Ik was er net op aan het googlen ;)
Maar ervaringen van forumgangers, hier, leert mij dat het nauwelijks te solderen is.

Er zijn speciale verbindingsstrips, met pennen er aan of blootgelegde einden, waarvoor speciale headers te krijgen zijn, waar je de strook in steekt en door een schuifje fixeert. Die met de pennen kun je direct in je print solderen

Misschien kan je er ergens een uitslopen...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (11%)]

Een voorbeeld van een 3 draads interface voor het LCDvindje hier : http://prosje.be/Projects/LCD-Interface.html , met dank aan ons lid Pros.

je zou het evt. ook met 1 Pic in het deurtje kunnen doen.Schakelaars en LED's kan je in een matrix zetten en multiplexen, of dmv een schuif register

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (18%)]

Op 29 oktober 2011 21:01:03 schreef MC6800:
Ik heb ook al een advertentie in vraag en aanbod geplaatst maar dat wordt kennelijk weinig gelezen.Ik ben op zoek naar een paar mosfetjes 600V in SOT23.Totnutoe de de enige die ik gevonden heb zijn die van Infineon BSS127.Maar niemand heeft die dingen,en dan heb ik het niet over Dick Best of Reichelt.De enige die ze in het programma heeft is Mouser maar de stock staat op 0 en er is 21 weken levertijd.

600 V op een SOT23? Ik ben even wezen zoeken, maar is krap aan hoor.

overslag spanning is ongeveer 1 kv/mm

je nadert 1 KV, dus je zult al een verdomd goede print moeten maken. Ik snap wel dat bijna niemand is die zich eraan waagt qua fabrikanten, want ik kan ook niets vinden.

Kun je niet nog een andere shape kiezen?

Ja Henk,die maken straffe mosfets daar bij Infineon.Next best is een BSS225 in SOT89, die is wel verkrijgbaar.Ik denk inderdaad dat je voor zo'n print conformal coating meot voorschrijven ja. De minste vervuilin g en je hebt prijs.

Ik ben bezig met het repareren van een Philips tv en daarvan is de C2540 condensator kapot (een blauwe). Wie weet waar ik deze kan krijgen of wat een vervanger is?

C2540 zegt me niet zoveel, hangt namelijk van de TV af welke waarde dat is. Ik gok 2kV blauw ceramisch, en een waarde ergens tussen 220p en 2n2. Aswo en Nedis leveren die dingen nog wel, maar dan moet je daar een account hebben. Aswo via een van de vele E-shops is vaak relatief duur. Als je er geen kan vinden in de reguliere handel, stuur me maar een mailtje.

Bedenk ook dat afhankelijk van het chassis en de plaats in de schakeling er ook een paar diodes (voeding) of een mosfet (serieschakelaar lijneindtrap) stuk kunnen zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (18%)]

Op 29 oktober 2011 23:12:23 schreef Kareltje:
Maar ik denk wel dat ik het netjes opgelost krijg vóór Maart >:)

Voel je de hete adem in je nek?
Denk ook nog even aan het traplopen. ;)

Die flexprint is vooral bijna niet te desolderen (zonder schade). Vastsolderen gaat nog wel met enige overtuigende soldeerkwaliteiten. Maar zoals Tidak zegt zijn er ook connectoren voor.

Het lijkt me echter niet nodig. Leg alles netjes in de richting van de scharnier, en klem het vast net vóór het draaipunt. De kabels vanaf je displayprint maak je gewoon een haakse vouw in (dus een schuine kant van 45 graden), zodat ook deze orientatie juist wordt.

Gebruik je wel flatcable met soepele kern? Als het harde kern is dan wil dit natuurlijk niet lekker. Je zou ook nog simpelweg dunnere kern kunnen nemen, of gebundelde losse aders die je met wat speling in de lengterichting van het scharnier een bocht laat maken.

Het is de Philips 28PW8504/12 televisie. Daar is een condensator met de bijschrijft C2540 kapot. Ik heb gekeken bij Dick Best, conrad en op eBay, maar ik weet eigenlijk niet precies wat de waarde is (1.5 nF heb ik ergens gevonden). Ik heb geen account bij Aswo of Nedis.

Volgens de servicemanual van de MG2.1E is het 220pF.

