ey,
Ik wou ff jullie mening over het volgende:
Ik heb componenten gekocht voor de 1 Watt versterker op deze site, maar ik was i.p.v. de voorspelde €3,30; €12,10 kwijt (!). Voor elk onderdeel was ik ONGEVEER het volgende kwijt (heb het bonnetje niet meer anders had ik alles natuurlijk wel ff teruggebracht
).
*Weerstanden de gewoonlijke €0,10 p/s
*Potmeter €1,95 (!)
*Condensatoren €0,75 p/s (!)
*IC-tje €1,95 (!)
*Schakelaar €2,95 (!)
Dit alles heb ik bij de DISPLAY gehaald (ff afkraken
). IS DIT NOU AFZETTERIJ OF VALT DAT WEL MEE???
bvd
Dat zijn tegenwoordig wel de normale prijzen.
Bij Dil in Rotterdam betaal je ongeveer het zelfde.
Wel vind ik dat de componenten prijzen de laatste jaren flink zijn gestegen.
voor de weerstanden een normale elektro handel prijs eignelijk, misschien beetje duur.
de potmeter: voor intern of extern lin of log? welke vermogen?
condensatoren? wat voor MKT, folie, tantaaltjes, elco's? scheelt nogal heej?
IC, ook en leuke, welk IC? er zijn IC's van 1000 euro en ook van 10 eurocent!
die schakelaar is ook wel redelijk normaal, mar nogmaals, wat voor schakelar, voor 250 V en 1 amp snap-in ding is dit zo'n beetje de prijs
Ik weet niet of het echt heel duur is. Ik sta toch altijd versteld wat ik in mijn handen heb en wat ik betaald heb als ik de winkel uitkom. Ik heb ook niet al te goede ervaringen met Display idd, in Eindhoven in mijn geval. Maar dat was meer dat ze iets verkeerds gegeven hadden (stekker en contrastekker hadden verschillend aantal polen, dus paste niet) en ik mijn geld niet terug kreeg. Dat was meer dan 18 euro die zo de prullenbak in kon. Maar volgens mij zijn al die winkeltjes duur.
edit@HmH: nee, klopt, zat nog in het zakje.
Ik vind het overdreven om te zeggen dat het afzetters zijn. Ze moeten de onderdelen op voorraad hebben, ze hebben er werk aan om het te bestellen en te verkopen, en uiteindelijk ben je wel €12,10 kwijt. Mogen de electrohandelaren ook nog wat verdienen?
(Nee ik heb geen electrowinkel of aandelen display)
ehh
ikkedus, DAT vindt ik dus wel aso, zij geven je het verkeerde, ik nem aan det het neit gesoldeerd was dus moet het gewoon terug kunnen
Anoniem
10 cent voor een standaart weerstand ??? die zijn gek bij conrad het je er 100 voor slechts 1 euro nog wat maja display daar zech je ook wat als er een winkel duur is dan is het wel display dan ben je bij conrad veel beter af ware het niet dat in de conrad store in boekelo niets op voorraad is echter de postorder is prima in orde en ook reicheld electronic in duitsland is goedkoop en nog goedkoper dan conrad het is beter wat geld te sparen en een paar maal een grote order te plaatsen bij reicheld is veel goedkoper ik zelf probeer zoveel mogelijk zo goedkoop mogelijk te krijgen en mocht ik iets nodig hebben wat iki niet heb dan zoek ik net zo lang op mijn printen totdat ik het heb
Vooral in ictjes kunnen prijsverschillen zitten.
Ik ken een winkel die 12 euro vraagt voor een
pic16f84. Wat dacht ik 100 % meer dan voti, laat maar.
Misschien dat ze inkopen via 'veel' tussenhandelaren.
In het algemeen zijn er veel produkten gestegen.
Neem de prijs van een glas bier daar betaal je soms
al 2 euro voor.
net weerstanden besteld bij conrad, 1,49 per 100 stuks
uit de e12 reeks, wel koolstof weerstanden, van 0,25 watt
model 0207(de kleintjes dus), scheelt een heleboel (alleen die fucking verzendkosten totaal 5,85 euro)
hallo conrad in NL heeft 0.0 voorrraad, het meeste moeten ze nog bestellen, Farnell = ook eens tuk goedkoper, maar display moet een mooie winkel betlaen en een grote voorrraad, als huh alles moeten bestellen, dan zeggen den klanten: wij gaan wel naar conrad/riechelt ofzow
Display moet huur betalen en alles, elke lokale elktroboer is duurder
Display Eindhoven (heet nu Coditronix) ZUIGT HOPELOOS. Wij gingen er soms voor het werk wel eens heen voor een enkel prototype componentje, maar zelfs dat doen we niet meer.
ik vind display niet het beste zaakje waar je heen kan gaan, 7805 spanningsregelaars hadden ze niet eens in hun laadjes liggen...
toch blijf ik er naartoe gaan, ze zijn er enorm aardig.
Op 13 augustus 2004 20:06:27 schreef electrodumbo:
He startours leverd die reichelt ook per postorder in nederland????????????????
Voor Reichelt loopt hier een inkoopaktie http://inkoopacties.net/ia/c1z1plv1
Even een vraag van een IA-noob?
