel goed. Maar dit is OT, tot hij klaar is natuurlijk want dan kan ik hem showen
Was maar een grapje hoor, dit zal ik zelf moeten zien op te lossen. Dat redt jij ook niet in een paar uurtjes denk ik.