Gelukkig heeft hij meerdere standen, op de laagste stand (3,25,75,100%,pulse,strobe) is het een gewone zaklamp. De hoogste stand komt af en toe van pas, het is een goede floodlight op 100%.
Dit topic is gesloten
Gelukkig heeft hij meerdere standen, op de laagste stand (3,25,75,100%,pulse,strobe) is het een gewone zaklamp. De hoogste stand komt af en toe van pas, het is een goede floodlight op 100%.
Ook weer een nieuw projectje van mijn kant. Ik heb een variac in gebruikers vriendelijk kastje gestoken.
En Ja een Pros gele knop.
Foto,
Da's proper werk, Tinus!
Ik zou er nog een rode knop bijvoegen: een noodstop (voor het geval er rooksignalen geproduceerd worden). En zo hou je meteen Reddevil te vriend...
Och pros, er zit toch al een rood dingetje op
Ziet er erg leuk uit: dat gespoten 2 kleuren
dat is een stevige behuizing , met jung materiaal erop ? het is toch niet al zover dat je schuurtje zo vol staat dat de cirkelzaag als enigste nog leeg is ?.....
Mooi kastje tinus, heb je geen inschakel vertraging nodig voor je variac?
@Pros, Bedankt! En die noodstop is er eigenlijk al. Als je die schakelaar met dat controller lampje omhaalt dan valt meteen het relais af. Of is het toch verstandig om er nog een noodstop bij te bouwen?
@Fredjuhh, Die twee kleuren is zo gekomen omdat ik nog even niet wist wat voor kleur hij moest hebben. Ik had hem eerst met under body coating bespoten (Zwart) Dat toch niet helemaal ju van het. Toen heb ik er met een beetje artistieke vrijheid een beetje hoogglans geel overheen gespoten. Het zit er best goed uit moet ik zeggen.
@Testman, Hij is gemaakt van 18mm MDF. En ja het schakelmateriaal is Jung.
Uhh ja schuurtje is vol T is zelf zo erg dat hij bij de buurman op de zaagtafel staat.
Van middag mijn hok maar eens op ruimen en al die oude zooi naar het stort brengen
@TheBasher, Merci! Is misschien nog wel een optie. mijn Beeldscherm van mijn pc gaat even uit als ik hem inschakel. T gekke is het licht dimt totaal niet. (Led Spots van Niels)
als je de evt tab op 250v aansluit is de inschakelpiek een stuk lager als op 220v . en er komt dan ook geen 260v uit , dat merk je met trafo's die gaan brommen op 250v voeding .
ik ben maar weer eens begonnen met de INTEL 8085 jajaaaa.
de experimenten heb ik hier vandaan:http://saundby.com/electronics/8085/index.shtml
links is de klok 4mhz daar naast de intel 8085 met daar onder een latch voor de adres en daar onder een dq2816a-300 e2prom
de klok voor de intel 8085
de data en adressbuss displays(til311) moeten nog worden gekoppelt
ik heb ook nog de i8080 mischien dat ik die voor de altair 8800 gebruiken
en mischien ga ik ook nog met z80 aan de slag.
altair 8800
ik heb ook alle onderdelen om de elektor junior te bouwen
moet alleen nog de eprom's dumpen maar heb geen eprom programmer.
weet iemand een makkelijke zelfbouw (voor printerpoort)
en mischien ga ik ook nog met de z80 aan de slag
Ik kan ze nog programeren geek, misschien ook leuk om eens naar alpaca_designers op yahoo groups te kijken of N8VEM waar een heel leuk z80 project loopt
Leuk project. Zelf heb ik een Z80 systeem draaien wat ik zelf ontworpen en gebouwd heb. Ben er zelf mee bekend geraakt door de Microprofessor Setjes waarmee we op de MTS werkten.
Verder een werkende 8800B turnkey staan, gekocht in de USA en draait op een 220-110 Volt verhuistrafo.
ai caramba, een 8085
erg mooi, dat setje TIL311's
heb dr zelf een, jammer dat ze vrij duur zijn, paar extra zou ik niet erg vinden
Op 24 juli 2011 21:13:00 schreef geek:
moet alleen nog de eprom's dumpen maar heb geen eprom programmer.
weet iemand een makkelijke zelfbouw (voor printerpoort)
Dat zal een probleem worden.... EEPROMs programmeren is namelijk niet "makkelijk". Enerzijds hebben veel EEPROMS uit die tijd gewoon 12 volt programmeerspanning nodig, en anderzijds zijn de programmeer algorithmes steeds anders (van merk tot merk).
@koos schep: ik zal de naar kijken bedankt!
