@Flash en Phalox
De kleinste baantjes zijn 0,3 mm, dat was wel ff zoeken met de belichtingstijd maar uiteindelijk ben ik op 1.40 min uitgekomen.
Printen deed ik voor die tijd met een inktjet, maar heb vorige week een kleuren-laser gekocht voor € 100,- en dat bevalt goed, gewoon op lasersheets afdrukken en dan belichten, mocht het niet helemaal dekken, dan met oostindische inkt zwarter maken, maar dat hoefde in dit geval niet.
Ik had thuis al voor één verwarming een automatische regeling met een servo gemaakt wat in die specifieke kamer voor een constante temperatuur zorgde, nu wil ik verder gaan en ook de andere kamers gaan regelen en ook de aansturing van de kachel zelf.
Nu ga ik eerst kijken wat de verschillende temperatuur-curves per kamer zijn op de huidige thermostaat, daarna sturing op de verwarmingen zelf aanbrengen en zorgen dat de kachel zo min mogelijk draait en de temperatuur per kamer in te stellen is.
Uiteindelijk hoop ik dan gas te besparen, maar dat is pas na minimaal 1 jaar duidelijk....
Dus eerst ga ik per 5 nimuten een meting doen en op het scherm weergeven met een grafiek en bijhouden hoeveel tijd de kachel aan staat, dat zal ik dan later hier tonen.
En als later de curves beter zijn en alles werkt zoals het hoort zal deze thread zeker een update krijgen....
Roche
PS.. actie is reactie is antwoord.....