@Marald: prachtig effect, goed idee om RS232 over BT te gebruiken, da's makkelijk te implementeren. Ik zou al dadelijk aan de BT stack begonnen zijn, maar jij bent 10 jaar eerder klaar!
@rew: mooi, een printje van deze tijd
Op 6 juni 2011 19:06:28 schreef free_electron:
[...]als ik alles moet gaan lezen
Zolang je maar veel schrijft zijn we hier op CO al lang tevreden
maar voor mensen die dit soort borden bij een pcb boer gaan laten maken is het wel leuk om meteen de boorgaten te hebben.
Ja, uiteraard, moest het zover komen, dan maken we het meteen goed.
Op 6 juni 2011 17:37:57 schreef Ghole:
Leuke printjes Bert_mc!Zou je eigenlijk geen versie van deze printen maken in een panel en professioneel laten maken in wat oplage?
Je kan dan ineens GND via verspreiden op de PCB.
Ook al ben ik niet meer met RF bezig zou ik alvast wel interesse hebben in een paneltje.
Wel, als er interesse is, waarom niet? Wat denken de mods ervan als we het zo doen:
1) we testen de layouts even uit met thuisets & freesmethoden, dewelke het fijnste werken verklaren we CO-waardig. We organiseren een poll.
2) we updaten de layout om gebruik te maken van doormetalisering, en de spoorbreedte passen we aan om 50 ohm te behouden bij 62mil printen (op het moment is het voor 31mil berekend, die dikte is vriendelijker voor mijn laminator die ik misbruik voor tonertransferdoeleinden
3) we vinden een goeie PCB boer in California of Shenzen, en berekenen de kost
4) we bepalen de prijs zijnde kost +25%
5) we doen een AC
6) we ronden de transactie af en de opbrengst gaat als donatie naar CO.
Op 6 juni 2011 19:06:28 schreef free_electron:
[...]Stuur me eens gerber. Dan tweak ik die dingen wat
Hola, de Master wil mijn gerbers? Da's ongeveer hetzelfde als mijn onderbroek aan de wasdraad van de koning hangen, en hij zou kunnen zien hoe ik schaamteloos vlakken heb dichtgeverfd met vette traces
Ik werk nog altijd met UltiBored 5.72 trouwens, nog iets om over beschaamd te zijn. Maar daar heb ik een legale kopie van. Ik moet toch eens met de tijd mee gaan...