Op 30 december 2011 12:13:49 schreef maartenbakker:
Context??Staat er niet per ongeluk SS8550 op (in dat geval is de context een TO92 vermogenstor in een Hong-Kong apparaat).
Noppe echt ss550 deze zit in een led met een zonnecell en 1,5 v batterij schakeling (tje)
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Moeilijk hé dat lezen haha
had ol laatst met een turbo van mb , toen maar een foto van gemaakt en toen wel leesbaar , zat nog ingebouwd
[Bericht gewijzigd door Franssel op (100%)]
Op 30 december 2011 12:23:57 schreef Franssel:
Moeilijk hé dat lezen haha
met bril en vergroot glas lukt het prima
meer past er ook niet op de transistor
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Klinkt een beetje alsof ze dan die 8 maar weggelaten hebben. Je vergeet in het kader van de gevraagde context nog te melden of het inderdaad om een TO92 huisje gaat en wat de pinout is, maar ik geef je met een 8550 een hele goede kans. Dan zou het gaan om een 40V 1,5A 1W tor, iets typisch aziatisch dus het best origineel verkrijgbaar (en ook redelijk gangbaar).
In geval van twijfel is het misschien iets voor het "wat doet dit onderdeel" topic.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (16%)]
Ik ben op zoek naar een 4 pin header connector, de female uitvoering, zoiets als dit:
Bij Futurlec kan ik ze wel krijgen maar bestel ze het liefste in Nederland, snellere verzending.
Echter, ik kan ze bij de normale shops waar ik bestel niet vinden, alleen 20 pin, 17 pin, etc.
Iemand enig idee?
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
http://nl.farnell.com/fci/65039-033lf/housing-1row-4way/dp/1211644
Of
http://nl.farnell.com/molex/50-57-9004/housing-2-54mm-4way/dp/1756895
Of
http://nl.farnell.com/harwin/m20-1060400/crimp-housing-4way/dp/865620
Of het volgende zoekresultaat:
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=721+502+203442+110128012…
[Bericht gewijzigd door Tommyboy op (50%)]
Vraag anders een bij www.b-electronix.com
Daar heb ik er laatst gehaald. Heeft verschillende maten liggen.
Bij Farnell mag je toch niet particulier bestellen? Of alleen met een vrij hoog totaal bedrag?
Bij die B-electronix zie ik ze niet staan, kan er wel een mailtje aan wagen, maar denk dat het prijzig wordt qua verzendkosten, gezien het uit België moet komen.
Neovo Geesink
Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
@benji83
Als je een Audiokabeltje van een oude PC CD-Rom speler hebt liggen, dan kan je daar meestal wel zo'n pastic header, samen met een type Sony en Panasonic connector aan de kabel aantreffen.
Oude PC systeemkasten hebben ze ook. (Waar de kabels van de Front Leds, luidspreker en Schakelaars mee naar het Moederbord gaan.
Door de plastic lipjes met een microschroevendraaier iets op te tillen kan je de bus met aangehechtte draad zonder schade uit de connector trekken.
Dan kan je het plastic gedeelte weer opnieuw gebruiken.
Neovo.
Dank voor de tip, ja daar had ik aan gedacht, ik heb er alleen zo'n 30 nodig, en heb helaas geen 30 oude cd-rom kabeltjes liggen.
Maar de prijzen die ik bij Farnell zie wordt ik niet blij van, denk dat ik maar een andere oplossing zoek.
Dank voor de hulp in ieder geval!
[Bericht gewijzigd door benji83 op (37%)]
Tommyboy
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Je kan --als particulier-- een mailtje sturen naar Farnell met een lijst van de spullen die je wil. Farnell mailt het te betalen bedrag dan terug.
Als je dat onmiddelijk elektronisch overschrijft naar hun bankrekening, en het bevestigingsvenster van je bank terugmailt naar Farnell, wordt de bestelling waarschijnlijk nog dezelfde dag opgestuurd.
Nu gaat geen zinnig mens enkele connectors bij Farnell (of bij gelijk welke webshop) bestellen. In jou geval zou ik zondermeer een 20-pins variant bestellen, en daar een stuk afknippen - midden in de 5e pin. Met een scherp mes snij je de randjes weg, zodat je een net blokje van 4 overhoudt.
Op 19 januari 2012 20:50:25 schreef pros:
In jou geval zou ik zondermeer een 20-pins variant bestellen, en daar een stuk afknippen - midden in de 5e pin. Met een scherp mes snij je de randjes weg, zodat je een net blokje van 4 overhoudt.
Daar zat ik inderdaad aan te denken ja, gezien de 20 pins overal verkrijgbaar is voor weinig.
Thanks voor de tips!
Op 19 januari 2012 20:36:33 schreef benji83:
Bij die B-electronix zie ik ze niet staan, kan er wel een mailtje aan wagen, maar denk dat het prijzig wordt qua verzendkosten, gezien het uit België moet komen.
Klopt ze staan niet op de site. Ik heb er ook voor gemaild gehad. Prijs was toen iets van 55cent voor 10 Verzending naar Nederland is via enveloppe 3 euro geloof ik
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Weet iemand waar de capjes voor deze knoppen (Philips) eventueel nog te krijgen zijn?
Is zo te zien 0.25", liefst in grijs of zwart met een streepje...
(De meeste die je ziet zijn groter)
De originele zijn zo verteerd dat ze al afbreken als je er naar kijkt...

Neovo Geesink
Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view
Voor een aantal rondslingerende 8x8 RGB matrices ben ik nog op zoek naar een 24 bit shift register. SPI gestuurd en in DIP behuizing. Ik kan thuis maar enkelzijdig etsen, en ik krijg het na uren prutsen maar niet voor elkaar 3 HC595 in cascade, op enkel de bottom layer te krijgen. Vandaar dat ik naar 1 enkel ic op zoek ben. Iemand een idee?
GerardMonique
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
@Arco:
Ik denk dat je zal slagen de 10e Maart te Rosmalen op de RadioVlooienMarkt, en gelijk een leuk dagje uit.
MVG Gerard.
Tommyboy
Op 19 januari 2012 23:16:27 schreef leddel:
Voor een aantal rondslingerende 8x8 RGB matrices ben ik nog op zoek naar een 24 bit shift register. SPI gestuurd en in DIP behuizing. Ik kan thuis maar enkelzijdig etsen, en ik krijg het na uren prutsen maar niet voor elkaar 3 HC595 in cascade, op enkel de bottom layer te krijgen. Vandaar dat ik naar 1 enkel ic op zoek ben. Iemand een idee?
Bestaat niet. Draadbruggetjes zijn toch niet zo'n drama? En anders laat je de printjes bij Seeed maken, kost geen ster, en hoef je zelf niet te kloten met chemicalien, en hoef je ook niet te boren.
ik zoek een ethernet trafo type HALO TG41-2006N.
Deze hebben ze enkel bij fututre electronics zover ik kon zien.
Mag ook een vervanger zijn, maar weet niet goed aan welke criteria die dingen moeten doen.
Het is voor de CP2201 te koppelen aan een RJ45 connector voor ethernet
Op 20 januari 2012 00:49:37 schreef Tommyboy:
[...]Bestaat niet. Draadbruggetjes zijn toch niet zo'n drama?
Als je een serie van die 8x8-dingen moet aansturen kom je al snel op een helehoop draadbruggen uit. Overigens zijn er wel 24-segments led drivers, maar da's TSSOP (TLC5947, TLC5927) en een aardige uitdaging om zelf te etsen. Mouser heeft een DIL-variant van de TLC5916 (8-segment driver).
@ Tommyboy
Nee ik vind een enkele draadbrug ook niet zo'n probleem. Maar meerdere wordt al vlug slordig. Het printje uitbesteden vind ik bederving van mijn pret. Ik vind het prachtig om zoiets van begin tot eind zelf te maken. En tja.. het boren hoort daar nu eenmaal ook bij.
@ alex278
Dat is inderdaad een hele opgave om dat zelf te etsen!
Misschien moet ik eerst maar eens een dubbele belichtingsbak maken zodat ik ook dubbelzijdig kan etsen. Dat spaart mij denk ik heel wat frustratie 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dubbelzijdig belichten kan je ook zonder die dubbele bak. Het kost alleen wat meer tijd (2X de belichtingstijd plus nog wat).
Mmm.. Maar ben je niet bang dat je de andere kant weer een beetje "mee" belicht? En heb je nooit gehad dat je de layout niet precies over elkaar heen hebt gelegd, waardoor de boorgaten niet meer kloppen?
Dat heb je ook (of juist veel erger) als je met een dubbelzijdige bak belicht.
Enkelzijdig belichten is een eitje als je eerst een kant belicht en onwikkelt, dan een paar gaatjes aan alle vier de kanten van je print doorboort, en die gebruikt om de andere zijde uit te lijnen. Als je gaatjes van ~1.1.5mm pakt kun je precies het gat plus een stukje zwart van een pad zien, en daarop uitlijnen.
Wel asymmetrische gaatjes pakken, anders heb je nog het risico dat je je sheet net verkeerdom legt.
Overbelichten is geen issue, je printplaat is niet doorzichtig voor UV. Bovendien heb je dat probleem met een dubbelzijdige printplaat ook. Het daglicht doet nauwelijks iets.
[Bericht gewijzigd door alex278 op (15%)]