Je mooiste meetapparatuur. Deel 5

Dit topic is gesloten

Ik ben eens gaan kijken bij Conrad, en daar vragen ze zowat 450 euro. Maar aan dat prijsverschil zijn we onderhand gewend...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Bij RS kost-ie dat ook hoor (699-7367).

Op 25 december 2011 01:26:22 schreef free_electron:
...
EN vele belangrijker : Een calibratie certifikaat EN rapport !
Bij fluke moet je daar om vragen en dat kost extra ! Agilent ? Standaard. Een rapport is nog veel zeldzamer. Zit gewoon standaard in de doos.
...

Dat is inderdaad één van de mooie aspecten van de Agilent meters. Ideaal voor zakelijk gebruik onder ISO9001. Zelfs de goedkoopste modelletjes (U1231A €85 euro ex btw) komen met certificaat. Da's dus nog goedkoper dan een 'losse' cal. Overigens geen rapport, maar dat is voor ISO in principe ook niet nodig. Gewoon elk jaar nieuwe meters kopen dus en de oude versjacheren.

free_electron

Silicon Member

bestel hem rechtstreeks bij agilent. ( of verwijzen ze door ? )

@Henk b . bij mij zat dat rapport er gewoon bij hoor. Als je naar de eerste foto kijkt : het ligt onderaan 'Test Report'.

Per meetbereik de toegestane max en min en de actuele afwijking alsook de 1 year limit.

farnell belgie heeft hem voor 390 euro ... -edit- what the fuck ? lappen ze daar nog een BTW bij ook ? ik dacht dat prijzen in europa altijd met btw moesten getoond worden.... darn. zit dat ding op 471 euro... miljaar.

391$ min 100$ rebate is 291 plus wat state tax erbij das pakweg wat.. 240 euro ? Wat een afzetters in europa. En je moet er waarschijnlijk nog weken op wachten ook...

[Bericht gewijzigd door free_electron op zondag 25 december 2011 23:43:10 (15%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 25 december 2011 23:30:24 schreef free_electron:
bestel hem rechtstreeks bij agilent. ( of verwijzen ze door ? )

Grote kans dat ze je inderdaad naar een lokale vertegenwoordiger doorsturen en dat winkels als Digikey weigeren te exporteren, volgens mij kun je bv. ook geen Fluke of Tektronix spul bij Digikey bestellen vanuit NL.

farnell belgie heeft hem voor 390 euro ... -edit- what the fuck ? lappen ze daar nog een BTW bij ook ? ik dacht dat prijzen in europa altijd met btw moesten getoond worden.... darn. zit dat ding op 471 euro... miljaar.

Op consumenten gerichte aanbiedingen moeten inclusief BTW, maar Farnell levert alleen met veel tegenzin aan consumenten en richt zich vooral op b2b, vandaar de prijzen ex. BTW.

391$ min 100$ rebate is 291 plus wat state tax erbij das pakweg wat.. 240 euro ? Wat een afzetters in europa. En je moet er waarschijnlijk nog weken op wachten ook...

Het gebruikelijke verhaal wat betreft elektronica dus. Als je geluk hebt weigert de lokale distributeur ook nog eens garantie op artikelen die via grijze import zijn gekocht, dus heb je de keuze tussen veel te veel betalen of dat ding naar de andere kant van de wereld sturen als er iets mee is. Geen idee hoe de garantie bij Agilent is geregeld. Persoonlijk zou ik hem gewoon importeren en het risico op garantie nemen, zo vaak gaan die dingen niet stuk. Moet je wel een verkoper vinden die ze exporteert.

Op 25 december 2011 21:41:04 schreef flash2b:Doet je backlight het achter de LCD nog, die gaat nl. altijd kapot op den duur omdat Philips daar lampjes voor gebruikte.

Je wilt zeggen dat er een backlight ander dat ding HOORT? Ik dacht dat daar nooit een backlight achter heeft gezeten... Als ik met die scoop in de weer was, lag er altijd een zaklamp bij. :P

Waar is de schroevendraaier...

free_electron

Silicon Member

jawel. in die philips scoops zit daar een oranje backlight achter. maar alleen in de witte kasten geloof ik. de bruine kasten hadden dat nog niet... maar ik kan mis zijn.
ik had een witte en die had weldegelijk backlight achter het display.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 27 december 2011 01:28:38 (42%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
flash2b

Special Member

Ook de bruine hadden ook backlight, niet echt makkelijk te vervangen, typisch Philips.

http://www.jetecnet.com/Scopes/backlight.html

fred101

Golden Member

Geloof dat ik dan liever de Gratitude verlichting van een 547 vervang ;-) heb je niet ens gereedschap voor nodig.
Maar de verlichte knopjes van 7000 serie plugins zijn volgens mij net zo' n drama.
Maar dit zijn wel mooie Philips scopen. Ik zag daar een tijd terug een storage versie van, ook grappig. Ik heb niet zo veel philips scopen, maar het sterkste punt ervan vind ik de mooie scherpe traces.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 27 december 2011 00:22:00 schreef fred101:
Geloof dat ik dan liever de Gratitude verlichting van een 547 vervang ;-) heb je niet ens gereedschap voor nodig.

Zelfs voor de lampje van de ILLUM heb je een schroefen draaier nodig om dat lampje te vervangen. Maar dat is de schroeven van de deksel..

Hogelijk houd mijn backlight het nog even uit.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/p1020820.jpg
De Fluke 112.

