Was gisteren een toertje gaan doe met de oldi en bij thuis komst ging het lampje branden van de batterij. Had toevallig in mijn dagelijkse wagen (auto staat op een ander locatie in een garage) wat werk gereedschap mee en dus ook de multimeter, gemeten en had iets van een 13V eerder wat kleiner.
Nu koud kunstje om die regelaar bij te regelen maar dit lukt maar niet, volgens mij is dat ding defect wat wel eens goed kan na 31 jaar het is trouwens nog 1 met 2 relais is.
Nu was ik eens aan het denken of ik die niet kon vervangen door een modernere versie met een fet bij deze zoektocht kwam ik op de L (L9466, L9473J, L9911) regelaars maar daar heb ik het probleem dat ik geen fase aansluiting heb op de alternator.
Aansluitingen op de alternator:
N = Neutraal (ster punt)
B+ = vermogen uitgang alternator
F = veld wikkeling +
Aansluitingen op regelaar
B+ = alternator in
Ig = contactslot
N = naar Sterpunt
F = naar veld wikkeling
L = alarm light
S = naar automatische choke
Dus bij deze de vraag, kan ik zo'n L ic gebruiken als ik de fase (P) aansluit op de N van de alternator en wat met de automatische choke?