Dank u! Dan ga ik even zoeken.
Edit: Deze lijkt me dan goed.
http://www.ebay.com/itm/220pF-3000V-3kV-LOT-15-PCS-Ceramic-Disc-Capaci…
Klopt dat en is de prijs een beetje OK?

[Bericht gewijzigd door Olap op (79%)]

Voel je de hete adem in je nek?
Denk ook nog even aan het traplopen.

Johnny is niet bang in de lift :P

Ik ga een railtje maken, dat ik op de linkse bevestigingsschroeven monteer waar ik mooi die flatcables achterdoor kan halen, en ook met een haakse vouw naar boven haalHieraan kan ik ze met kleine tyraps o.i.d. vastzetten.

De prijs van die condensatortjes is uitstekend. Ik kijk nog even of die 220p klopt, voor de zekerheid kan je kijken of op het defecte exemplaar nog een opschrift te herkennen is. De waardeaanduiding moet dan 221 zijn (gaat net als de kleurcode op weerstanden).

AANVULLING: C2540 zit over de schakeltor in de voeding. Ik denk dat daar inderdaad alleen maar 220p is gebruikt ongeacht het precieze toesteltype, maar nakijken van eventueel nog leesbare opschriften blijft altijd raadzaam. Controleer ook even of behalve de netzekering er niet 1 of meer diodes van de bruggelijkrichter uitliggen.

Op de condensator staat geloof ik niets. Ik heb de tv nu niet bij de hand. Ik heb de condensators en nieuwe zekeringen besteld. Ik ga het eens zo proberen. Als je nog even wilt kijken, zou dat fijn zijn.

Heb hier een grafisch LCD'tje uit een CNC machine voor me liggen waar iemand een stuk ijzer tegenan heeft laten knallen. Schermpje is gebroken en dus dood.

Het gaat om een Varitronix, COG (chip on glass) grafisch lcd met type nummer :

LCM-116-21

Op de foliekabel staat : FPC-LCM116_6-01

Enig idee waar dit te krijgen is ?

@ Dominiq Misschien kom je met dit datasheet iets verder?

Hoi,

Iemand enig idee waar we betaalbaar aan een 48V 600W (12.5A) voeding kunnen komen? Size: Max 64x108x223mm (evt max 64x128x330).

We hebben een aantal dingen gevonden $120 op ebay, dat klinkt goed, maar geeft daar geen afmetingen bij.

Voor EUR 500 bij Farnell is er wel wat te vinden, maar vinden we een beetje te duur.

Het moet een XPPOWER SMC600PS-48CI vervangen (we denken dat de I op het end niet nodig is: er zit er maar 1 in).

http://www.meanwell.nl/categories/AC-DC-POWER-SUPPLY/Enclosed/PFC/600-…
die past precies, 63.5 * 105 * 218
iig goedkoper dan 500 euro bij farnell en ze zitten in NL dus lekker snel binnen :)

op hf-electronics.nl verkopen ze meanwell voedingen van 48 volt met +10A voor 55 euro
Weet niet als dit een leuke optie is,Gebruik hem zelf in een RF eindtrap en haal er ruim 10A vanaf en 24/7

Manythanks!

Riktw, hij zit in het winkelmandje bij K&H. We zitten in Delft, dus langsfietsen is handiger dan met de post. We overleggen nog even met K&H.

Prutz, dank voor de suggestie, maar een gemodificeerde doen we toch liever niet. En aangezien de 600W versie spektaculair kapot is gegaan, doen we toch liever niet een kleinere die opgevoerd is...... Ondanks dat het goedkoper is. Hadden we aan zeg 350W genoeg gehad dan hadden we daar wel voor gekozen, dus alsnog bedankt voor het melden van de optie.

wie kan mij vertellen waar ik zo'n connector kan krijgen. zoals je ziet is er 1 stuk
http://www.timoheskes.com/uploads/images/Gallery/electronica/connector/thumb_IMG_2539.jpg

nog een paar achter de foto.

al wat rond gekeken maar niks kunnen vinden

dank u

het is als ik het goed zeg een 1/4 jack plug. is dat de standaard din-plug??

Ik denk 1/4" jack speaker out.

Ik zou een muziekwinkel zoeken die ook reparaties doet.
En anders via de fabrikant (of importeur) van de versterker.

zijn dit soort pluggen dan niet gewoon ergens op internet te verkrijgen??
lijkt me ook weer sterk dat deze speciaal gemaakt zijn voor dit aparaat