Dit is mijn metertje, gekocht via het werk.

Zeer fijn apparaatje, ook met stroom-meting.

Fordman

Je ziet ze niet zo veel, maar het zijn heel prettige apparaatjes.
Ik heb een 110, juist omdat die geen ingebouwde stroom shunt heeft.. :+

Op 27 december 2011 12:04:36 schreef Aart:
Je ziet ze niet zo veel, maar het zijn heel prettige apparaatjes.
Ik heb een 110, juist omdat die geen ingebouwde stroom shunt heeft.. :+

Idd, kun je ook geen ongelukken krijgen met de stroom-meting nog ingeschakeld en dan spanning meten!

Trouwens hoe doe je dat tegenwoordig met die smileys plaatsen hier?

Fordman
Sine

Moderator

Tja, die stroom banaan is natuurlijk een kwestie van opletten ...

Hoewel het gros van de nieuwe meters duidelijk laat weten dat je verkeerd geprikt hebt.

M'n oude MeTex niet, maar m'n Fluke inderdaad wel. Ik geloof dat hij piept ofzo.

[edit]
M'n Gamma ook niet trouwens :)

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 28 december 2011 07:54:08 (23%)

If you want to succeed, double your failure rate.

de indicatie is niet echt interesant bij vele meters. het probleem is juist het vlug meten terwijl de meter nog op ampere bereik staat. daar kun je toch weinig aan doen als fabrikant. veel meters gaan tenslotte stuk bij volt meten op het stroombereik

het systeem van abb was toch wel het mooiste , daar schuiven de gaatjes van de pennen dicht op volt en andere niet stroom meet bereiken .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
flash2b

Special Member

Dus niet bij het Ampere meten in het spanning bereik :+

MetraHit meters hebben dat idd nog steeds. (natuurlijk door de ABB genen).

bij fluke zitten er dan ook nog van die dure zekeringen in van 1000v . de 10amp versie heb ik al een doosje liggen als reserve , maar die 400ma zekeringen zijn te duur , dus heb ik de houder omgebouwd naar 5x20mm die zijn standaard. en gaan voor mijn toepassingen hoog zat met de werkspanning...

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Henry S.

Moderator

Dat heb ik ook met m'n twee Dynatek multimeters gedaan, op de printen kon ik mooi losse 5x20mm beugeltjes zetten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

>:) :) :p

net een van mijn logic analyser boards geruild. ( ik had drie acquisitiekaarten in die LA zitten. met 1 ben ik al meer dan tevreden. een ex collega van mij wist dat ik zo een machien had en bij het bedrijf waar hij werkt wilden ze zo een extra kaart. die kaarten zijn obsolete. Het was dus een tweedehands zoeken , of ene volledige nieuwe LA kopen... We hebben op ebay opgezocht wat die kaart waard was en geswapt met apparatuur die zijn hadden voor het zelfde bedrag. )

met als resultaat : ik heb sedert een paar uur een Agilent 7104A scoop met deep memory enabled en een bak andere opties ...

foto's vanavond.

happy as a pig in a mud pool...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
fred101

Golden Member

Shit, een 4 kanaals 1GHz DSO. Dat is een mooie ruil. Volgens mij kan je een leuke auto voor de nieuwprijs van zo'n ding kopen. Maar hij is in goede handen ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
free_electron

Silicon Member

zit je ?

http://www.uploadarchief.net/files/download/7104front.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/7104back.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/7104trig.jpg

hij staat voorlopig in de living... ik twijfel om mijn TV buiten te gooien en deze in de plaats te zetten. tis mooier en interessanter :p

ik verhuis hem morgen naar het lab en dan trek ik betere foto's en geteailleerde bespreking. het ding heeft zoveel mmenus en opties dat ik de weg verlies erin.

het heeft 2 usb host poorten voor harddisk of usb stick , 1 slave poort, ethernet en nog een pak andere toeters en bellen.

ik heb geen idee wat het loopt als operating systeem. het moet iets genre vxworks zijn. het boot verschrikkelijk snel. poweron tot live scoopbeeld is minder dan 4 seconden.

ik zie dat het het melding geeft : usb device mounted as /usb0 ...
als je een stick achteraan in steekt dan meldt het /usb1.

de benamingen wijzen dus op een fysieke connector en niet op een logisch apparaat...

korte specs :

4 kanalen analoog + 16 kanalen digitaal ( het is een MSO )
1 Ghz analoge bandbreedte
4 Gs/s simultaan op alle kanalen (geen shared a/d )
8 megasample diep memory op alle kanalen simultaan

12 inch kleurenscherm ( geen touchscreen )

geinstalleerde licenties :i2c en spi decoder , MSO en 8Meg memory unlocked

bouwjaar 2008.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 9 januari 2012 22:07:28 schreef free_electron:
Het was dus een tweedehands zoeken , of ene volledige nieuwe LA kopen... We hebben op ebay opgezocht wat die kaart waard was en geswapt met apparatuur die zijn hadden voor het zelfde bedrag. )

Je hebt zo'n kaart verkocht voor de prijs waarvoor surplus aanbieders op eBay ze aanbieden maar nooit verkopen? Gefeliciteerd! Lijkt me een prima ruil, zeker als je toch meer kaarten hebt dan je nodig hebt. Heb je ook de benodigde pods/leads voor de digitale kanalen?

Dit topic is gesloten