Show your projects! Part 23

Dit topic is gesloten

Op 4 november 2011 11:54:37 schreef SparkyGSX:

Het klinkt net iets teveel als een slechte film waarin ze een reflectie in een winkelruit gebruiken om een gezicht te kunnen herkennen, waarbij er een auto die in de weg staat wordt weggehaald, een extra lichtbron wordt toegevoegd, en de hele foto wordt geroteerd omdat zelfs toen alleen de achterkant van het hoofd zichtbaar was.

film; No Way Out met (Kevin Costner) Sean Young
goeie film

gr A

Diamon

Golden Member

Zoiets werd ook gedaan in Rising Sun (ook met Sean Connery).
Alleen hier hadden ze een reflectie weg gehaald uit een raam, en via software weer terug gehaald.

maartenbakker

Golden Member

@Sonytech: Ik kom op 0,32m uit, uitgaande van de doorsnede aangezien ik niet inzie waarom je met de straal zou moeten werken.

@SparkyGSX: Als je een mp3'tje opzet, of als je digitale TV kijkt doe je eigenlijk niets anders dan spaken uit vlekjes maken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 4 november 2011 16:06:27 (79%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker: radius, diameter...

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 4 november 2011 16:04:38 schreef maartenbakker:
@Sonytech: Ik kom op 0,32m uit, uitgaande van de doorsnede aangezien ik niet inzie waarom je met de straal zou moeten werken.

@SparkyGSX: Als je een mp3'tje opzet, of als je digitale TV kijkt doe je eigenlijk niets anders dan spaken uit vlekjes maken.

Zeker, maar dan is het aantal vlekjes per spaak een heel stuk groter :P

Van dit fototje kon ik geen soep maken, maar de computer blijkbaar wel...

Sonytech

Overleden

@ maartenbakker Mijn eerste schatting lag ook in die range, maar het is toch echt 15,9 centimeter!

Sterker nog: het is bij één meter extra altijd 15,9 cm, onafhankelijk van de omtrek waarmee je begint.

http://www.spelenboek.nl/index.php/Omtrek_Aarde

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Op 4 november 2011 13:26:40 schreef GJ_:
De naam van de software weet ik niet uit mn hoofd, dan zou ik hier in mijn back up archieven moeten duiken. Ik heb het al jaren niet meer geïnstalleerd staan omdat ik er toch niks nuttigs mee deed. Het kwam ergens via een "ondeugende " en onduidelijke omweg van de Los Alamos laboratories of zoiets dergelijks.

Heeft het iets te maken met Genuine Fractals van Altamira Group in Burbank, nu een Photoshop plug-in van onOne Software?

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Als je een snoer oprolt met een diameter van +/- 30cm kan je door het aantal slagen te tellen de lengte bepalen. Iedere slag is ongeveer een meter. Het verschil tussen 12 en 15 meter is dan snel duidelijk.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
GJ_

Moderator

Op 4 november 2011 19:18:38 schreef noone:...Genuine Fractals...

Dat is het, van Lizardtech! Hoewel de mijne van Los Alamos lab (of zoiets) kwam. Werkelijk onwaarschijnlijke resultaten. Op die wiki zie je hoe oud het al is.

Op 4 november 2011 15:22:38 schreef SparkyGSX:..Het verhaal van GJ_ kan ik moeilijk geloven, omdat het gaat om verklaarbare informatie theorie...

Je ziet het resultaat toch?!? Kom anders eens lang met een eigen afbeelding, dan zoek ik die software wel weer op in mn back-ups. Dan kun je het met eigen ogen zien.

maartenbakker

Golden Member

@Sonytech: inderdaad geen 32 maar 16cm omdat de aarde in het midden hangt. Dom foutje van me.

Opzich niet zo verbazingwekkend. Wat wel verbazingwekkend lijkt op het eerste gezicht is dat die 16cm inderdaad ongeacht de lengte van het touw is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 4 november 2011 22:36:02 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vermits ik het hier nog niet gezet had.
http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/alternator_reg/P1050669.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/alternator_reg/P1050670.jpg

Alternator regelaar: condensator op de achterkant is een late wijziging :D

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Eigenlijk weinig projectje maar iets praktisch op aanvraang van alex278:
Test socket om een logic analyser gemakkelijk aan te sluiten op een 28 pins AVR controller:

http://farm7.static.flickr.com/6220/6318718283_e49dfce98d_z.jpg
ic_socket_LA by fotoopa, on Flickr

