Sine:
Helemaal niet vervelend, als ik voor een 10tje iets werkends heb voor mijn winXP development bak ben ik tevreden.
De besparing steek ik dan liever in de aanschaf van een AVR.

In het geval van windows 7 x64 zou de overweging anders kunnen zijn, maar dat is niet aan mij.

Op 27 juni 2011 23:01:49 schreef significant:
CrashO: ondanks 2x5 toch geïnteresseerd?

Helaas, ik draai win7 pro x64 :p
Zal hem dus niet goed kunnen gebruiken.

<shameless plug>
Ik wilde mijn development bordjes voor 12 euro per stuk (helaas: excl btw, dus eur 14.30 incl) gaan verkopen.

http://www.bitwizard.nl/catalog/

De shop is nog niet open. Inloggen met "co" en "programmer".

Als ik er hier meteen een zwik kwijt kan als "programmer" dan heb ik m'n printjes-verkoop business tenminste ge-boot-strapt.

Formeel kan ik voor EUR 12 niet geassembleerde printjes leveren. Maar... Ik wil niet dat mensen gaan klagen dat het niet werkt. Dus moet ik de boel wel testen.... en dan moet het in mekaar zitten... Voorlopig zet ik ze voor je in mekaar. Eens kijken hoe snel dat uiteindelijk gaat...

rew:
Snap even je punt niet: je biedt een ander product aan met een 40% hogere prijs?

Jep, met meer mogelijkheden (je hoeft hem niet als programmer te gebruiken).

Aanvulling: je kunt dus mijn bordje gebruiken als development bord. Er zijn 16 programmerbare iopennen op de connector beschkibaar. Als je vind dat je project werkt, programmeer je de programmer er in, programmeer je de in-circuit AVR, waarvan je grote delen van het programma al proef-gedraaid hebt op het ontwikkelbordje.

[Bericht gewijzigd door rew op (68%)]

Aha, maar dat is feitelijk iets anders wat hier wordt aangeboden.

Het zou een alternatief zijn, net zoals de USBASP.

Verder nog animo, want met 5 mensen schiet het niet hard op natuurlijk :-)

Ik wil er ook wel eentje! ( dan zitten we al aan zes :-) )

bump!

Nog interesse? Wil namelijk graag zelf binnenkort beginnen met inkopen!

Ik heb recent deze gekocht:
http://nl.farnell.com/atmel/atavrisp2/programmer-avr-mcu-isp/dp/113551…

Het nadeel van al die zelf geknutselde programmers is de tijd die nodig is om de laatste controllers van atmel beschikbaar te krijgen in de software.
Ik had een aantal jaren geleden de mk2 programmer van myAVR.de gekocht. Na het uitkomen van de nieuwe avrstudio en van een aantal nieuwe controllers o.a. de atmega328p moest ik weken wachten op een update van de progtool van myAVR.
Dat geduld had ik niet.

Originele spullen hebben zo nu en dan toch voordelen.

Zet mij ook maar op de lijst!

Had mij reeds aangemeld,
Nu wil ik er graag 2 stuks!!
A.u.b. even bevestigen?

bij voorbaat dank

Update
Lijst bijgewerkt.

Verder heb ik zojuist een ontwerpje afgerond voor een ZIF programmer (voor het geval dat je niet ISP wilt programmeren). Deze is geschikt voor zo'n beetje alle 8, 20 en 28 pins AVR's. Omdat het bordje vanwege de ZIF-socket wat groter is komt deze rond de 5 euro, inclusief onderdelen en verzending.
Wil je deze samen met de AVR programmer dan kan dat denk ik wel voor 4 euro. Ga het nog even uitwerken.

Denk dat ik volgende week wel over ga tot een IA, nu is het nog AC maar we zitten al rond de 10 personen. De prijzen zijn berekend met 20 deelnemers, maar ik denk dat ik die 10 overige bordjes wel verkocht krijg.

Op 27 juni 2011 20:06:51 schreef bitbanger:
De uitgang van dit printje sluit ik aan op de ISP pinnen van de te proggen AVR, ongeacht het type?
Stuur via USB mijn hex-file naar de progger en klaar is bitbanger?

Nee. volgens mij moet je met avrdude iets roepen als

avrdude -P <comdevice op computer> -p <cpu> -c <programmer type> -U flash:w:XXXX.hex

Als het goed is gebruik je iets van avr studio, waar je dit soort dingen met menutjes allemaal kan instellen en dan druk je op een "programmeer chip" knop en dan gebeurt het allemaal...

Geloof ik... Ik gebruik geen windows. Ik gebruik geen AVRstudio....

Ondanks dat het topic alweer naar pagina 3 is verhuisd zit ik wel te springen om zo'n apparaat.

Met het aantal deelnemers tot nu toe moet ik er 50euro zelf bij leggen bij een prijs van 10euro.

Als het voor de mensen die interesse geen probleem is als de prijs 2 euro omhoog gaat (zodat ik dus een 35euro er zelf bij leg) wil ik er een IA van maken.

Dit beslis ik aankomende dinsdag rond 12u00.

Geen probleem. En als het kan wil ik er graag 2.

