daarom, maar direct erop gaat niet.

en idd voor kleinere projectjes ideaal. Daarom denk ik dat er best wel interesse voor is.

@Kombucha
Stuur mij maar een mail, dan komt het goed...

Op 19 januari 2012 09:01:05 schreef flash2b:
9V trafo's, vooral klein, zijn perfect om 5V van te maken met een 7805.

Ik heb daar ooit deze dingetjes voor gemaakt, maar dan voor 12V adapters.
Ideaal voor op het breadboard.http://www.uploadarchief.net/files/download/2011-08-01%2008.53.12.jpg

Ik zeg: kitje voor de CO-stand!
Mogelijk dat Bert nog wat componenten beschikbaar heeft ;)

kleine PIC, AVR en RGB projectjes, breadboard, moet te doen zijn met 9 v/300 ma. Voor 5 of 3,3 volt toepassingen. Ook voor een eerste SMD projectje, zoals het RGB lichtorgel. Mogelijkheden zat.

Ik verhoogde mijn bod naar 200 stuks om het de moeite waard te maken.

@ Kareltje: mooi gemaakt

Chuckie zal mij wel contacteren

Een jaar of 2 geleden stond er op de beursvloer een stand met kleine membraamcompressortjes voor een euro of 30.
Weet iemand wie dit geweest zijn of waar deze vandaan kwamen? Uit medische apparatuur?

Ik wil er namelijk eentje zien te bemachtigen om een olievrije compressor voor in het hobbyhok te maken.

Die vent staat vaker op beurzen. Ik geloof dat ik hem ook op de Lichtmis heb gespot en in La Louvière...
Het is inderdaad uit medische apparatuur.

Moet het 230V zijn? Want ik heb nog een slinternieuwe Thomson staan van 12V 120W. Er is echter één bevestigingssteun afgebroken, maar dat heb ik al gerepareerd. Als het interessant is kunnen we er over praten.

Membraanpomojes wekken echter geen hoge druk op.
Moet hij continue draaien of alleen bij behoefte? Je zou ook kunnen kijken naar die membraancompressortjes, die ze voor het opblazen van luchtbedden gebruiken (niet die van de Aldi !). Coleman had er een en ook daar zou ik je aan kunen helpen. Beide pompen kunnen ook voor vacuum worden gebruikt.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (33%)]

Dank voor je reactie Tidak.
De toepassing is eigenlijk om dingen van stof te ontdoen. Denk aan verstopte koelers uit een PC of stoflagen binnen TV-toestellen en dergelijke. Er moet dus wat druk achter zitten maar het is maar even kortstondig.
Het idee was om ergens een klein tankje te regelen (oude brandblusser oid) om als buffer te gebruiken.
Voor gebruik dan even de compressor de tank vol laten pompen en deze vervolgens leegblazen.

Nu moet ik steeds met de spullen (al dan niet gedemonteerd) naar de schuur lopen om het aldaar met een Topcraft compressor schoon te blazen. Werkt perfect maar het kost soms een hoop moeite en op zolder heb ik geen ruimte om een dergelijke compressor.

Het voordeel van een membraam t.o.v. zuigercompressor is dat er minder rotzooi als olie door het spuitpistool naar buiten komt. Dit komt dan ook niet op de printplaten te zitten.

Ik heb geen idee tot hoeveel bar die mesbraamcompressors gaan. Heb je daar een indicatie van? Mogelijk dat je mij wat meer informatie per e-mail kan sturen over de Thomson en Coleman.

Piet: je kunt van die brandblusser ook een drukvaatje maken die je in de schur voedt via een luchtbehandelings apparaatje.

ook een goed idee natuurlijk.

Dit jaar maar weer eens 3 stands genomen voor Rosmalen, dus vermoedelijk hebben we weer veel bij :) . Ik ben hier alvast maar eens gaan opruimen en uit aan het zoeken voor de beurs.

@Piet:
Als je mij een mail stuurt, kan ik je een pdf met specificaties van die Thomas pomp van mij doormailen om een indruk te krijgen.

Address staat in m'n profiel.

Ik ben dit jaar weer aanwezig samen met Brian & Serdal.

even bij Tolunay erbij misschien ook DJHieper (Marc)

Helaas gaan we niet op de beurs zelf staan, dit omdat waarschijnlijk
de helft al weg is. Dus de lijst zal ik toch plaatsen (Als dat mag)
en dan kun je even contact opnemen en kan ik het meenemen naar Rosmalen.

Ik ben nog steeds benieuwd wat er eventueel allemaal staat :)

ik hoop ook te komen, samen met JoopOldenzaal

Ik kom en neem mee: de stand..

mijn vrouw en kind laat ik waarsch thuis dit jaar.

Wat is het hier onheilspellend stil!

Vorig jaar werd er in de aanloop van de beurs in no-time 16 pagina's vol geluld, en nu zijn we maar net op pagina 2

Ook de sale & trade topic blijft lang weg (vorig jaar was deze er ergens midden Januari)

Is de interesse in deze beurs ineens zo geslonken?
Kan ik mij haast niet voorstellen

Op 14 februari 2012 17:52:17 schreef High met Henk:
Ik kom en neem mee: de stand..

Wordt toch wel een verzwaarde uitvoering zeker? :)

[Bericht gewijzigd door Kareltje op (22%)]

Ik ook niet, ik ga dit jaar voor de 3e keer. Nog altijd een even grote prioriteit als altijd. Alles aan de kant voor Rosmalen. :)

Hier ook de derde keer. Net als vorig jaar ga ik begin van de middag weer weg ivm verjaardag nichtje, maar ik kom zeker.

Ik ga dit jaar wat meer bij de CO stand 'rondhangen'. Ik heb niet zoveel nodig, maar heb wel zin om eens wat CO'ers in het wild te zien.

Ook met opbouwen ben ik wel aanwezig, hoe laat begint dat eigenlijk?

hoe laat begint dat eigenlijk?

Het opbouwen?
Ik heb begrepen dat ze met de spullen er al vóór 06:00 bij het beursgebouw moeten/willen zijn.
Dat wordt dus vroeg uit de veren

[Bericht gewijzigd door Kareltje op (15%)]

Ben er dit jaar ook weer bij, heb net toestemming gekregen van de nieuwe CEO / CFO :+

ik kom dit jaar uit eindhoven (tijdelijk op kamers) dus met een half uurtje ben ik er wel. Anders was ik iets van anderhalf uur onderweg...

Ben m'n zolder aan het opruimen en heb zo'n 4 bananendozen vol die ik wel wil doneren aan de stand. Heb geen auto en kom het dus niet brengen. Had hierover al gemaild maar nog geen reactie gehad, mochten jullie het niet willen dan zet ik het wel in V&A gratis af te halen.
Moet echt deze maand weg, heb de ruimte nodig.

Wouter van Ooijen
Gepost zaterdag 7 januari 2012 21:15:38 |

Hoe staat het met belangstelling voor de clinics? Ik zou denk ik wel iets kunnen geven (PIC, Jal, ARM, C, C++, ...)

Gaat dit nog door ?? , ik heb interesse