Hoe kan ik op die IA bestellen?
Hoe wordt er betaald?
[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op ]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Die hoge prijzen ben ik wel gewent hier in Nederland, een paar redenen weet ik ook wel:
- Op voorraad houden kost veel terwijl er niet in grote volumes verkocht wordt, vroeger maakte / repareerde iedereen zelf radio's en versterkers omdat het goedkoper was, tegenwoordig kopen de meeste bij Mediamarkt. Reparatie is door de hoge kosten vaak duurder dan nieuw.
- Personeels kosten (Waarom gaat al het productie werk naar landen als India, Azie en Oost-europa ? )
Conrad is ook niet goedkoop en bij kleine bestellingen door de verzendkosten helemaal niet, reicheld is wel aardig maar kent een minimumbedrag van 100 Eur.
Daarom koop ik al m'n spullen bij futurlec in thailand.
Lees ff de voorwaarden/FAQ daar.
Je moet je eerst aanmelden, dan kan je deelnemen aan de IA en vervolgens kan je bestellen.
Als je het ff door hebt, werkt het perfect. Ik heb ook een bestellng gedaan bij de Reichelt IA.
Op 13 augustus 2004 19:28:21 schreef Smerek:
Dit alles heb ik bij de DISPLAY gehaald (ff afkraken![]()
). IS DIT NOU AFZETTERIJ OF VALT DAT WEL MEE???
bvd
afgezet
was zeker in Eindhoven 
Ik kom er wel eens maar ze zijn er voor elk onderdeeltje wat je er hald veel te duur. gelukkig woon ik in Tilburg en koop ik daar alles voor 60/70% goedkoper als daar, + dat ik "Studenten" korting krijg 
Op 13 augustus 2004 20:08:18 schreef High met henk:
hallo conrad in NL heeft 0.0 voorrraad, het meeste moeten ze nog bestellen, Farnell = ook eens tuk goedkoper, maar display moet een mooie winkel betlaen en een grote voorrraad, als huh alles moeten bestellen, dan zeggen den klanten: wij gaan wel naar conrad/riechelt ofzowDisplay moet huur betalen en alles, elke lokale elktroboer is duurder
Pardon, ben je wel eens in de Conrad super store geweest in Rotterdam 
[Bericht gewijzigd door Professor-Botje op ]
Ik bestel meestal bij farnell via het werk, geen verzendkosten en redenlijke prijzen.
Maar weerstanden moet je gewoon een keer per paket kopen (hele E12 reeks metaalfilm) 1000 voor 22 ex euro. Als je veel schema's gezien hebt zie je veel waarden vaak terugkomen daar neem je er gewoon veel meer van, als je ze per 100 koopt ipv per stuk zakt de prijs enorm.
Maar het is id schrikken wat het allemaal kost, ik heb inmiddels ook een vermogen verzameld in 3 praxis ladenkastjes.
Op 13 augustus 2004 21:04:32 schreef Professor-Botje:
Pardon, ben je wel eens in de Conrad super store geweest in Rotterdam
neej, want di eheeft er maar 1 jaar gezeten, lipe niet,d us weggedaan, was net weg, toen ik er componenten wilde halen
sukkels melden het geneens!!
MAare, ik haal ok weleens componenten bij lokale elektro boeren en dan betall je gewoon deze bedragen!!
Ik moet wel zeggen dat je goed werd geholpen, de winkel er netjes uitziet en dat ze wel bijna alles op voorraad hebben (tis trouwens in Den Bosch).
Terugkomend op het 1e bericht van high met henk (ps ik heb er niej zoveel verstand van):
*de weerstanden waren gewoon koolstofweerstanden
*de potmeter volgens mij extern, maar weet ik eigenlijk niej en hij is 10kOhm
*De condensatoren: 3 zijn er rechthoekig en 2 gewoon van die cilindervormige
*IC: LM 386
*De schakelaar is cker niet voor 250V ofzo
dan zeg ik afgezien van de schakelaar dus: Dat is zo'n beetje de prijs bij een elktroboer,. zeker als ze veel op voorraad hebben, bedenk ff wel: jij heb tdaar 5 min gestaan, ze moeten alles zoeken, ofzwel 5 min voor 5 euro. Nou je hebt niet altijd klanten, als die gasten zo 60 euro per uur draaien per persoon. Denk je eens in, dat is niet bijster veel hor!! die gasten moeten wel vaste lasten betalen enzow. De meesten hier denken dat het allemaal afzetters zijn idd, maare, warschijnljk hebben die geen hypotheek, nroerdeng oed, water, gas, elektra en zeker geen voorrraad, je ehebt altijd dingen liggen die je nooit verkoopt, maar je hebt ze wel ooit ingekocht als winkel!! ofwel 100% VERLIES. als dat een component is van inkoop 10 euro (bijv een inmiddels zwaar verouderde uC) danne ben je wel mooi in de aap gelogeerd als je 100 van dat zoort producten ooit hebt aangekocht, omdat jij d8 dat het aan zou trekken.
ja, als je het zo uit gaat rekenen, is het miss wel niej zo heel veel. Ze moeten gewoon zelfservice instellen