@riktw: die til311 heb ik van school gekregen (16 stuks)
@dominic: heb je der nog informatie over?(z80,8800B)
Op 25 juli 2011 09:44:17 schreef rew:
Enerzijds hebben veel EEPROMS uit die tijd gewoon 12 volt programmeerspanning nodig, en anderzijds zijn de programmeer algorithmes steeds anders (van merk tot merk).
Of 25V, of 21V, enz...
Programmeren op zich is eenvoudig: Vpp instellen, adres klaarzetten, data klaarzetten, pulsje op de programmeerpin. Volgend adres, enz...
Met enkele schuifregisters kan je adres- en data-lijnen invullen.
Met een 12-bits SPI-DAC, een opamp en een torretje produceer je Vpp.
Dat is allemaal te sturen via de parport.
Koop een van de vele goedkope Willem Eprommers op eBay. Ziet er niet uit maar werkt voortreffelijk.
Op 25 juli 2011 18:23:37 schreef pros:
Programmeren op zich is eenvoudig: Vpp instellen, adres klaarzetten, data klaarzetten, pulsje op de programmeerpin. Volgend adres, enz...
Ik kan me herinneren uit die tijd dat je na het klaarzetten van de data de boel een tijd met rust moest laten. iets van 1ms of zo. Maar je mag ook iedere XX µs kijken of je al de juiste data terugleest. Zoja, dan moet je nog 3x langer doorgaan met programmeren dan dat je al gedaan hebt.... Dat was dan "snel".....
Dat "self timed" is iets wat redelijk modern is....
Hier staat dat het programmeerpulsje 0.5 ms moet duren (+/- 10%)
http://eshop.engineering.uiowa.edu/NI/pdfs/01/03/DS010331.pdf
En hier
http://www.jaycar.com.au/images_uploaded/27C64.PDF
staat dat het programmeer pulsje 100 µs moet duren (+/- 5%).
Kortom, de programmeer strategieen verschillen, en het is lastig om een generiek ding te maken.
[edit] Yuk! Die tweede vind dat VCC naar 6.5V moet om te programmeren! bah! Dit ondersteunt mijn stelling: Het is lastiger dan je zou denken.
Bij mijn vorige belichtingsbak moet ik bij een dubbelzijdige print 2 keer belichten. (1 keer de bovenkant, 1 keer de onderkant). Om dat op te lossen was het tijd voor een nieuwe belichtingsbak dit aan 2 kanten tegelijk belicht. Deze keer heb ik voor LED's gekozen in plaats van TL lampen. De printjes heb ik laten maken. (Als je meerdere printen nodig hebt kan je voor dat geld bijna niet zelf etsen.) De leds heb ik op eBay gekocht.
De printen:
Ontwerp:
De voeding:
De timer:
http://www.youtube.com/watch?v=1weAhHE-XI8
Ingebouwd:
Voor meer info/foto's zie:
http://www.elektronicastynus.be/Projecten/81/
Leuk design met die rails.
Eindelijk dan ook en projekt(je) voor show your projects!
een Galva wisp met een printje naar eigen ontwerp.
vandaag de laatste onderdelen binnengekregen van Wouter.
De verplichte onderkant
En de afgewerkte versie.
Ik heb om te testen even blink a led in een 16F877a geprogd.
wat in een keer goed ging.
Wouter van Ooien en Frits kieftenbelt, bedankt voor dit mooie programmertje.
Groet Paul
Op 26 juli 2011 11:53:38 schreef Stynus:
Als je meerdere printen nodig hebt kan je voor dat geld bijna niet zelf etsen.
Maar je kon sowieso niet etsen, omdat je niet kon belichten zonder die printen...
Wat niet belet dat het een leuke uitvoering is - weer eens wat anders dan die omgebouwde scanners.
@Paul50: da's proper werk! Hoe heb je die opdruk aan de komponentenzijde gefikt?
Strijkmethode met fotopapier en laserprinter gok ik.
@pros:
Ik had al een belichtingsbak (die wel in de traditionele scanner is gemaakt )
Het glas van de nieuwe bak ik ook van 2 scanners .
@Shiptronic hieronder
Voor 10 stuks is uitbesteden te doen. Voor 1 stuk veeeeeeeeeel te duur.
[Bericht gewijzigd door Stynus op 26 juli 2011 22:40:45 (18%)
Overleden
Waarom de moeite om een belichtingsbak te maken als je de printen toch uitbesteed ? Bezigheids therapie
Voordeel van zelf doen: Turnaround: enkele uren. Voordeel van uitbesteden: Dubbelzijdig, meer-profi-uitstraling, makkelijker vias/boorgaten.
Dit topic is gesloten