@ significant,

Ben ook geinteresseert in het printje met de ZIF soccet, prijs is minder belangrijk.

Als je ontwerjes werken zoals beloofd dan overweeg ik ze te gaan gebruiken voor mijn toekomstige cursussen "micro-elektronica voor beginners".
In dat geval heb ik er minstens nog eens 10 stuks van nodig, maar dat is voor later.
Ik denk ook dat je geen probleem zal hebben de overige printjes te verkopen.

Naar aanleiding van het berichtje van REW lijkt het mij ook wel geschikt als er enige handleiding bij zit om de besturing goed te laten verlopen, maar ik neem aan dat je daar ook al wel aan gedacht hebt.

Succes, en ik wacht af,
groeten Bitb@nger

[Bericht gewijzigd door bitbanger op (21%)]

Bitbanger,

Jouw post stemt me zeer gelukkig. Als jij al een minimale garantie voor 5stuks afname kunt geven (evt dan met zif socket print extra) ben ik bereidt er wel een paar euro op toe te leggen.

Wat betreft het punt van REW: ik ga inderdaad wat papierwerk bijsluiten. Denk hierbij aan waar welk componentje gesoldeerd moet worden, lijst van geleverde onderdelen maar ook een stappenplan met AVR Studio.

uit sympathie :-)

voor mij ook één en zif socket printje ook
prijs maakt niet veel uit, ik waardeer je inzet..

Nou met kombucha erbij dus een IA modjes titel change?.

Plan van aanpak:

• IA is open tot 19 juli
  • Prijs van de AVR programmer komt op 12 euro, met meer dan 30 stuks afname kan de prijs naar 10 euro. Deze prijs is inc verzending* en deugdelijke verpakking.
  • Je krijgt AVR programmer bordje zoals terug te vinden in dit topic, gemaakt bij Itead studio (i.e. professionele geteste print). Verder de benodigde componenten alsmede wat drukwerk over hoe een en ander te gebruiken.
  • Als extraatje is het mogelijk een ZIF-programmer te bestellen. Ik heb 5 random elektors doorgebladerd (inc zomernummer 2010) en van alle hier vermelde AVR's de pinout uitgeplozen. De ZIF-programmer maakt het, met de juiste jumper instellingen, mogelijk om 8, 14, 20, 28 en 40 pins AVR's te programmeren. Prijs hiervan ligt, inc zif-socket, kristal en jumpers op 5.50 euro.
  • Ook voor deze ZIF-pcb zal documentatie geleverd worden.

* voor ons belgische vrienden is verzending misschien iets duurder.

In de TS, op pagina 1, vermeld ik de deelnemers. Zorg dat je adres in het profiel te zien is, op deze manier neem ik met je contact op.

@significant ,

Ik ben blij dat je blij bent, maar zoals ik reeds schreef, de grotere aantallen is voor iets later, waarscheinlijk wordt dat een winter-project.
In ieder geval wil ik wel 2 programmers en 1 printje met ZIF voetje.

Wat betreft de bedoelde info; het gaat mij het meest om het protocol dat de programmer verwacht, zodat ik deze ook voor andere software kan gebruiken dan AVR-STUDIO.
Wanneer ik het protocol ken dan kan ik mischien andere software aanpassen om te gebruiken met deze programmer.

Als blijkt dat dit goed werkt en bruikbaar is voor verschillende software-pakketten dan kan ik wel meteen een garantie geven die je vroeg.
Hopelijk kan je iets met deze info.

Groeten bitb@nger

Op 12 juli 2011 13:35:20 schreef significant:
Nou met kombucha erbij dus een IA modjes titel change?.

Check!

bitbanger, we houden het voorlopig op 2. Mocht je er meer willen dan komen we daar vast en zeker in goed overleg uit.

Zojuist heb ik iedereen een mail gestuurd die interesse heeft en zijn mail openbaar heeft staan. Van Br.am heb ik geen e-mailadres, kun je je email even openbaar maken in het profiel?

Ik zal laten vanavond even een tijdspad posten van deze IA.

Hoi, graag voor mij

1 x avr prog setje
En
1 x met zif board

Heb je ook behuizing maten beschikbaar, of zelfs de behuizing zelf?

Alvast bedankt.

Het zif-bord meet 69x68mm, de AVR programmer past binnen 46x50mm. Er zijn geen behuizingen voorzien.

Zelf hanteer ik altijd het volgende principe: ieder bord wordt uitgerust met minimaal 3 M3 schroefgaten (uitzonderingen daargelaten). Itead metaliseert deze gaten, dus de schroef moet je er de eerste keer even de met de schroevendraaier doorheen helpen.
Verder heb ik via via een hele collectie M3 afstandsbussen (o.a. gebruikt voor moederborden) met bijbehorende schroeven gekregen. Deze gaan er bij mij altijd op. Aangezien er altijd minimaal 3 schroeven zijn staat de print per definitie stabiel. Deze afstandshouders kun je dan vervolgens in iedere geschikte behuizing (gekocht of gemaakt) schroeven om lijmen zodat je bordje vast zit.
In plaats van afstandsbusjes kun je er ook rubber voetjes op plakken oid.

@Lord Anubis, kun je je email adres in je profiel zetten?