Gewoon IC voetje 28 pins.
2 rijen pinheaders elk 14 pin afknippen.
Uiteinden lichtjes ombuigen van de pinheaders zodat ze mooi langs de IC voet uitkomen.
Heel lichtjes solderen zodat tin niet tot het uiteinde van de ic pinnen vloeit. Dit kan door de voet met zijn pootjes omhoog te houden tijdens het solderen.
AVR controller erin doppen.
Het geheel in je voetje op de PCB stoppen.
Alle I/O pinnen kun je nu met de logic analyser verbinden. Zo kun je om het even welk signaal volgen, meten triggeren enz tijdens je software ontwikkeling. Soms is het handig om een sync pulse te maken ergens op een pin om het geheel te triggeren of om te zien of je software wel voorbij komt op de plaats waar je het verwacht.
Draait je software naar wens, haal je testvoetje er weer uit en plaats de controller gewoon in het origineele voetje.

Oh bijna vergeten, ik heb de pinheaders iets doorgedrukt zodat de onderkant van de pinheader wat langer zijn. Dit kan je door de pinheader in een bankschroef te plaatsen zodat de kunstof op je spanbekken blijft, niet echt aandraaien. Als je nu boven op de pinnen duwt zullen ze wel door de kunstof iets verlagen. Zo zijn de pinnen aan de onderkant iets langer om lichtjes om te plooien en komen ze mooi naast de ic voet te staan voor het solderen.
Op de full resolutie foto kun je mooi zien dat de pinheader op het icvoetje steunt en er niet schuin naast ligt. Er blijft nog ruim plaats over om je IC erin te plaatsen.
Zoals altijd is foto klickbaar om dan nogs een door te gaan naar full resolutie foto.

fred101

Golden Member

Netjes gemaakt. Best handig maar is zo' n knijper niet handiger ? Die set je so over ieder IC heen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Een knijper is veel breeder. Als bepaalde componenten te dicht staan wordt het moeilijker. Een knijper is ook veel duurder. Dit is gewoon een low cost high profit oplossing. De pinnen van de lA zijn uitermatig geschikt om rechtstreeks op te drukken.

fred101

Golden Member

Daar heb je gelijk in. Ze nemen veel ruimte in en je hebt veel maten nodig.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dat lijkt me heel erg handig. Ga ik ook eens maken! Kan ook prima in ZIF.
Thanks voor het idee!

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Zoveel breder is een knijper niet, maar je moet de "benen" van zo'n ding wel eerst openenen, alvorens je het om de IC-pinnen kan plaatsen.
Fotoopa's aanpak heeft het voordeel, dat je het gewoon in de IC-voet kan inprikken. Is de constructie te breed, dan bouw je gewoon een toren met een extra IC-voet (of meer).

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

@fotoopa: nog iets: hoe maak je die mooie foto's? Mooi egaal witte achtergrond, goed licht...

Duh, dat-ie prima apparatuur heeft weet ik ook wel (zie z'n serie van high-speed fotografie van gekleurde wateroplossingen). En dat-ie een vakkundig fotograaf (inclusief de artistieke opzet) is is me ook wel duidelijk.

Maar met 'prima apparatuur' alleen ben je d'r nog niet. En op z'n site zie ik niet zo snel hoe-ie dit soort foto's maakt.

Ik denk (gokje) dat hij die pinheaders gewoon op een A4-tje heeft liggen, en dan zonder flits bij voldoende licht.
En ga er maar vanuit dat die niet met een mobieltje gemaakt worden. ;)

@GJ_: ik heb even gezocht, maar kan geen trial versie van een dergelijk stuk software vinden. Toch zou dat wel erg handig zijn, gezien het aantal foto's dat hier geplaatst wordt die gemaakt zijn met een telefoon camera met brakke lens, met veel te weinig licht, en flink bewogen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

hier is een link naar sizefixer xl (trial) en een vergelijkingswebsite van software die images ook kunnen vergroten.

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Op 6 november 2011 23:13:33 schreef Kareltje:
Ik denk (gokje) dat hij die pinheaders gewoon op een A4-tje heeft liggen, en dan zonder flits bij voldoende licht.

Ik denk dat je verkeerd gokt, ik zie sowieso meerdere lichtbronnen.
Maar ik zou ook weleens een foto willen zien van de opstelling waarmee zo'n pinheader op de gevoelige plaat wordt vastgelegd. Evenzo voor de haarscherpe foto's van PCB's; prima belicht, maar zonder reflecties in het koper etc.

En mijn nederige excuses dat ik onbedoeld een off-topic in gang heb gezet met die telegraaf-foto :P

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten