Ja, ik ken de site van Hans Otten. Hij heeft inderdaad een heel mooie scan van een Pionier I & II doos gebaseerd op een origineel exemplaar. Ook een scan voor een Pionier III doos, maar die is helaas niet gebaseerd op een origineel.
Zelf heb ik een aantal dozen van de EE 8 en EE 20. Die kun je mooi uitvouwen, scannen en dan evt. met Adobe Photoshop bewerken om scheuren e.d. te herstellen.
De scans van Hans Otten moet je afdrukken, op wat dikker papier plakken en dan uitknippen of uitsnijden.
In de post van Hugo Welther zag ik een nog uit te knippen doos voor de Pionier I/II die er echt geweldig uitzag. Vandaar mijn vraag.
Een alternatief is natuurlijk om de originelen te kopen die momenteel op Marktplaats staan voor > € 1000, maar dat gaat me te ver.
Nou, dat is ook toevallig ! Ik was een antwoord op de post aan het maken en na het posten van mijn antwoord zag ik dat Hugo kennelijk online is.
Vraagje : wie is de persoon die de (replica)spullen voor de Pionier heeft? Ik ben niet zo'n whizz-kid als de meesten op dit forum, maar gewoon iemand met diepe nostalgische gevoelens. Hoewel ik in mijn lagere-school tijd en middelbare-school tijd veel met hobby-electronica bezig ben geweest, ben ik uiteindelijk (toch maar) huisarts geworden en momenteel half met pensioen dus genoeg tijd om me weer eens bezig te gaan houden met vroegere hobbies.
[Bericht gewijzigd door
Henry S.
op woensdag 11 januari 2012 19:15:11
(28%)